Bu araştırmanın amacı; yükseköğretime hazırlanırken 12. sınıf öğrencilerinin okullarında akademik başarılarını hangi faktörlerin ne derece etkilediğine ilişkin kendilerinin, öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaca yönelik olarak; akademik başarıyı etkileyen okulla ilgili faktörlerin öğrenciler, öğretmenler ve yöneticiler açısından ele alınması okulla ilgili tüm süreçleri koordine eden bireyler olan eğitim yöneticilerine akademik başarılarına ilişkin okullarındaki süreçleri yönetme biçimlerini öğrenci ve öğretmenlerin gözünden değerlendirme fırsatı sunacaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli uygulanmıştır. Çalışma örnekleminin belirlenmesinde olasılıklı örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yönteminin orantılı tabakalı örnekleme türü kullanılmıştır. Araştırmaya 2072 öğrenci, 380 öğretmen ve 57 yönetici olmak üzere 2509 kişi katılmıştır. Öğretmenlerin, yönetici ve öğrencilere göre okulla ilgili faktörlerin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin daha fazla olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda, okul yöneticilerinin akademik başarının artmasına yönelik hissettikleri sorumluğun öğretmenlere göre daha az olduğu söylenebilir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin akademik başarıya ilişkin algılarının cinsiyetlerine, devam ettikleri okul türüne ve okulun başarısına göre farklılaştığı, öğretmen ve yöneticilerin algılarının ise cinsiyetlerine, görev yaptıkları okul türüne ve okulun başarısına göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda; eğitim ortamlarında yöneticilerin yönetsel davranışlarının çağa uyumlanması ve uygulamaya yansıması için ortaöğretim yöneticilerine beceri kazandırmaya yönelik eğitimler verilmelidir.
yükseköğretim akademik başarı okul ortamı okul yönetimi yöneticiler
Purpose: The purpose of the research is to determine the views of students, teachers and school principals about factors
affecting and the extent to which factors affect what degree to 12th-grade students' academic in the school environment
during the high school preparation period. For this purpose, addressing school-related factors affecting academic success in
terms of students, teachers, and administrators will provide educational administrators, who are individuals who coordinate
all processes related to school, to evaluate how they manage the processes of their academic success through the eyes of
students and teachers.
Design/Methodology/Approach: Descriptive survey model from quantitative research methods was used in the research. A
proportional stratified sampling type of stratified sampling method was used to determine the study sample. Totally 2509
participants, that is 2072 students, 380 teachers and 57 administrators, participated in the research.
Findings: It was concluded that teachers think school-related factors affect students' academic achievement more than
administrators and students. In this context, it can be said that the responsibility that school administrators feel towards
increasing academic success is less than the teachers. According to the research results, it was concluded that students'
perceptions of academic success differ according to their gender, the type of school they attend and the school's success.
Teachers' and administrators' perceptions do not differ according to their gender, the type of school they work in, and the
school's success.
Highlights: To adapt the managerial behaviours of administrators to the era and reflect them to practice in education
environments, school administrators should provide training to gain skills.
Higher Education Academic Success School Environment School Management Administrators
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 30 Sayı: 3 |