Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Stop in The Historical Silk Road: Akhan Caravanserai

Yıl 2019, , 634 - 643, 15.09.2019
https://doi.org/10.35674/kent.601429

Öz

The
ancient Silk Road is one of the most important commercial roads in the world
that lies from China to Europe with the length of 10.000km². Turkey has become
a bridge on the route of Silk Road by binding this road from Asia to Europe.
The caravansaries on Silk Road were stopovers and they were hearts of trade in
the cities.  Denizli is one of the cities
on Silk Road route with its Çardak Han and Akhan Caravansaries. Çardak Han, is located
in Çardak, which is a district of Denizli whereas Akhan Caravansary is in Akhan
near the city centre, which makes Akhan Caravansary more advantageous in terms
of tourism. The aim of this study is laying emphasis on Akhan Caravansary in
the ancient Silk Road project that is thought to revive again by introducing
the characteristics of Akhan Caravansary. Primary and secondary sources have
been scanned, a field study has been done, after a broad literature review, the
obtained data have been evaluated qualitative and quantitative approach for
this study.

Kaynakça

  • Akpınar, E. (2018). 20 Kasım 2018 tarihinde erdalakpinar.com/eski-dunyanin-kadim-yolu-buyuk-ipek-yolu/). adresinden temin edilmiştir.
  • Alkan, N. (2006). “15. ve 16. Yüzyıllarda İran İpekyolu’nda Kervanlar”, U.Ü Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(11), ss. 141- 154
  • Amerika bülteni. (2018). 30 Kasım 2018 tarihinde amerikanbülteni.com/2017/05/13ipek-yolu-yeniden-tarih-sahnesine-cıkarken adresinden temin edilmiştir.
  • Bakırcı, M. (2014) “Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpekyolu. Avrasya Etüdleri”, S. 8, ss. 63-86
  • Bayhan, A. (2007). “Akhan (Goncalı Hanı). Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları” TC. Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri Dizisi. ss. 287-304
  • Bedirhan, Y. (1994). “Ortaçağ’da İpekyolu Hâkimiyeti ve Türk Yurtları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya
  • Bektaş, C. (1999). Selçuklu Kervansarayları, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
  • Beyazıd, M. (2017). Denizli’de Anadolu Selçukluları Kervansarayları, Denizli Büyükşehir Yayınları, Denizli
  • Deniz, T. (2016). Yeni Umutların Işığında Tarihi İpekyolu Coğrafyası. Marmara Coğrafya Dergisi. S.34, 195-202
  • Denizli Haber. (2018). 20 Kasım2018 tarihinde haberler.com/denizli-deki-akhan-kervansarayi-restore-edildi-2893020-haberi/ adresinden temin edilmiştir.
  • Dursun, Ş. (2017). VIII. Uluslararası Türk Sanatı, Tarihi ve Folkloru Kongresi, Konya
  • Genç, Ö. (2011). Kara ölüm: 1348 Veba Salgını ve Ortaçağ Avrupa’sına Etkisi. Tarih Okulu Dergisi, 10, 123-150
  • Güngör, Y, Karacan, S. (2016). “Tarihsel Süreç İçinde Konaklama Merkezleri Han ve Kervansarayların Günümüzde İpekyolu Projesine Dönüşümü.” 5. Doğu Akdeniz turizm sempozyumu ve I. uluslararası Doğu Akdeniz sempozyumunda sunulmuştur.
  • Haberler. com, (2018). 30 Kasım 2018 tarihinde haberler.com/denizli-deki-akhan-kervansarayi-restore-edildi-2893020-haberi/ adresinden temin edilmiştir.
  • Hedin, S. (1974). İpekyolu. İstanbul: Milliyet Yayınları
  • İran Ülke Raporu. (2012). 20 Kasım 2018 tarihinde http://birlesmismarkalar.org.tr/file/hedef-ulke-raporlari/Iran.pdf adresinden temin edilmiştir.
  • Karacan, S., Güngör,Y. ve Karacan, E. (2016). Tarihsel Süreç İçinde Konaklama Merkezleri, Han ve Kervansarayların Günümüzde İpekyolu Projesine Dönüşümü. 5. Akdeniz Turizm Sempozyumu ve I. Akdeniz Turizm Sempozyumu. ss.1- 32
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2018). 20 Kasım 2018 tarihinde http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR-9999/ipek-yolu-projesi.html adresinden temin edilmiştir.
  • Maimaiti. Z. (2016). “Uluslararası ilişkilerde yumuşak güç ve Çin’in yumuşak gücü”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı, İstanbul
  • Özdemir, M. (2014) “Türklerde Turizm”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 25(1), 121-130.
  • TDK, (2018). 20 Kasım 2018 tarihinde tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5bf43fcbbdf8a0.04676242 adresinden temin edilmiştir.
  • UNESCO, (2019). 15.08.2019 tarihinde https://en.unesco.org/silkroad/about-silk-road adresinden temin edilmiştir.
  • UNWTO, (2018). 26 Kasım 2018 tarihinde http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/ehl_silk_road_baja1.pdf adresinden temin edilmiştir.
  • UNWTO, (2018). 26 Kasım 2018 tarihinde http://media.unwto.org/press-release/2012-06-08/170-top-ehl-students-compete-winning-strategy-ehlunwto-silk-road-think-tank adresinden temin edilmiştir.
  • Uygur, S. M, Baykan, E. (2007). Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. S. 2, ss. 30-49
  • www.erdalakpinar.com, erişim tarihi, 16.08.2019
  • www.birlesmismarkalar.org.tr erişim tarihi, 16.08.2019
  • Yılmaz, E. (2017). “İpekyolu Hakkında Kısa Bir Değerlendirme”. E-Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi. 9(2), 672-683
  • Yılmaz, O. (2012). Güvercin Yetiştiriciliği. Ankara: Veni Vıdı Vıcı Yayınları.

Tarihi İpekyolu’nda Bir Durak: Akhan Kervansarayı

Yıl 2019, , 634 - 643, 15.09.2019
https://doi.org/10.35674/kent.601429

Öz

Tarihi
İpekyolu, Çin’den Avrupa’ya kadar uzanan 10.000km’lik uzunluğu ile dünyanın en
önemli ticaret yollarından biridir. Türkiye, İpekyolu güzergâhında bir köprü
görevi görmüş, bu yolu Asya’dan Avrupa’ya bağlamıştır. İpekyolu üzerinde adeta
bir mola yeri olan kervansaraylar, şehirler için ticaretin kalbi olmuştur. Denizli,
Çardak Han ve Akhan kervansarayları ile İpekyolu güzergâhında yer alan
şehirlerimizden bir tanesidir. Çardak Han, Denizli’nin Çardak ilçesinde yer
alırken, Akhan Kervansarayı, Akhan Mahallesinde şehir merkezine yakın bir konumda
bulunmaktadır. Bu durum Akhan Kervansarayını turizm açısından daha avantajlı bir
duruma getirmiştir. Bu çalışmanın amacı, Akhan Kervansarayının özelliklerini
tanıtarak, tekrar canlandırılması düşünülen Tarihi İpekyolu Projesi’nde Akhan
Kervansarayının önemini vurgulamak ve farkındalık oluşturmaktır. Çalışma, için,
saha çalışması yapılmış, literatür taraması yapılarak, elde edilen veriler betimsel
bir yaklaşımla değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Akpınar, E. (2018). 20 Kasım 2018 tarihinde erdalakpinar.com/eski-dunyanin-kadim-yolu-buyuk-ipek-yolu/). adresinden temin edilmiştir.
  • Alkan, N. (2006). “15. ve 16. Yüzyıllarda İran İpekyolu’nda Kervanlar”, U.Ü Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(11), ss. 141- 154
  • Amerika bülteni. (2018). 30 Kasım 2018 tarihinde amerikanbülteni.com/2017/05/13ipek-yolu-yeniden-tarih-sahnesine-cıkarken adresinden temin edilmiştir.
  • Bakırcı, M. (2014) “Coğrafi Açıdan Anadolu’nun Tarihi Ulaşım Ağı ve İpekyolu. Avrasya Etüdleri”, S. 8, ss. 63-86
  • Bayhan, A. (2007). “Akhan (Goncalı Hanı). Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları” TC. Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri Dizisi. ss. 287-304
  • Bedirhan, Y. (1994). “Ortaçağ’da İpekyolu Hâkimiyeti ve Türk Yurtları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya
  • Bektaş, C. (1999). Selçuklu Kervansarayları, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
  • Beyazıd, M. (2017). Denizli’de Anadolu Selçukluları Kervansarayları, Denizli Büyükşehir Yayınları, Denizli
  • Deniz, T. (2016). Yeni Umutların Işığında Tarihi İpekyolu Coğrafyası. Marmara Coğrafya Dergisi. S.34, 195-202
  • Denizli Haber. (2018). 20 Kasım2018 tarihinde haberler.com/denizli-deki-akhan-kervansarayi-restore-edildi-2893020-haberi/ adresinden temin edilmiştir.
  • Dursun, Ş. (2017). VIII. Uluslararası Türk Sanatı, Tarihi ve Folkloru Kongresi, Konya
  • Genç, Ö. (2011). Kara ölüm: 1348 Veba Salgını ve Ortaçağ Avrupa’sına Etkisi. Tarih Okulu Dergisi, 10, 123-150
  • Güngör, Y, Karacan, S. (2016). “Tarihsel Süreç İçinde Konaklama Merkezleri Han ve Kervansarayların Günümüzde İpekyolu Projesine Dönüşümü.” 5. Doğu Akdeniz turizm sempozyumu ve I. uluslararası Doğu Akdeniz sempozyumunda sunulmuştur.
  • Haberler. com, (2018). 30 Kasım 2018 tarihinde haberler.com/denizli-deki-akhan-kervansarayi-restore-edildi-2893020-haberi/ adresinden temin edilmiştir.
  • Hedin, S. (1974). İpekyolu. İstanbul: Milliyet Yayınları
  • İran Ülke Raporu. (2012). 20 Kasım 2018 tarihinde http://birlesmismarkalar.org.tr/file/hedef-ulke-raporlari/Iran.pdf adresinden temin edilmiştir.
  • Karacan, S., Güngör,Y. ve Karacan, E. (2016). Tarihsel Süreç İçinde Konaklama Merkezleri, Han ve Kervansarayların Günümüzde İpekyolu Projesine Dönüşümü. 5. Akdeniz Turizm Sempozyumu ve I. Akdeniz Turizm Sempozyumu. ss.1- 32
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2018). 20 Kasım 2018 tarihinde http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR-9999/ipek-yolu-projesi.html adresinden temin edilmiştir.
  • Maimaiti. Z. (2016). “Uluslararası ilişkilerde yumuşak güç ve Çin’in yumuşak gücü”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı, İstanbul
  • Özdemir, M. (2014) “Türklerde Turizm”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 25(1), 121-130.
  • TDK, (2018). 20 Kasım 2018 tarihinde tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5bf43fcbbdf8a0.04676242 adresinden temin edilmiştir.
  • UNESCO, (2019). 15.08.2019 tarihinde https://en.unesco.org/silkroad/about-silk-road adresinden temin edilmiştir.
  • UNWTO, (2018). 26 Kasım 2018 tarihinde http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/ehl_silk_road_baja1.pdf adresinden temin edilmiştir.
  • UNWTO, (2018). 26 Kasım 2018 tarihinde http://media.unwto.org/press-release/2012-06-08/170-top-ehl-students-compete-winning-strategy-ehlunwto-silk-road-think-tank adresinden temin edilmiştir.
  • Uygur, S. M, Baykan, E. (2007). Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. S. 2, ss. 30-49
  • www.erdalakpinar.com, erişim tarihi, 16.08.2019
  • www.birlesmismarkalar.org.tr erişim tarihi, 16.08.2019
  • Yılmaz, E. (2017). “İpekyolu Hakkında Kısa Bir Değerlendirme”. E-Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi. 9(2), 672-683
  • Yılmaz, O. (2012). Güvercin Yetiştiriciliği. Ankara: Veni Vıdı Vıcı Yayınları.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Arzu Ersöz Tüğen 0000-0002-2726-2065

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 4 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Ersöz Tüğen, A. (2019). Tarihi İpekyolu’nda Bir Durak: Akhan Kervansarayı. Kent Akademisi, 12(3), 634-643. https://doi.org/10.35674/kent.601429

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net