In
the television sector which is one of the most effective means of media area,
it was discussed in this study which is examined of how the representation of
female identity, current marriage programs to female identity how tell and
represent with how a logic. In this regard, it was evaluated identity and
gender concepts with contents regarding to representation of female identity in
the literature section. In content analysis section, it was examined three
different marriage programs in televisions and the findings was discussed while
are investigated analysis of female identity in these programs.
Medya
alanının en etkin araçlarından birisi olan televizyon mecrasında kadın
kimliğinin nasıl temsil edildiğinin incelendiği bu çalışmada günümüzdeki
evlilik konseptli programların kadın kimliğini hangi ölçütte ele aldığı ve
nasıl bir algıyla temsil ettiği tartışılmıştır. Bu doğrultuda kimlik ve
toplumsal cinsiyet kavramları ile kadın kimliğinin temsiline ilişkin içerikler
literatür kısmında değerlendirilmiştir. İçerik analizi kısmında ise ekranlarda
öne çıkan üç evlilik içerikli program incelenmiş ve bu programlarda kadın
kimliğinin nasıl yansıtıldığı analiz edilerek ortaya çıkan bulgular
tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net