Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Representatıon of Women Identıty at Marrıage Programs at Televısıons

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 4, 627 - 639, 15.12.2018

Öz

In
the television sector which is one of the most effective means of media area,
it was discussed in this study which is examined of how the representation of
female identity, current marriage programs to female identity how tell and
represent with how a logic. In this regard, it was evaluated identity and
gender concepts with contents regarding to representation of female identity in
the literature section. In content analysis section, it was examined three
different marriage programs in televisions and the findings was discussed while
are investigated analysis of female identity in these programs.

Kaynakça

  • ALKAN, T. (1981). “Kadın – Erkek Eşitsizliği Sorunu”. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • AKTAŞ, G. (2013). “Feminist Söylemler Bağlamında Kadın Kimliği: Erkek Egemen Bir Toplumda Kadın Olmak”. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. Cilt:30 Sayı:1
  • AYDIN, S. (1998). “Kimlik Sorunu: Ulusalcılık Türk Kimliği”. Öteki Matbaası.
  • BEK, M, BİNARK, M. (2000). “Medya ve Cinsiyetçilik”. Ankara: Ankara Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • BORA, A. (2005). “Kadınların Sınıfı”. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BUSSEY, K, BANDURA, A. (1999). “Social Cognitive Theory of Gender Development and Differentation”. Psychological Review. 106.
  • BÜYÜKBAKKAL, C. (2007). “Medyada Kadın Olgusu”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı:28
  • CONNEL, R. (1998). “Toplumsal Cinsiyet ve İktidar”. Ayrıntı Yayınları.
  • ÇELENK, S. (2010). “Televizyon Haberciliğinde Etik: Kadınların Medyada Temsili ve Etik Sorunlar”. Ankara: Fersa Matbaacılık.
  • ELİUZ, Ü. (2011). “Cinsel Kimlik Paniği: Kadın Olmak”. Turkish Studies İnternational Periodical For the Languages. Literature and History of Turkish Volume 6/3.
  • ERSOY, E. (2009). “Cinsiyet Kültürü İçerisinde Kadın ve Erkek Kimliği: Malatya Örneği”. Fıray Üniversitesi SBE Dergisi. 19/2
  • FİDAN, A. (2009) “Sözleşme ve Evlilik Esneklikleri: Bilgi Ötesi (cybersapience) Toplumunda Sözleşme ve Evlilik Esneklikleri, https://www.timeturk.com/tr/makale/dr-ahmet-fidan/sozlesme-ve-evlilik-esneklikleri.html Erişim Tarihi: 10.05.2018
  • FİDAN, F. (2000). “Kapitalizmin Gelişme Sürecinde Kadının Çok Yönlü Konumu”. Bilgi Dergisi (2). Sayı:1
  • GÜVENÇ, B. (1993). “Türk Kimliği” Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • KAYPAKOĞLU, S. (2004). “Toplumsal Cinsiyet ve İletişim”. İstanbul: Naos Yayınları.
  • LORBER, J. 1994). “Pradoxes of Gender”. Yale University Press.
  • MALİN, T, BİRCH, A. (1998). “Introductory Psychology. London: Macmillan.
  • METİN, A. (2011). “Kimliğin Toplumsal İnşası ve Geleneksel Kadın Kimliğinin Aktarımı”. Çankırı Karatekin Üniversitesi SBE Dergisi 2(1).
  • MORA, N. (2005). “Kitle İletişim Araçlarında Yeniden Üretilen Cinsiyetçilik ve Toplumda Yansıması”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. Cilt:2 Sayı:1
  • MUSTAFAOĞLU, S. (2006). “Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Kadının Statüsüne Yönelik Bir Araştırma”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul Üniversitesi.
  • NOPPE, İ. (2010) “Gender Role Development: The Development of Gender.
  • OUTWAİTE, W. (2008). “Modern Toplumsal Düşünce Sözlüğü”. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • SABUNCUOĞLU, A. (2006). “Televizyon Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet”. Yüksek Lisans Tezi. İzmir.
  • SERİM, Ö. (2007). “Türk Televizyon Tarihi 1952-2006”. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • T.C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü (2008). “Çocuk Programları ve Bu Programlarda Yayımlanan Reklamların İçerik Analizi Araştırması. İstanbul.
  • TEMEL, H, KORKMAZ, T. (2009). “Reklamlarda Kadının Temsil Biçimleri”. Medya ve Kültür. İstanbul: Urban Yayınevi.
  • TOLAN, B. (1991). “Aile, Cinsiyet ve Roller”. Türk Aile Ansiklopedisi. Ankara: T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Yayınları. Cilt:1
  • YILDIRIM, V, KARAHİSAR, T. (2013). “Ulusal Televizyon Kanallarında Görsel İşitsel Obje Olarak Kadın”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Cilt:2 Sayı:2
  • YILDIZ, S. (2007). “Milli Folklor: Kimlik ve Ulusal Kimlik Kavramlarının Toplumsal Niteliği”. Yıl:19 Sayı:74
  • YURDİGÜL, Y. (2007). “Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Ulusal Kimlik Olgusu ve Ulusal Kimliğin Televizyon Haberlerinde Sunumu. Doktora Tezi. İstanbul.
  • İnternet Kaynakları:
  • http://aa.com.tr/tr/turkiye/rtuk-baskani-/517280 Erişim Tarihi: 20.05.2018
  • http://www.medyafaresi.com Erişim Tarihi: 12.05.2018
  • http://www.mynet.com/magazin/detay/magazin/lutfu-kaan-ozdemir-evlilik-programlari tamamen-kurgu/69969/ Erişim Tarihi: 15.05.2018
  • http://www.yeniasir.com.tr/yazarlar/seda_kaya_guler/2014/03/05/medyada-kadinin-temsili. Erişim Tarihi: 23.05.2018

Televizyonlardaki Evlilik Programlarında Kadın Kimliğinin Temsili

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 4, 627 - 639, 15.12.2018

Öz

Medya
alanının en etkin araçlarından birisi olan televizyon mecrasında kadın
kimliğinin nasıl temsil edildiğinin incelendiği bu çalışmada günümüzdeki
evlilik konseptli programların kadın kimliğini hangi ölçütte ele aldığı ve
nasıl bir algıyla temsil ettiği tartışılmıştır. Bu doğrultuda kimlik ve
toplumsal cinsiyet kavramları ile kadın kimliğinin temsiline ilişkin içerikler
literatür kısmında değerlendirilmiştir. İçerik analizi kısmında ise ekranlarda
öne çıkan üç evlilik içerikli program incelenmiş ve bu programlarda kadın
kimliğinin nasıl yansıtıldığı analiz edilerek ortaya çıkan bulgular
tartışılmıştır. 

Kaynakça

  • ALKAN, T. (1981). “Kadın – Erkek Eşitsizliği Sorunu”. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • AKTAŞ, G. (2013). “Feminist Söylemler Bağlamında Kadın Kimliği: Erkek Egemen Bir Toplumda Kadın Olmak”. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. Cilt:30 Sayı:1
  • AYDIN, S. (1998). “Kimlik Sorunu: Ulusalcılık Türk Kimliği”. Öteki Matbaası.
  • BEK, M, BİNARK, M. (2000). “Medya ve Cinsiyetçilik”. Ankara: Ankara Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • BORA, A. (2005). “Kadınların Sınıfı”. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BUSSEY, K, BANDURA, A. (1999). “Social Cognitive Theory of Gender Development and Differentation”. Psychological Review. 106.
  • BÜYÜKBAKKAL, C. (2007). “Medyada Kadın Olgusu”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı:28
  • CONNEL, R. (1998). “Toplumsal Cinsiyet ve İktidar”. Ayrıntı Yayınları.
  • ÇELENK, S. (2010). “Televizyon Haberciliğinde Etik: Kadınların Medyada Temsili ve Etik Sorunlar”. Ankara: Fersa Matbaacılık.
  • ELİUZ, Ü. (2011). “Cinsel Kimlik Paniği: Kadın Olmak”. Turkish Studies İnternational Periodical For the Languages. Literature and History of Turkish Volume 6/3.
  • ERSOY, E. (2009). “Cinsiyet Kültürü İçerisinde Kadın ve Erkek Kimliği: Malatya Örneği”. Fıray Üniversitesi SBE Dergisi. 19/2
  • FİDAN, A. (2009) “Sözleşme ve Evlilik Esneklikleri: Bilgi Ötesi (cybersapience) Toplumunda Sözleşme ve Evlilik Esneklikleri, https://www.timeturk.com/tr/makale/dr-ahmet-fidan/sozlesme-ve-evlilik-esneklikleri.html Erişim Tarihi: 10.05.2018
  • FİDAN, F. (2000). “Kapitalizmin Gelişme Sürecinde Kadının Çok Yönlü Konumu”. Bilgi Dergisi (2). Sayı:1
  • GÜVENÇ, B. (1993). “Türk Kimliği” Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • KAYPAKOĞLU, S. (2004). “Toplumsal Cinsiyet ve İletişim”. İstanbul: Naos Yayınları.
  • LORBER, J. 1994). “Pradoxes of Gender”. Yale University Press.
  • MALİN, T, BİRCH, A. (1998). “Introductory Psychology. London: Macmillan.
  • METİN, A. (2011). “Kimliğin Toplumsal İnşası ve Geleneksel Kadın Kimliğinin Aktarımı”. Çankırı Karatekin Üniversitesi SBE Dergisi 2(1).
  • MORA, N. (2005). “Kitle İletişim Araçlarında Yeniden Üretilen Cinsiyetçilik ve Toplumda Yansıması”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. Cilt:2 Sayı:1
  • MUSTAFAOĞLU, S. (2006). “Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Kadının Statüsüne Yönelik Bir Araştırma”. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul Üniversitesi.
  • NOPPE, İ. (2010) “Gender Role Development: The Development of Gender.
  • OUTWAİTE, W. (2008). “Modern Toplumsal Düşünce Sözlüğü”. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • SABUNCUOĞLU, A. (2006). “Televizyon Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet”. Yüksek Lisans Tezi. İzmir.
  • SERİM, Ö. (2007). “Türk Televizyon Tarihi 1952-2006”. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • T.C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü (2008). “Çocuk Programları ve Bu Programlarda Yayımlanan Reklamların İçerik Analizi Araştırması. İstanbul.
  • TEMEL, H, KORKMAZ, T. (2009). “Reklamlarda Kadının Temsil Biçimleri”. Medya ve Kültür. İstanbul: Urban Yayınevi.
  • TOLAN, B. (1991). “Aile, Cinsiyet ve Roller”. Türk Aile Ansiklopedisi. Ankara: T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Yayınları. Cilt:1
  • YILDIRIM, V, KARAHİSAR, T. (2013). “Ulusal Televizyon Kanallarında Görsel İşitsel Obje Olarak Kadın”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Cilt:2 Sayı:2
  • YILDIZ, S. (2007). “Milli Folklor: Kimlik ve Ulusal Kimlik Kavramlarının Toplumsal Niteliği”. Yıl:19 Sayı:74
  • YURDİGÜL, Y. (2007). “Avrupa Birliğine Uyum Sürecinde Ulusal Kimlik Olgusu ve Ulusal Kimliğin Televizyon Haberlerinde Sunumu. Doktora Tezi. İstanbul.
  • İnternet Kaynakları:
  • http://aa.com.tr/tr/turkiye/rtuk-baskani-/517280 Erişim Tarihi: 20.05.2018
  • http://www.medyafaresi.com Erişim Tarihi: 12.05.2018
  • http://www.mynet.com/magazin/detay/magazin/lutfu-kaan-ozdemir-evlilik-programlari tamamen-kurgu/69969/ Erişim Tarihi: 15.05.2018
  • http://www.yeniasir.com.tr/yazarlar/seda_kaya_guler/2014/03/05/medyada-kadinin-temsili. Erişim Tarihi: 23.05.2018
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Yüksel 0000-0003-2186-533X

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yüksel, H. (2018). Televizyonlardaki Evlilik Programlarında Kadın Kimliğinin Temsili. Kent Akademisi, 11(4), 627-639.

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net