COVID-19 Pandemisi nedeniyle artan küresel ekonomik kriz, büyüme beklenen deniz ticaretini de derinden etkilemektedir. United Nations Conference on Trade and Development’a göre, COVID-19 pandemisi 2020'de deniz ticaretinde yüzde 4,1 düşüşe neden olmuştur. COVID-19 Pandemisi küresel ölçekte, tüm yük gruplarında sefer iptallerinde artışlara neden olurken düşen konteyner taleplerini beraberinde getirmiştir. Konteyner taşımacılığındaki olumsuz etkiler konteyner limanlarına da yansımış, konteyner limanlarının yük elleçleme miktarlarında düşüşler yaşanmıştır. COVID 19 etkisini ile konteyner küresel yük operatörlerinin finans sorunları artış göstermiştir. Türkiye'de elleçlenen tüm TEU'larda düşüş olmasına rağmen, 10 yıl üst üste Türkiye'de elleçlenen TEU'lar açısından en büyük liman Ambarlı liman olmuştur. Bu nedenle bu çalışmada; analiz konusu olarak COVID-19 Pandemisinin etkisinin incelenmesinde Ambarlı Limanı seçilmiştir. Çalışmada analiz yöntemi olarak, Tek Üstel Düzleştirme Yöntemi kullanılmıştır. Makalede konteyner taşımacılığının önemi nedeniyle, sürekli değişen rekabet ortamında Türkiye’nin konteyner elleçlemesinde önemli bir yeri olan Ambarlı limanının konteyner taşımacılığı açısından geleceğe yönelik bir tahminleme analizi gerçekleştirilmiş, uygulanan analizle ve analiz dönemi olan gelecek beş yıl içinde konteyner elleçlemesinde önemli seviyede bir artış ya da azalışın olmayacağı tespit edilmiştir.
Konteyner taşımacılığı Denizyolu taşımacılığı Denizyolu ticareti Konteyner taşımacılığı Ambarlı limanı COVID-19 Pandemisi
The global economic crisis that increased due to the COVID-19 Pandemic which deeply affects maritime trade, is expected to grow. According to the United Nations Conference on Trade and Development, the COVID-19 pandemic caused a 4.1 percent decline in maritime trade in 2020. While the COVID-19 Pandemic caused increases in flight cancellations in all cargo groups on a global scale, it brought along falling container demands. The negative effects in container transportation were also reflected in the container ports, and there was a decrease in the amount of cargo handling at the container ports. With the impact of COVID 19, the financial problems of container global freight operators have increased. Despite the decrease in all TEUs handled in Turkey, Ambarlı has been the largest port in terms of TEUs handled in Turkey for the last 10 consecutive years. Therefore, in this study, Ambarlı Port has been chosen for analysis in examining the impact of the COVID-19 Pandemic. The Single Exponential Smoothing Method has been used as the analysis method in the study. In this article, due to the importance of container transportation, a future estimation analysis has been carried out in terms of container transportation of Ambarlı port, which has an important place in container handling in Turkey in a constantly changing competitive environment. As a result, there will not be any significant change in TEUs handled by Ambarlı Port in next years.
Maritime transportation Maritime trade Container transportation Ambarlı Port COVID-19 Pandemic
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 4 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net