Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining City Brand Personality of Çorum and Its Effect on Life Satisfaction

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 3, 1419 - 1436, 15.09.2023
https://doi.org/10.35674/kent.1133987

Öz

Brand personality is not used only for goods and services, but also for the country, city and destinations. A positive and strong city brand personality benefits the city by attracting more tourists, receiving investments, increasing the satisfaction levels of city residents, and promoting and branding of the city. The main purpose of this study is to determine the city brand personality of Çorum province and to measure its effect on the life satisfaction of city residents. The scope of the study is comprised of city residents aged 18 years and over living in Çorum province. 387 people were included in the study. Descriptive statistics, confirmatory factor analysis, regression analysis and clustering analysis were used in the study. As a result of the research, it was seen that the sub-dimension with the highest average among the city brand personality dimensions of the participants for the province of Çorum was traditionality, and the sub-dimension with the lowest average was androgyny. In addition, it is determined that competence and traditionalism have an effect on life satisfaction from the dimensions of the city brand personality.

Kaynakça

  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 35, 347-356.
  • Ahmad, M. F., Abdullah, Z. B., Tamam, E. B., Bolong, J. B. (2013). Determinant Attributes of City Brand Personality That Influence Strategic Communication. Canadian Social Science, 9(2), 40-47.
  • Akın, A., Yalnız, A. (2015). Yaşam Tatmini Ölçeği (YMÖ) Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Yaz, Cilt:14 Sayı:54 (95-102).
  • Aksoy, L., Özsomer, A.(2007). Türkiye’de Marka Kişiliği Oluşturan Boyutlar [Dimensions of Brand Personality In Turkey]. 12th National Marketing CongressProceedings, 1-14.
  • Argyle, M., Martin, M. (1991). The Psychological Causes of Happiness. In Strack, F.,Argyle, M. and Schwarz, N. (eds) Subjective Well-Being: An Interdisciplinary Approach, Great Britain: Pergamon Press, pp. 77-100.
  • Artuğer, S., Ercan, F. (2015). Marmaris'in Destinasyon Kişiliğini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of International Social Research, 8(36), 787-793.
  • Bilim, Y., Bilim, M. B. (2014). Does A Destination Have Personality? Personality and Image Issues of a Destinations. Athens Journal of Tourism, 1 (2), 121-134.
  • Burnaz, E., Ayyıldız, H. (2017). Aidiyet Olgusunun Destinasyon Marka Kişiliği Algısına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8 (19), 243-259.
  • Chow, H. P. H. (2005), Life Satisfaction Among University Students in a Canadian Prairie City: A Multivariate Analysis. Social Indicators Research, 70, 139-150.
  • Cihangir, E., Sehribanoglu, S., Saydan, R., Levendoğlu, M. F. (2019). Şehir Sakinlerinin Şehrin Marka Kişiliğine ve Markasına Dönük Algısı Van’da Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Ed. Alaeddinoğlu F., Özer, S., Şahin, S., Arslan Kalay, H., Turizm Araştırmaları, 97-132.
  • Çakırer, M.A. (2018). Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Demir, E. (2019). Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı. Journal of Yaşar University, 14(54), 168-179.
  • Diener, E., Seligman, M. E. P. (2004). Beyond Money: Toward an Economy of Well-Being. Psychological Science in The Public Interest, 5(1), 1-31.
  • Dockery, A. M. (2003), Happiness, Life Satisfaction and the Role of Work: Evidence from Two Australian Surveys. Paper Presented at 10th National Conference on Unemployment, 10 - 12 December 2003, Newcastle, UK.
  • Eravcı, A. (2020). Şehı̇r Marka Değerı̇nı̇n Şehı̇r Sakı̇nlerı̇nı̇n Şehı̇rden Tatmı̇nı̇ ve Yaşam Memnunı̇yetı̇ne Etkı̇sı̇: Sı̇nop İlı̇ Örneğı̇. Doktora Tezi, İstanbul: Gelişim Üniversitesi.
  • Erdil, T. S., Uzun, Y. (2010). Marka Olmak. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eygü, H., Kılınç, A. (2020). Yaşam Memnuniyeti Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması: Kayseri İli Örneği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(16), 3591-3618.
  • Glińska, E., Kilon, J. (2014). Desirable Traits of The City Brand Personality In The Opinion of Managers For The Promotion of The City Government In Poland. Procedia Soc. Behav. Sci. 156, 418–423.
  • Govers, R., Go, F. M., Kumar, K. (2007). Virtual Destination Image A New Measurement Approach. Ann. Tour. Res.34, 977–997.
  • Hosany, S., Ekinci, Y., Uysal, M. (2006), Destination Image and Destination Personality: An Application Of Branding Theories To Tourism Places. Journal of Business Research, 59, 638-642.
  • Kahyaoğlu, O. (2008). Yaşam Memnuniyeti ve Yaşam Memnuniyetini Etkileyen Değişkenler İle Ekonometrik Uygulama: Türkiye Örneği. Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Dinamik Akademi.
  • Keser, E. (2018). Ağrı İli Marka Kişiliğinin İncelenmesi. Ağrı İlinin Sosyo-Ekonomik Profili, 153-164.
  • Kırtıl, İ. G. (2019). Unutulmaz Turı̇zm Deneyı̇mı̇, Destı̇nasyon Marka Kı̇şı̇lı̇ğı̇, Destı̇nasyon Aı̇dı̇yetı̇, Tatmı̇n ve Davranışsal Nı̇yet İlı̇şkı̇sı̇: Antalya Örneğı̇. Yüksek Lisans Tezi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Kim, J. H., Kim, H. G. (2010). The Impact of Culture Resources on City Brand Personality, Relationship Quality and Loyalty in Tourism City. Science of Emotion and Sensibility, 13(4), 741-752.
  • Lee, H. J., Suh, Y. G. (2011). Understanding and Measuring City Brand Personality (CPS) – In the context of South Korean Market. International Journal of Tourism Sciences, 11(3), 1-20.
  • Morgan, N., A. Pritchard (2002). “Contextualising Destination Branding.” In Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Edited by N. Morgan, A. Pritchard, and R. Pride. Oxford: Butterworth-Heinemann, 11-41.
  • Neugarten, B. J., Havighurst, R. J., Tobin, S. S. (1961). The Measurement of Life Satisfaction. Journal of Gerontology, 16, 134-143.
  • Özer, U.S. (2015). Şehir Pazarlaması Kapsamında Marka Kişiliği ve Marka Sadakati İlişkisi-“Edirne İli Örneği”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 118-136.
  • Palmore, E., Lukart, C. (1972), Health and Social Factors Related to Life Satisfaction. Journal of Health and Social Behavior, Vol;13, 68-80.
  • Peterson, C., Park, N., Seligman, M. E. P. (2005). Orientations to Happiness and Life Satisfaction: The Full Life Versus The Empty Life. Journal of Happiness Studies, 6, 25-41.
  • Priporas, C. V., Stylos, N., Kamenidou, I. E. (2020). City Image, City Brand Personality and Generation Z Residents' Life Satisfaction Under Economic Crisis: Predictors of City-Related Social Media Engagement. Journal of Business Research, 119, 453-463.
  • Sariyer, İ. (2017). The Relation ship Between The Personality Of Urbanites and City Brand Personality - An Application In Turkey. Eurasian Journal of Business and Management, 5(1), 41-54.
  • Saygılı, M., Önay, Ö. A., Ayhan, M. (2017). Kişilik Özellikleri Bağlamında Yaşam Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma. Yorum-Yönetim-Yöntem Uluslararası Yönetim-Ekonomi ve Felsefe Dergisi, Cilt:5, Sayı:2, 61-72.
  • Selçukoğlu, Z. (2001). Araştırma Görevlilerinde Tükenmişlik Düzeyi İle Yalnızlık Düzeyi ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Konya.
  • Shin, D. C., Johnson, D. M. (1977). Avowed Happiness As An Overall Assessment of The Quality Of Life. Social Indicators Research, 5(1-4), 475-492.
  • Soybalı, H. H., Yurtbahar, İ. (2020). Termal Turizm Destinasyonu Olarak Afyonkarahisar’ın Marka Kişiliği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(4), 3263-3288.
  • Şahin, S., Baloglu, S. (2011). Brand Personality and Destination Image of Istanbul. Anatolia–An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 22(01), 69-88.
  • Tayfun, O. (2020). Bir Destinasyon Olarak Trabzon’un Marka Kişiliği ve Sembol Yapısının Tespitine Yönelik Bir Çalışma. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 10(2), 54-75.
  • Țugulea, O., Bobâlcă, C., Soponaru, C. (2013). City Brand Personality–An International Concept With Regional Appliance In The Tourism Development Strategy. CES Working Papers, 5(4), 626-644.
  • Țugulea, O. (2017). City Brand Personality—Relations with Dimensions and Dimensions Inter-Relations. Sustainability, 9, 1-22.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2022). Yaşam Memnuniyeti Araştırması. Erişim Tarihi: 10 Mart 2022. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yasam-Memnuniyeti-Arastirmasi-2021-45832
  • Türkmen, S., Köroğlu, A. (2017). Destinasyon Kişiliği Araştırması: Türkiye-Yunanistan Örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(37), 397-430.
  • Ülker Tümlü, G., Recepoğlu, E. (2013). Üniversite Akademik Personelinin Psikolojik Dayanıklılık ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt:3, Sayı:3, 205-213.
  • Veenhoven, R. (1996). The Study Of Life Satisfaction. Saris, W. E., Veenhoven, R., Scherpenzeel, A. C. and Bunting B. (eds) 'A Comparative Study of Satisfaction with Life In Europe. Eötvös University Press, 11-48.
  • Vinyals-Mirabent, S., Mohammadi, L. (2018). City Brand Projected Personality: A New Measure To Assess The Consistency of Projected Personality Across Messages. Communication & Society. 31(4) pp. 91-108.

Çorum’un Şehir Marka Kişiliğinin Belirlenmesi ve Yaşam Memnuniyetine Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 3, 1419 - 1436, 15.09.2023
https://doi.org/10.35674/kent.1133987

Öz

Marka kişiliği sadece mal ve hizmetler için değil, aynı zamanda ülke, şehir ve destinasyonlar için de kullanılmaktadır. Olumlu ve güçlü şehir marka kişiliği, şehrin daha fazla turist çekmesine, yatırım yapılmasına, şehir sakinlerinin memnuniyet düzeylerinin artırılmasına, şehrin tanıtım ve markalaşma çalışmalarına fayda sağlar. Bu araştırmanın temel amacı Çorum ilinin şehir marka kişiliğini belirlemek ve bunun şehir sakinlerinin yaşam memnuniyetine etkisini ölçmektir. Araştırmanın kapsamını Çorum ilinde yaşayan 18 yaş ve üzeri şehir sakinleri oluşturmaktadır. Araştırmaya 387 kişi dâhil edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, doğrulayıcı faktör analizi, regresyon analizi ve kümeleme analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların Çorum iline yönelik şehir marka kişiliği boyutları arasında en yüksek ortalamaya sahip alt boyutun geleneksellik, en düşük ortalamaya sahip alt boyutun ise androjenlik olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra şehir marka kişiliği boyutlarından yetkinlik ve gelenekselliğin yaşam memnuniyeti üzerinde etkisinin olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, J. L. (1997). Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 35, 347-356.
  • Ahmad, M. F., Abdullah, Z. B., Tamam, E. B., Bolong, J. B. (2013). Determinant Attributes of City Brand Personality That Influence Strategic Communication. Canadian Social Science, 9(2), 40-47.
  • Akın, A., Yalnız, A. (2015). Yaşam Tatmini Ölçeği (YMÖ) Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Yaz, Cilt:14 Sayı:54 (95-102).
  • Aksoy, L., Özsomer, A.(2007). Türkiye’de Marka Kişiliği Oluşturan Boyutlar [Dimensions of Brand Personality In Turkey]. 12th National Marketing CongressProceedings, 1-14.
  • Argyle, M., Martin, M. (1991). The Psychological Causes of Happiness. In Strack, F.,Argyle, M. and Schwarz, N. (eds) Subjective Well-Being: An Interdisciplinary Approach, Great Britain: Pergamon Press, pp. 77-100.
  • Artuğer, S., Ercan, F. (2015). Marmaris'in Destinasyon Kişiliğini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of International Social Research, 8(36), 787-793.
  • Bilim, Y., Bilim, M. B. (2014). Does A Destination Have Personality? Personality and Image Issues of a Destinations. Athens Journal of Tourism, 1 (2), 121-134.
  • Burnaz, E., Ayyıldız, H. (2017). Aidiyet Olgusunun Destinasyon Marka Kişiliği Algısına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8 (19), 243-259.
  • Chow, H. P. H. (2005), Life Satisfaction Among University Students in a Canadian Prairie City: A Multivariate Analysis. Social Indicators Research, 70, 139-150.
  • Cihangir, E., Sehribanoglu, S., Saydan, R., Levendoğlu, M. F. (2019). Şehir Sakinlerinin Şehrin Marka Kişiliğine ve Markasına Dönük Algısı Van’da Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Ed. Alaeddinoğlu F., Özer, S., Şahin, S., Arslan Kalay, H., Turizm Araştırmaları, 97-132.
  • Çakırer, M.A. (2018). Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Demir, E. (2019). Ülke Marka Kişiliği: İsveç’te Türkiye Algısı. Journal of Yaşar University, 14(54), 168-179.
  • Diener, E., Seligman, M. E. P. (2004). Beyond Money: Toward an Economy of Well-Being. Psychological Science in The Public Interest, 5(1), 1-31.
  • Dockery, A. M. (2003), Happiness, Life Satisfaction and the Role of Work: Evidence from Two Australian Surveys. Paper Presented at 10th National Conference on Unemployment, 10 - 12 December 2003, Newcastle, UK.
  • Eravcı, A. (2020). Şehı̇r Marka Değerı̇nı̇n Şehı̇r Sakı̇nlerı̇nı̇n Şehı̇rden Tatmı̇nı̇ ve Yaşam Memnunı̇yetı̇ne Etkı̇sı̇: Sı̇nop İlı̇ Örneğı̇. Doktora Tezi, İstanbul: Gelişim Üniversitesi.
  • Erdil, T. S., Uzun, Y. (2010). Marka Olmak. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eygü, H., Kılınç, A. (2020). Yaşam Memnuniyeti Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması: Kayseri İli Örneği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(16), 3591-3618.
  • Glińska, E., Kilon, J. (2014). Desirable Traits of The City Brand Personality In The Opinion of Managers For The Promotion of The City Government In Poland. Procedia Soc. Behav. Sci. 156, 418–423.
  • Govers, R., Go, F. M., Kumar, K. (2007). Virtual Destination Image A New Measurement Approach. Ann. Tour. Res.34, 977–997.
  • Hosany, S., Ekinci, Y., Uysal, M. (2006), Destination Image and Destination Personality: An Application Of Branding Theories To Tourism Places. Journal of Business Research, 59, 638-642.
  • Kahyaoğlu, O. (2008). Yaşam Memnuniyeti ve Yaşam Memnuniyetini Etkileyen Değişkenler İle Ekonometrik Uygulama: Türkiye Örneği. Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Dinamik Akademi.
  • Keser, E. (2018). Ağrı İli Marka Kişiliğinin İncelenmesi. Ağrı İlinin Sosyo-Ekonomik Profili, 153-164.
  • Kırtıl, İ. G. (2019). Unutulmaz Turı̇zm Deneyı̇mı̇, Destı̇nasyon Marka Kı̇şı̇lı̇ğı̇, Destı̇nasyon Aı̇dı̇yetı̇, Tatmı̇n ve Davranışsal Nı̇yet İlı̇şkı̇sı̇: Antalya Örneğı̇. Yüksek Lisans Tezi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Kim, J. H., Kim, H. G. (2010). The Impact of Culture Resources on City Brand Personality, Relationship Quality and Loyalty in Tourism City. Science of Emotion and Sensibility, 13(4), 741-752.
  • Lee, H. J., Suh, Y. G. (2011). Understanding and Measuring City Brand Personality (CPS) – In the context of South Korean Market. International Journal of Tourism Sciences, 11(3), 1-20.
  • Morgan, N., A. Pritchard (2002). “Contextualising Destination Branding.” In Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Edited by N. Morgan, A. Pritchard, and R. Pride. Oxford: Butterworth-Heinemann, 11-41.
  • Neugarten, B. J., Havighurst, R. J., Tobin, S. S. (1961). The Measurement of Life Satisfaction. Journal of Gerontology, 16, 134-143.
  • Özer, U.S. (2015). Şehir Pazarlaması Kapsamında Marka Kişiliği ve Marka Sadakati İlişkisi-“Edirne İli Örneği”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 118-136.
  • Palmore, E., Lukart, C. (1972), Health and Social Factors Related to Life Satisfaction. Journal of Health and Social Behavior, Vol;13, 68-80.
  • Peterson, C., Park, N., Seligman, M. E. P. (2005). Orientations to Happiness and Life Satisfaction: The Full Life Versus The Empty Life. Journal of Happiness Studies, 6, 25-41.
  • Priporas, C. V., Stylos, N., Kamenidou, I. E. (2020). City Image, City Brand Personality and Generation Z Residents' Life Satisfaction Under Economic Crisis: Predictors of City-Related Social Media Engagement. Journal of Business Research, 119, 453-463.
  • Sariyer, İ. (2017). The Relation ship Between The Personality Of Urbanites and City Brand Personality - An Application In Turkey. Eurasian Journal of Business and Management, 5(1), 41-54.
  • Saygılı, M., Önay, Ö. A., Ayhan, M. (2017). Kişilik Özellikleri Bağlamında Yaşam Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma. Yorum-Yönetim-Yöntem Uluslararası Yönetim-Ekonomi ve Felsefe Dergisi, Cilt:5, Sayı:2, 61-72.
  • Selçukoğlu, Z. (2001). Araştırma Görevlilerinde Tükenmişlik Düzeyi İle Yalnızlık Düzeyi ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Konya.
  • Shin, D. C., Johnson, D. M. (1977). Avowed Happiness As An Overall Assessment of The Quality Of Life. Social Indicators Research, 5(1-4), 475-492.
  • Soybalı, H. H., Yurtbahar, İ. (2020). Termal Turizm Destinasyonu Olarak Afyonkarahisar’ın Marka Kişiliği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(4), 3263-3288.
  • Şahin, S., Baloglu, S. (2011). Brand Personality and Destination Image of Istanbul. Anatolia–An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 22(01), 69-88.
  • Tayfun, O. (2020). Bir Destinasyon Olarak Trabzon’un Marka Kişiliği ve Sembol Yapısının Tespitine Yönelik Bir Çalışma. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 10(2), 54-75.
  • Țugulea, O., Bobâlcă, C., Soponaru, C. (2013). City Brand Personality–An International Concept With Regional Appliance In The Tourism Development Strategy. CES Working Papers, 5(4), 626-644.
  • Țugulea, O. (2017). City Brand Personality—Relations with Dimensions and Dimensions Inter-Relations. Sustainability, 9, 1-22.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2022). Yaşam Memnuniyeti Araştırması. Erişim Tarihi: 10 Mart 2022. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yasam-Memnuniyeti-Arastirmasi-2021-45832
  • Türkmen, S., Köroğlu, A. (2017). Destinasyon Kişiliği Araştırması: Türkiye-Yunanistan Örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(37), 397-430.
  • Ülker Tümlü, G., Recepoğlu, E. (2013). Üniversite Akademik Personelinin Psikolojik Dayanıklılık ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt:3, Sayı:3, 205-213.
  • Veenhoven, R. (1996). The Study Of Life Satisfaction. Saris, W. E., Veenhoven, R., Scherpenzeel, A. C. and Bunting B. (eds) 'A Comparative Study of Satisfaction with Life In Europe. Eötvös University Press, 11-48.
  • Vinyals-Mirabent, S., Mohammadi, L. (2018). City Brand Projected Personality: A New Measure To Assess The Consistency of Projected Personality Across Messages. Communication & Society. 31(4) pp. 91-108.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Tüfekçi 0000-0002-4130-6650

Leyla Bezgin Ediş 0000-0002-5667-9791

Yasemin Demir 0000-0001-7383-5541

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 21 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tüfekçi, İ., Bezgin Ediş, L., & Demir, Y. (2023). Çorum’un Şehir Marka Kişiliğinin Belirlenmesi ve Yaşam Memnuniyetine Etkisi. Kent Akademisi, 16(3), 1419-1436. https://doi.org/10.35674/kent.1133987

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net