Günümüzde kentler de tıpkı ürün ve hizmetler gibi rekabet ortamında avantaj yakalamak istemektedirler. Bir diğer ifadeyle kentlerde yatırım, ticaret, ulaşım, eğitim, iş fırsatları, alışveriş olanakları, doğal güzellikler, kültürel faaliyetler, kamu hizmetleri, gastronomi vb. alanlarda öne çıkmak istemektedirler. Bu araştırmanın amacı Balıkesir ilinin Bandırma ilçesinin marka kent kapsamında sosyal, kültürel, ekonomik, çevresel faktörler vb. özellikleri doğrultusunda nasıl markalaşacağını incelemek ve kent markalaşması kapsamında ilçe hakkında çeşitli değerlendirmeler ve öneriler sunmaktır. Araştırma örneklemini Bandırma ilçesinde ikamet eden bireyler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma tekniklerinden anket tekniği kullanılmış ve 987 kişiden yanıtlar toplanmıştır. Örneklem olarak tabakalı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Science) 24 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz yöntemi olarak; betimsel istatistiklerin yanında korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarında kent sakinlerinin kente olan tutumları incelendiğinde; alışveriş merkezlerini, kafeleri, eğitim kurumlarını, toplu taşıma araçlarını, piknik ve mangal alanlarını yetersiz bulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bandırma ilçesini aile yaşantısına uygun, sosyal insanların olduğu bir yer olarak gördükleri ve iş fırsatları açısından ilçenin yeterince cazip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu bilgiler doğrultusunda bireylerin tutumları göz önüne alınıp, ilçenin gelişmesi yönünde çeşitli öneriler sunulmuştur.
Today, cities also want to gain advantage in a competitive environment just like products and services. In other words, cities want to stand out in investment, trade, transportation, education, job opportunities, shopping facilities, natural beauties, cultural activities, public services, gastronomy, etc. This research aims to examine how the district of Bandırma in Balıkesir province can be branded based on its social, cultural, economic, environmental factors, etc. and to provide various evaluations and suggestions about the district within the scope of city branding. The research sample consists of individuals residing in the Bandırma district. The survey technique, one of the quantitative research techniques, was used in the study and responses were collected from 987 people. Stratified sampling method was used as the sample. The data obtained were analyzed using the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 24 package program. In addition to descriptive statistics, correlation analysis was used as the analysis method. When the attitudes of city residents towards the city were examined in the research results, it was found that they found shopping centers, cafes, educational institutions, public transportation, picnic and barbecue areas insufficient. It was concluded that they see the district of Bandırma as a place suitable for family life, with social people, and not attractive enough in terms of job opportunities. Based on this information, various suggestions have been made for the development of the district, taking into account the attitudes of individuals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kentsel Politika |
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 3 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net