Nowadays, factors such as rapid population growth, internal and external migration, and industrialization cause environmental problems in cities and reduce the quality of life of those living in cities. For this reason, the concept of green city has emerged in order to increase the quality of life in cities and to provide sustainability, and some cities in the world and in Europe have been evaluated according to various criteria and have received the title of green city. In addition, in recent years, it has been seen that city branding is based on environmentalism. Also, green city marketing actions improve the management of the city, increase livability and competition. Moreover, green cities are associated with the third goal of the United Nations Sustainability Goals, the goal of healthy and quality life, and contribute significantly to sustainability. In this study, green city marketing is explained conceptually and the green urbanization process of Izmir, which has an important place in the history of our Republic, is examined. The descriptive analysis method, one of the qualitative research methods, was used in the research. Based on the information presented in the literature and the Izmir Green City Action Plan, Izmir's criteria for being a green city were analyzed and green city marketing was discussed on the basis of Izmir province. Although there are many studies in the literature on green urbanization, no study specific to Izmir province has been found. The unique aspect of this research is that the study was examined specifically in Izmir Province and the descriptive analysis method was used in the research. As a result of the study, it is seen that Izmir is in the process of green urbanization and meets many criteria for green-based urbanization. In addition, some suggestions are included for the green urbanization process of Izmir.
Green City Green City Marketing Green City Branding İzmir İzmir Green City Action Plan
Günümüzde hızlı nüfus artışı, iç ve dış göç, sanayileşme gibi faktörler şehirlerde çevresel sorunlara sebep olmakta ve şehirlerde yaşayanların yaşam kalitesini düşürmektedir. İşte bu nedenle şehirlerdeki yaşam kalitesini artırmak ve sürdürülebilirlik sağlamak amacıyla yeşil şehir kavramı ortaya çıkmış, Dünya genelinde ve Avrupa’da bazı şehirler çeşitli kıstaslara göre değerlendirilerek yeşil kent unvanını almışlardır. Ayrıca son yıllarda şehir markalaşmasının, çevrecilik temeline dayalı olarak yapıldığı görülmektedir. Yeşil şehir pazarlamasına yönelik faaliyetlerin, şehrin yönetimini geliştirdiği, yaşanılabilirliğini ve rekabetini artırdığı görülmektedir. Bununla birlikte yeşil şehirler, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedeflerinden üçüncü hedef olan sağlıklı ve kaliteli yaşam hedefi ile ilişkili olup, sürdürülebilirliğe önemli derecede katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, yeşil şehir pazarlaması kavramsal olarak açıklanmış ve Cumhuriyet tarihimizde önemli bir yeri olan İzmir’in yeşil şehirleşme süreci incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Literatürde ortaya konan bilgiler ve İzmir Yeşil Şehir Eylem Planı temelinde İzmir’in yeşil şehir olma kriterleri analiz edilmiş ve İzmir ili temelinde yeşil şehir pazarlaması tartışılmıştır. Yeşil şehirleşme ile ilgili literatürde birçok çalışma olmakla birlikte, İzmir ili özelinde bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Çalışmanın, İzmir İli özelinde incelenmiş olması ve araştırmada betimsel analiz yönteminin kullanılması bu araştırmanın özgün yönünü oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda İzmir’in yeşil şehirleşme sürecinde olduğu ve bu kapsamda birçok kriteri karşıladığı görülmektedir. Ayrıca İzmir’in yeşil şehirleşme sürecine yönelik olarak birtakım önerilere yer verilmektedir.
Yeşil Şehir Yeşil Şehir Pazarlaması Yeşil Şehir Markalaşması İzmir İzmir Yeşil Şehir Eylem Planı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre Politikası, Politika ve Yönetim (Diğer), Turizm (Diğer) |
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılı Özel Sayısı | Special Issue for the 100th Anniversary of the Republic of Türkiye |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net