Bu çalışma Türkiye’de kent sosyolojisi disiplininin gelişimini konu edinmektedir. Kent sosyolojisi, dünya nüfusunun her geçen gün biraz daha kentli bir hal kazanmasıyla önemini arttırmaya devam eden bir disiplindir. Türkiye, dünya ortalamasının üzerinde kentli nüfusa sahip olan bir ülkedir. Türkiye’de, başlıca kentin ve kentlilerin yaşamını konu edinen kent sosyolojisine ilişkin çalışmaların özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısından bu yana hız kazandığını söylemek mümkündür. Söz konusu disiplin, üniversitelerin çeşitli bölümlerinin farklı akademik seviyelerinde takip edilen müfredatlarına da girmiştir. Bu doğrultuda, Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümlerinin lisans ders müfredatlarının kent sosyolojisi konuları içeriğinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç minvalinde betimsel içerik analiz metodu kullanılarak ilgili bölümlerin kent sosyolojisi alanında ne tür içeriklere sahip olduğu ortaya konulmuş ve disiplinin yaşamış olduğu gelişimin, bu bölümlerin lisans müfredatına ne denli yansıdığı irdelenmiştir. Birtakım kısıtlara sahip olan bu çalışmanın bir araştırma temeli oluşturacağı umulmakta, farklı bölüm ve farklı seviyelerdeki müfredatlar içerisinde kent sosyolojisi disiplininin yerini tartışmaya ilham kaynağı olacağı düşünülmektedir.
Kent Kent Sosyolojisi Siyaset Bilimi Kamu Yönetimi Lisans Müfredatı
This study deals with the development of the discipline of urban sociology in Turkey. Urban sociology is a discipline that continues to increase in importance as the world's population becomes more urbanized day by day. Turkey is a country with an urban population above the world average. In Turkey, it is possible to say that studies on urban sociology, which deals with the life of the main city and its inhabitants, have gained momentum especially since the second half of the 20th century. This discipline has also entered the curriculum of various departments of universities followed at different academic levels. In this direction, it is aimed to examine the undergraduate course curriculum of Public Administration, Political Science and Public Administration departments in Turkey in the context of urban sociology issues. For this purpose, using the descriptive content analysis method, the content of the relevant departments in the field of urban sociology has been revealed and how the development of the discipline has been reflected in the undergraduate curriculum of these departments has been examined. It is hoped that this study, which has some limitations, will form a research basis, and it is thought that it will inspire discussion of the place of the discipline of urban sociology in different departments and curriculum at different levels.
City Urban Sociology Political Science Public Administration Undergraduate Curriculum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları |
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılı Özel Sayısı | Special Issue for the 100th Anniversary of the Republic of Türkiye |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net