Mascots, which have been used in certain areas since ancient times, are now being developed to serve the marketing and promotional purposes of brands today. In particular, they contribute to branding strategies by playing an important role in shaping the identity and image of destinations. In Turkey, it is seen that the use of mascots by destinations is quite low. The main purpose of the study is to point out how mascots should be designed in order to play an effective role in destination branding. In the research, details that may be visually important, especially when developing a mascot for a destination, are examined through the example of Kuşadası. In this context, the potential impact of the mascot is also discussed by measuring how Kuşadası uses the pigeon introduced by Kuşadası Chamber of Commerce in 2016 as a mascot in destination branding. For this purpose, in the study, interviews were held with the officials of the Kuşadası Chamber of Commerce, who developed the mascot, and the pigeon mascot was analyzed through the application of semiotic analysis. The pigeon mascot has been tried to be explained by evaluating the criteria such as the area where the pigeon mascot is depicted, the emotion and message it gives, its appearance, color and graphic design. As a result of the analysis, it is thought that depicting the pigeon as a tourist, using it in graphics in a way that does not prevent the natural beauties of Kuşadası, animating and talking in a peaceful and pleasant way will allow the mascot to make positive contributions in the branding process. However, it may be possible to use the mascot more effectively in the branding of the destination by using it in situations that will reflect Kuşadası's touristic potential more broadly, such as health tourism and cultural tourism other than sea tourism.
Destination Mascot Kusadasi Pigeon Mascot Destination Branding
Antik çağlardan bu yana belli alanlarda kullanılan maskotlar, günümüzde markaların pazarlama ve tanıtım amacına hizmet edecek biçimde geliştirilmektedir. Özellikle destinasyonların kimliğini ve imajını şekillendirmede önemli bir rol oynayarak markalama stratejilerine katkıda bulunurlar. Türkiye’de ise destinasyonların maskot kullanımının oldukça az olduğu görülmektedir. Çalışmanın temel amacı, maskotların destinasyonun markalanmasında etkin bir rol oynayabilmesi için ne şekilde tasarlanması gerektiğine işaret etmektir. Araştırmada Kuşadası örneği üzerinden, bir destinasyon için maskot geliştirirken özellikle görsel açıdan önemli olabilecek detaylar incelenmektedir. Bu kapsamda, Kuşadası’nın destinasyon markalamada Kuşadası Ticaret Odası’nın 2016 yılında tanıttığı güvercini bir maskot olarak ne şekilde kullandığının ölçülmesiyle maskotun potansiyel etkisi de tartışılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, maskotu geliştiren Kuşadası Ticaret Odası yetkilileri ile görüşme yapılmış ve güvercin maskotunun göstergebilimsel analiz uygulanması yoluyla çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Güvercin maskotunun resmedildiği alan, verdiği duygu ve mesaj, dış görünümü, rengi, grafik tasarımı gibi kriterler değerlendirilerek güvercin maskotu açıklanmaya çalışılmıştır. Çözümleme sonucunda güvercinin bir turist olarak tasvir edilmesinin, Kuşadası’nın doğal güzelliklerinin önüne geçmeyecek şekilde grafiklerde kullanılmasının, huzurlu ve keyifli şekilde canlandırılmasının ve konuşturulmasının, markalama sürecinde maskotun olumlu katkılar sunabilmesine olanak vereceği düşünülmektedir. Bununla birlikte maskotun, deniz turizmi dışında sağlık turizmi ve kültür turizmi gibi Kuşadası’nın turistik potansiyelini daha geniş yansıtacak durumlar eşliğinde kullanılması ile, destinasyonun markalanmasında daha etkili bir biçimde değerlendirilmesi söz konusu olabilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 5 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net