BibTex RIS Kaynak Göster

ORYANTİRİNG SPORUNUN ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA VE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNİN KAZANIMLARINA ETKİSİ

Yıl 2018, Sayı: 16, 198 - 207, 01.08.2018

Öz

İnsanlık tarihinin en önemli kavramlarından eğitim ve öğretim zaman içerisinde toplumun değişen şartlarına göre içerik ve yöntem açısından çeşitli değişikliklere uğramaktadır. Son yıllarda eğitim faaliyetlerinde önemli bir yer tutan oryantiring harita üzerinde işaretlenmiş hedef noktalarını sırasıyla bulmaya dayalı bir spor dalıdır. Bu çalışmada orta öğretim Coğrafya ile Beden Eğitimi ve Spor derslerinin güncellenen öğretim programları incelenerek kazanımlara ulaşmada oryantiring sporunun etkisi araştırılmıştır. Milli eğitim müfredat programındaki kazanımlar ile oryantiring arasındaki etkileşim incelenmiş ve bazı kazanımların doğrudan bazı kazanımların ise dolaylı olarak oryantiring ile ilişkili olduğu görülmüştür. Coğrafya ile beden eğitimi ve spor derslerinin Ocak 2018 de güncellenen ortaöğretim öğretim programlarının incelenmesi sonucunda öğrencilerin kazanımlara ulaşması noktasında oryantiring sporunun ders içi etkinliklerde tercih edilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir. Oryantiring sporunun coğrafya ve beden eğitimi ve spor derslerinin becerilerini geliştirdiği belirtilmiştir. Benzer ya da aynı becerileri geliştirmesi, ortak uygulamalar yapılmasını mümkün kılmaktadır.

Kaynakça

  • Avcı M. (2013). Coğrafya Dersinde Oryantiring Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Yük- sek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Binbaşıoğlu C. (1988). Eğitime giriş. Ankara, Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Deniz E, Karaman G, Bektaş F, Yoncalık O, Güler V, Kılıç A, Ateş A. (2011): Çocuklara Oryanti- ring Eğitimi. Kültür, Ajans Yayınları No: 125.
  • Girgin G. (2009). Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik. Kaya A. Edi- tör, Psikolojik danışma ve rehberlik, 6. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık, s.2.
  • Karaca F. (2010). 10 soruda Oryantiring. Ankara, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Mü- dürlüğü Türkiye Oryantiring Federasyonu Yayınları.
  • Koçak R. (2012). Temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler. Oral B. Editör, Öğrenme öğ- retme kuram ve yaklaşımları, 2. Baskı, Ankara, Pegem Akademi, s.7.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html (14/01/2018)
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı
  • http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=336 (02/02/2018)
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı
  • http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=334 (02/02/2018)
  • Orben R, Gawelin C, Nordström J. (1981). Course planning. International Orienteering Federa- tion Technical Committee, April, 240.
  • Özcan F. (2007). Oryantiring Sporunun İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bireysel Davranışları ile Matematik-Mantıksal Zekâ Gelişimleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Li- sans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Pouya S, Demir S, Demirel Ö. (2017). Engelli çocuklara yönelik oryantiring oyunları. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 17 (4), 608-618.
  • Senemoğlu N. (2012). Gelişim öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. 21. Baskı, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık, s.4.
  • Tanrıkulu M. (2011). Harita ve Pusulanın Farklı Bir Kullanım Alanı: Oryantiring. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 191, 120-126.

EFFECT OF ORIENTEERING SPORT ON LEARNING OUTCOMES OF GEOGRAPHY AND PHYSICAL EDUCATION AND SPORT LESSONS IN SECONDARY EDUCATION

Yıl 2018, Sayı: 16, 198 - 207, 01.08.2018

Öz

Education, one of the most significant concepts in human history, evolves in terms of its intent and method due to the changing conditions of society over time. Orienteering sport, an important educational facility in recent years is a sport that requires skills to figure out control points on the map of the given areas. The aim of this paper is to analyze the curriculum of geography, physical education and sport in the secondary schools, and to investigate the effect of orienteering for attaining the learning outcomes. In this paper examined is the interaction between the learning outcomes in the Turkish national curriculum and orienteering sport. The findings have indicated that there are direct or indirect gains, with regard to the inclusion of orienteering activities in the curriculum. As a result of examining the curriculum of geography and physical education and sport updated on the January of 2018, in this paper put forward is that the choice of orienteering in the educational activities is likely to be useful for the students to attain the goals, and that the orienteering sports is also likely to be useful to improve the skills of geography and sport.

Kaynakça

  • Avcı M. (2013). Coğrafya Dersinde Oryantiring Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Yük- sek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Binbaşıoğlu C. (1988). Eğitime giriş. Ankara, Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Deniz E, Karaman G, Bektaş F, Yoncalık O, Güler V, Kılıç A, Ateş A. (2011): Çocuklara Oryanti- ring Eğitimi. Kültür, Ajans Yayınları No: 125.
  • Girgin G. (2009). Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik. Kaya A. Edi- tör, Psikolojik danışma ve rehberlik, 6. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık, s.2.
  • Karaca F. (2010). 10 soruda Oryantiring. Ankara, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Mü- dürlüğü Türkiye Oryantiring Federasyonu Yayınları.
  • Koçak R. (2012). Temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler. Oral B. Editör, Öğrenme öğ- retme kuram ve yaklaşımları, 2. Baskı, Ankara, Pegem Akademi, s.7.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html (14/01/2018)
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programı
  • http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=336 (02/02/2018)
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı
  • http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=334 (02/02/2018)
  • Orben R, Gawelin C, Nordström J. (1981). Course planning. International Orienteering Federa- tion Technical Committee, April, 240.
  • Özcan F. (2007). Oryantiring Sporunun İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bireysel Davranışları ile Matematik-Mantıksal Zekâ Gelişimleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Li- sans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Pouya S, Demir S, Demirel Ö. (2017). Engelli çocuklara yönelik oryantiring oyunları. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 17 (4), 608-618.
  • Senemoğlu N. (2012). Gelişim öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. 21. Baskı, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık, s.4.
  • Tanrıkulu M. (2011). Harita ve Pusulanın Farklı Bir Kullanım Alanı: Oryantiring. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 191, 120-126.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet İmamoğlu

Ali İmamoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA İmamoğlu, M., & İmamoğlu, A. (2018). ORYANTİRİNG SPORUNUN ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA VE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNİN KAZANIMLARINA ETKİSİ. Kesit Akademi Dergisi(16), 198-207.