Öz
Bu çalışma, siyaset ve iletişim disiplinlerinin ortak konusu olan siyasal iletişim kavramını ele alıp işlerken aynı zamanda günümüzün en önemli siyasal iletişim mecralarından olan sosyal medya ile olan ilişkisine de değinmektedir. Bu çalışma, konusu itibariyle Twitter ve siyasal iletişime özel yer ayırmaktadır. Bu makale 31 Mart 2019’da gerçekleştirilen yerel seçimlerde siyasal aktörlerin siyasal iletişim kampanyalarını bir yeni iletişim ortamı olan Twitter üzerinden nasıl gerçekleştirdiklerini, twitter paylaşıları üzerinden mercek altına alma çabasına girmektedir. 31 Mart 2019 tarihinde gerçekleştirilen yerel seçimlere Türkiye iki ittifak hâlinde girmiştir. Bu iki ittifak: Millet İttifakı ve Cumhur İttifakı’dır. Cumhur İttifakı, Ak Parti ve MHP ile oluşurken Millet İttifakı, CHP ve İYİ Parti'den oluşmaktadır. Bu çalışmada her ittifakın 24 Haziran 2018 yılında yapılan milletvekili seçimlerinde en çok oy alan birer temsilcisi seçilerek o temsilcinin 1-31 Mart arasında resmî Twitter hesabından atılan tweetler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışma ile siyasal iletişimin yeni mecrası olan Twitter’ın siyasal iletişim sürecinde nasıl bir işlev gördüğü, liderlerin söylemlerinin ne kadarının Twitter’da yer aldığı ve söylemler arasındaki farkın ne olduğu incelenmektedir. Bu çalışmayla Ak Parti ve CHP liderlerinin Twitter içerikleri bir aylık süreç içerisinde incelenerek liderlerin Twitter’ı çok yoğun ve proaktif bir şekilde kullandıkları tespit edilmiştir. CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun Twitter’da içerik oluştururken yeni medyanın ve twitter’ın özelliklerini dikkate alarak içerik oluşturduğu saptanırken, Ak Parti lideri Recep Tayyip Erdoğan’ın ise içerik oluştururken geleneksel medyanın etkisinden kurtulamadığı ve içerikleri daha çok transfer yoluyla oluşturduğu saptanmıştır.