Helal ürün, bir Müslümanın dinî duygu, dinî düşünce ve dinî
davranışına etki eden bir faktördür. Bu faktörü etkileyen ana unsurlardan
birisi ahlâk diğeri ise insanların içinde yaşadığı kültürdür. Günümüzde
ulusal ve küresel ölçekte helal gıdaya ulaşmak gittikçe zorlaşmakta ve
müşterilerin helal gıda konusunda bazı beklentileri olduğu görülmektedir. Bu
beklentiler, ürünün üretim aşamasında ve ürün bileşiminde yer alan bütün
unsurlarda, hem de ürün bileşimindeki her bir unsurun üründe bir araya
gelmesiyle oluşabilecek etkilerde İslâmî ölçülere, sağlık ve temizlik
şartlarına, insani ihtiyaçlara, beslenme bakımından gerekliliğe uygun nitelikleri
taşımasıdır. Helal ürünler için genel kurallar ülkeden ülkeye farklılık
göstermektedir. Gayr-i müslim müşteriler bile, helal kavramını bir kalite ve
güven sembolü olarak algılamaktadırlar. Türkiye’de Sosyal bilimler alanında
yapılan helal ürün çalışmalarının ortak bir disipliner yaklaşım ile ele
alınmadığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı helal ürünlerin öncüsü ve en
iyisi olan Malezya örnekliğinde Türkiye’deki helal ürün anlayışına yeni bir
bakış açısı getirmektir. Bu çalışmada, Malezya’daki helal ürün konusunda iyi
örneklere yer verilmiştir. Türkiye’deki helal ürün algısı ortak bir disipliner
yaklaşım ile ele alınmaya çalışılmıştır. Geçmişten günümüze helal ürünle ilgili
yapılan çalışmalar, İslâm
hukukunda Kur’ân, sünnet ve değişime konu olan hükümlerde makâsıdu’ş-şeria‘ ve
maslahat kapsamında değerlendirilir. Tasavvufta helal kazanç ve
helal lokma tarikat eğitiminin en önemli şartı olarak görülmüştür. Din
psikolojisi biliminde helal ürün, insanın en temel ihtiyacı olan beslenme
ihtiyacından kendini gerçekleştirme ihtiyacına doğru yükselerek evirilen bir
süreç olarak değerlendirilebilir.
Helal Ürün Algısı Helal Ürün Farkındalığı Malezya’da Helal Ürün Türkiye’de Helal Ürün Ortak Disiplin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |