Bu çalışmanın amacı; dijital medyada nüfuzlu bireylerin kaynak pozisyonunda olduğu nüfuz pazarlamasına karşı, Y kuşağı tüketicilerin tutum ve algılarını incelemektir. Bu bağlamda katılımcılardan; nüfuzlu bireylerin sahip oldukları kaynak çekiciliği, güvenilirliği ve uzmanlığı özellikleriyle ilgili görüşleri alınarak nüfuz pazarlamasıyla ilgili algıları; ilgi çekici, bilgilendirici, sinirlendirici, güvenilir ve ekonomik olmak üzere 5 alt başlıkta incelenmiştir. Katılımcıların nüfuzlu kavramına yönelik tanımlarını öğrenmek, nüfuz pazarlamasını hangi kavramlar üzerinden değerlendirdikleri ve bu kavramlara ne tür anlamlar atfettikleri ortaya konulmuştur. Bu doğrultuda, İstanbul Anadolu Yakasında ikamet eden 6 farklı grup, toplam 42 kişiyle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Veriler senaryolaştırılarak, araştırma sorularına ve yararlanılan ölçeklerin alt başlıklarına göre ayrıştırılarak analiz edilmiştir. Yapılan bu analiz sonucunda katılımcıların, nüfuzlu birey ve nüfuz pazarlaması algılamalarıyla ilgili ortak birçok düşünce olduğu tespit edilmiştir. Nüfuz pazarlamasının hedeflenen başarısının kaynağın uzmanlığı ve güvenilirliği ile doğrudan alakalı olduğu ve dikkat çekiciliği arttırdığı, diğer taraftan katılımcıların nüfuz pazarlaması çalışmalarına karşı tutumu; çalışmalarda yer alan nüfuzlu bireyin marka veya ürünle uyumlu olması, objektif ve samimi bir dil kullanılması, ekonomik açıdan tüketiciye fayda sağlaması konularının ön plana çıktığı tespit edilmiştir.
dijital pazarlama sosyal medya nüfuz pazarlaması tüketici tutumu y kuşağı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 16 |