Kriz yönetimi markanın tahmin edemeyeceği bir anda meydana gelen, markayı riske atan, markanın değer ve itibar kaybetmesine sebep olabilecek olaylara karşı geliştirilen iletişim çalışmalarıdır. Günümüzde kriz yönetimini sosyal medyayı hesaba katmadan düşünmek çok yanlış olacaktır. Kriz yönetimi açısından sosyal medya, tüketiciler ile anlık iletişim kurabilme özelliği, maliyetsiz olması, etkileşimsellik özelliği ve veri analizi yapabilme açısından çok önemli bir noktadır. Bu doğrultuda çalışmanın ilk bölümünde, kriz ve kriz yönetimi kavramları, çalışmanın ikinci bölümünde sosyal medyada kriz yönetimi, çalışmanın üçüncü bölümünde Coombs’un geliştirmiş olduğu durumsal kriz iletişimi modeli ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise Dardanel markasının sosyal medyada yaşadığı kriz Coombs’un Durumsal Kriz İletişimi Modeline göre analiz edilmiş, markanın kriz iletişimi stratejileri tespit edilmiş ve krizin sonuçları belirlenerek değerlendirme yapılmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, Dardanel markasının sosyal medya üzerinde yaşadığı krizi örnek olay inceleme yöntemi ile ele alarak Durumsal Kriz İletişimi Modeline göre değerlendirmek ve değerlendirme sonrasında sosyal medyada kriz yönetiminin önemini ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda ise Dardanel markasının durumsal kriz iletişimi modeline göre başarılı bir kriz yönetimi yapamadığı ve gerçekleştirmiş olduğu kriz yönetimi sonucunda markanın itibar kaybına uğradığı ve yaşanılan krizden sonra borsada değer kaybettiği tespit edilmiştir.
Kriz Kriz İletişimi Kriz Yönetimi Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Durumsal Kriz İletişimi Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 18 |