Etiyopya’da temel eğitimin sürdürülebilir olması; çok sayıda farklı dil ve kültürün entegrasyonunu, büyük bir finansal kaynak aktarımını ve özel gereksinimli bireylerle ilgili eğitim sürecinde yaygın olan çeşitli olumsuz tutumlarla mücadeleyi gerektirmektedir. Etiyopya’da eğitim alanındaki bu sorunlara yönelik toplumsal farkındalığın artırılması ve ilgili kurumların çözüm için harekete geçirilmesinde siyasi otoritelerin çabası yetersiz kaldığından medyanın bu konuda önemli bir çözüm ortağı olabileceği düşünülmektedir. Bu amaçla araştırma, Etiyopya’da özel gereksinimli, farklı dil ve kültürlere sahip çocukların eğitimi için bir çözüm aracı olarak görülen kapsayıcı eğitimin yaygınlaştırılmasında medyanın rolüne odaklanmıştır. Çalışmada Etiyopya’daki medya çalışanlarının kapsayıcı eğitime dair bakış açıları, bilgi düzeyleri ile uygulama süreçlerinde karşılaştıkları güçlükleri belirlemek amacıyla nicel betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Amharik, İngilizce, Affan-Oromoo ve Somali dillerinde hazırlanan anket formu aracılığıyla, 1 Mayıs-30 Kasım 2022 tarihleri arasında Etiyopya’nın en çok izlenen medya kanallarında çalışan 86 gazeteciden veri toplanmıştır. Araştırma sonuçları, Etiyopya’da medya profesyonellerinin kapsayıcı eğitim konusunda yeterli bilgi sahibi olmadıklarını; maddi kaynak ve devlet desteğinin yetersizliği, toplum düzeyindeki farkındalık eksikliği ve olumsuz algılar gibi unsurların kamusal yarar odaklı içerik üretimi önündeki engeller olarak sıralandığını göstermiştir. Medya çalışanlarının bu süreçte yasal ve finansal destek alabilecekleri kalıcı devlet politikaları oluşturulması, toplumsal farkındalığın artırılmasına destek olacak ve kapsayıcı eğitimin yaygınlaştırılmasına ivme kazandıracaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 21 |