İnternet teknolojisinin video transferine olanak sağlamasıyla birlikte izleme eğilimleri değişmiş, özellikle çocuklar ve gençler dijital platform içeriklerini izlemeye yönelmiştir. Bu dönüşümlerle birlikte sinema sektöründe yapımların hedef kitleye duyurulması ve bir reklam unsuru olarak kullanılması amacını güden fragmanların da kitlelere ulaşma biçimleri, anlatı teknikleri ve hedefleme stratejileri değişim göstermiştir. Dijital platformların izleyici kitlesi için öne çıkan ve küresel ölçekte izleme eğilimlerini şekillendiren Youtube platformu da fragmanların izleyici kitlesine ulaşabilmesi için en elverişli yeni dijital alanlardan biri olmuştur. Çalışmada Türkiye’de en büyük pazar payına sahip dijital yayıncılık platformları olan BluTV, Netflix ve Amazon Prime Video’nun Youtube’da en yüksek izlenme sayısına sahip fragmanları betimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Dijital platform fragmanlarının yayımlandığı mecraların, geleneksel yayıncılık pratiklerinden farklı dinamiklere sahip olduğu ve içerik üreticilere geniş hareket alanı sağladığı bulgulanmıştır. Söz konusu dönüşüm süreçlerinde fragmanların anlatı tekniklerinin ve izleyicilere ulaşma biçimlerinin değiştiği, ünlü kullanımının önem kazandığı, cinsellik, şiddet ve merak unsurlarına yer verilerek izleme motivasyonunun artırılmasının hedeflendiği sonucuna varılmıştır.
With the internet technology making video transfer possible, viewing trends have changed and young and young adults have turned to digital platforms. In the cinema sector, the ways of reaching the audience, the narrative techniques, the targeting strategies of the trailers, which aim to announce the productions to the audience and use them as an advertising element, have changed. The Youtube platform, which stands out for the audience of digital platforms and shapes the watching trends on a global scale, has also become one of the most convenient new digital areas for trailers to reach the audience. In the study, the trailers of BluTv, Netflix and Amazon Prime Video, which are the digital broadcasting platforms with the largest market share in Turkey, with the highest viewing rate on Youtube were analyzed using the descriptive analysis method; It has been concluded that the narrative techniques and the way the trailers reach the audience have changed, the use of celebrities has gained importance, and it is aimed to attract the attention of the audience by including the elements of sexuality, violence and curiosity. In addition, it has been determined that different methods are used in order to attract the attention of the audience in the intense competitive environment in the trailers, which are considered as an advertising element.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Televizyon Yayıncılığı, Reklam Araştırmaları, Sinema Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 22 |