İnternet teknolojilerinin gelişmesiyle
birlikte, sosyal medyanın tutundurma faaliyetleri içerisindeki rolü de hızla
artış göstermektedir. Son yıllarda, sosyal medya üzerine artan bu ilgiye
rağmen, konunun pratiğine ilişkin tartışmaların yetersiz düzeyde kaldığı
görülmektedir. Bu amaçla çalışmada, 5. Mersin Uluslararası Narenciye Festivali kapsamında
yapılan tutundurma faaliyetleri içerisinde sosyal medyanın önemini uygulamalı
olarak tartışmak istenmektedir. Bu kapsamda, festival boyunca gerçekleştirilen çalışmalar
sosyal medya planlaması dâhilinde incelenmiş ve resmi Facebook sayfası
raporlarından elde edilen veriler yorumlanmıştır. Yine, ziyaretçilerin
festivali hangi iletişim kaynaklarından öğrendiklerini belirleyebilmek için 207
ziyaretçiye kolayda örneklem metoduyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir.
Festival Facebook raporu ve anket sonuçları birlikte değerlendirildiğinde,
sosyal medyanın festival için önemli bir iletişim aracı olduğu anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 18 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.