Bu çalışmanın amacı, muhasebe dersleri alan ön
lisans öğrencilerinin bu tür derslere ilişkin tutumlarının
belirlenmesidir. Çalışma Adıyaman
Üniversitesi Besni Meslek Yüksekokulu bankacılık, muhasebe ve işletme
bölümlerinde öğrenim görmekte olan toplamda 174 öğrenci üzerinden
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi
kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak, faktör
analizi, Anova ve t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin çoğunluğunun (%51,1) muhasebe türü dersleri almaktan memnun
oldukları tespit edilmiştir. Bu bağlamda muhasebe dersi görmekten memnun olan
öğrencilerin muhasebe derslerine ilişkin tutumları pozitif yönde eğilim
göstermektedir. Ayrıca katılımcıların okudukları bölümden memnuniyetleri ile
tutum düzeyleri arasında olumlu bir ilişki vardır. Diğer taraftan muhasebe türü
derslere ilişkin tutumların cinsiyete göre farklılık göstermediği ve
katılımcıların okudukları bölüm ile muhasebe derslerine ilişkin tutumları
arasında ilişki bulunmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 21 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.