Yüce
değerleri karakterlerde yerleştirebilmek, erdemli bir hayatı insan için mümkün
hale getirebilecek en önemli husustur. İletişim kurabilen, sosyal bir varlık
olmasına bağlı olarak insanın başkalarıyla birlikte yaşama, ötekiyle aynı
ortamı paylaşma gibi özellikleri üzerine temellendirilmiş olan saygı ve hoşgörü
değerleri de bu yüce değerler arasındadır. Bir kutsala bağlanma, inanma
realitesi tarih boyunca insanlık için farklı tezahürlerle kendisini göstermiş;
iman ve inanç noktasında farklı birçok din ve yorum tarih sahnesindeki yerini
almıştır. Bu durum, farklı inançlara sahip insanların bir arada yaşayabilmesi,
diğer din mensuplarının tercih ve fikirlerine toleransla yaklaşabilme tecrübesine
duyulan ihtiyaç açısından hoşgörü ve saygı değerlerini gündeme getirmiştir. Bu
nedenle hoşgörü ve saygı değerleri hususunda öğrencilerde küçük yaşlardan
itibaren farkındalık uyandırılması ve bu değerlerin okullar vasıtasıyla
bireylerde yerleştirilmesi büyük önem arz eder. Bu amaçla ailede
gerçekleştirilen teorik ve pratik uygulamalara ek olarak ülkemizde örgün eğitim
kurumlarında saygı, hoşgörü, ötekine bakış gibi çoğulcu değerlerin öğretiminin
DKAB dersleri aracılığıyla olması hedeflenmiş; ilgili değerler ve diğer dinler
konusu öğretim programlarında ve ders kitaplarında yerini almıştır. Bu
çalışmanın amacı, 2010 yılı ve sonrası DKAB ders programları ve ders
kitaplarında saygı ve hoşgörü değerleri bağlamında diğer dinlerin öğretiminin
mahiyetini mukayeseli olarak ortaya koymaktır. Bu doğrultuda 2010 yılı ve
sonrası yürürlükte olan programlar ve ders kitapları, din eğitimi alanının konu
ile ilgili literatürü ışığında incelenip değerlendirilmeye çalışılacaktır.
Embracing
supreme values in characters is the most important issue that can make a
virtuous life possible for human beings. The values of respect and tolerance
based on the characteristics of people living together, sharing the same environment
with others depending on whether they are communicable or social beings, are
among these prime values. The attaching to a sacred, the reality of believing
has shown itself different manifestations for humanity throughout history; many
different religions and interpretations have taken place in the history scene
at the point of faith and belief. This situation has proposed the values of
tolerance and respect for agenda in terms of the need to experience the
coexistence of people who have different beliefs and the experience of
tolerating the preferences and ideas of other religions. For this reason, it is
important to raise awareness for students about values of tolerance and respect
from early ages and make adopt to individuals these values by schools. For this
purpose, following the theoretical and practical applications carried out in
the family, in our country it has been aimed to teach the pluralistic values
such as respect, tolerance and other view in the formal education institutions
by means of the Religious Culture and Moral Knowledge courses; related values
and other religions subject have taken place in the curriculum and textbooks.
The aim of this study is to compare the teaching of other religions in terms of
respect and tolerance values in the curriculum and textbooks of DKAB in 2010
and beyond. In this direction, the programs and textbooks in force in 2010 and
beyond will be examined and evaluated in the light of the relevant literature
in the field of religious education.
Tolerance Other Religions Value Respect Religious Culture and Moral Knowledge Course
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 15 |
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi olarak yayınlanan dergimiz 1 Ağustos 2019 tarihi itibari ile adını Kilitbahir olarak değiştirmiştir.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.