Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Entrepreneurship and social media

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 183 - 194, 10.12.2023

Öz

With the introduction of technology and digitalization into our live, the concept of social media has also entered our lives and started to be used with increasing momentum day by day. It is observed that the use of social media, which was previously intended for certain purposes, is now a tool for many issues.
Social media, whose positive and negative aspects are constantly discussed and will continue to be discussed, has been seen as a door of opportunity, especially with the pandemic period, and has become an area associated with entrepreneurship. Promotion, recognition, gaining reputation, gaining prestige, admiration, fundraising, etc. In addition to its many purposes, it has become a new and valid channel in terms of earning, earning income, providing financial opportunities to housewives and women entrepreneurs.
In particular, Instagram, which started as a photo-sharing platform, has now turned into a source of income that is completely lived on. Moreover, with the pandemic, it has become a platform where many employees, but women and/or housewives who cannot continue their work, exhibit their own handwork and make a living with the income they earn from there. Today, it is possible to frequently come across newly created business lines and examples in this field.

Kaynakça

  • Blossom, J. (2009). Content nation-surviving and thriving as social media changes our work, our lives and our future (1st ed.). India: Wiley Publishing Inc.
  • Demirel, E.T. & N. Akbıyık. (2009). Girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı. Tikici, M. & Aksoy, A. (ed.) Girişimcilik kavramı ve küçük işletmeler (1. Basım). (ss. 5-62). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gillin, P. (2010). The new conversation: Taking social media from talk to action. Harvard Business Review, 1-24.
  • Güney, S. (2006). Kadın Girişimciliğine Genel Bir Bakış. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1 (1), 25-43.
  • Halton, C. (2022). Jean-Baptiste Say: History of the economist. https://www.investopedia.com/terms/j/jean-baptiste-say.asp
  • Hisrich, R. D. & Peters, M. (2001). Entrepreneurship, McGraw-Hill Higher
  • Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2010). Users of the World, unite. The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53 (1), 59-68 https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Kirzner, I. (1973). Competition and Entrepreneurship. The University of Chicago Press. https://www.sjsu.edu/people/john.estill/courses/158-s15/Israel%20Kirzner%20-%20Competition%20And%20Entrepreneurship.pdf
  • Knight, F. H. (1921/2006). Risk, Uncertainty and Profit. Dover Publication.
  • McAlexander, J. H., Schouten, J. W., & Koenig, H. F. (2002). Building brand community. Journal of marketing, 66 (1), 38-54. https://doi.org/10.1509/jmkg.66.1.38.18451
  • Muniz, A. M., & O’guinn, T.C. (2001). Brand community. Journal of consumer research, 27 (4), 412-432. https://doi.org/10.1086/319618
  • Safko, L. (2010). The social media bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. John Wiley&Sons. New Jersey, 3(3).
  • Schumpeter, J. A. (1934/2008). The theory of economic development: An inquiry into profits, capital, credit, interest and the business cycle. New Brunswick (U.S.A) and London (U.K.): Transaction Publishers.
  • Toffler, A. (1980). The third wave. The Classic Study of Tomorrow
  • Von Hayek, F. A. (1937). Economics and Knowledge. Economica, 4(13), 33–54. https://doi.org/10.2307/2548786

Girişimcilik ve sosyal medya

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 183 - 194, 10.12.2023

Öz

Teknolojinin ve dijitalleşmenin yaşantımıza girmeye başlamasıyla birlikte sosyal medya kavramı da hayatımıza girmiş ve her geçen gün artan bir ivme ile kullanılmaya başlanmıştır. Önceleri belirli amaçlara yönelik olan sosyal medya kullanımının günümüzde pek çok konu için bir araç olduğu gözlemlenmektedir.
Olumlu ve olumsuz yanlarının sürekli tartışıldığı ve tartışılmaya da devam edeceği kuvvetle muhtemel olan sosyal medya özellikle pandemi dönemiyle birlikte bir fırsat kapısı olarak görülmüş ve girişimcilikle de ilişkilendirilen bir alan haline gelmiştir. Tanıtma, tanınma, ün sağlama, saygınlık kazanma, beğenilme, bağış toplama vb. pek çok amaçlarının yanında kazanç sağlama, gelir elde etme, ev kadınlarına ve kadın girişimcilere maddi olanaklar sağlama gibi konularda yeni ve geçerli bir mecra halini almıştır.
Özellikle sadece fotoğraf paylaşılan bir platform olarak başlayan Instagram, artık günümüzde tamamen oradan geçinilen bir gelir kapısına dönüşmüştür. Dahası, salgın süreci ile birlikte pek çok çalışanın fakat işine devam edemeyen kadınların ve/veya ev kadınlarının kendi el emeklerini sergiledikleri ve oradan sağladıkları kazançla geçindikleri bir platform olmuştur. Günümüzde bu alanda yeni oluşturulan iş kollarına ve örneklerine de sıkça rastlamak mümkün olmaktadır.

Etik Beyan

Makale için etik onay alınmamıştır. Yazar(lar), çalışmanın etik kurul onayına tabi olmadığını beyan eder(ler).

Teşekkür

Bu çalışmaya sağladıkları katkıdan dolayı Ezgi Ceylan ve Sevil Akdemir’e (joycandlestudio), Berfin Özgür Yaman’a (bezedogadan), Ceren Geyik’e (ceresbyceren) ve İkbal Şeyda Özen’e (by_ikbalseyda) teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Blossom, J. (2009). Content nation-surviving and thriving as social media changes our work, our lives and our future (1st ed.). India: Wiley Publishing Inc.
  • Demirel, E.T. & N. Akbıyık. (2009). Girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı. Tikici, M. & Aksoy, A. (ed.) Girişimcilik kavramı ve küçük işletmeler (1. Basım). (ss. 5-62). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gillin, P. (2010). The new conversation: Taking social media from talk to action. Harvard Business Review, 1-24.
  • Güney, S. (2006). Kadın Girişimciliğine Genel Bir Bakış. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1 (1), 25-43.
  • Halton, C. (2022). Jean-Baptiste Say: History of the economist. https://www.investopedia.com/terms/j/jean-baptiste-say.asp
  • Hisrich, R. D. & Peters, M. (2001). Entrepreneurship, McGraw-Hill Higher
  • Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2010). Users of the World, unite. The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53 (1), 59-68 https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Kirzner, I. (1973). Competition and Entrepreneurship. The University of Chicago Press. https://www.sjsu.edu/people/john.estill/courses/158-s15/Israel%20Kirzner%20-%20Competition%20And%20Entrepreneurship.pdf
  • Knight, F. H. (1921/2006). Risk, Uncertainty and Profit. Dover Publication.
  • McAlexander, J. H., Schouten, J. W., & Koenig, H. F. (2002). Building brand community. Journal of marketing, 66 (1), 38-54. https://doi.org/10.1509/jmkg.66.1.38.18451
  • Muniz, A. M., & O’guinn, T.C. (2001). Brand community. Journal of consumer research, 27 (4), 412-432. https://doi.org/10.1086/319618
  • Safko, L. (2010). The social media bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. John Wiley&Sons. New Jersey, 3(3).
  • Schumpeter, J. A. (1934/2008). The theory of economic development: An inquiry into profits, capital, credit, interest and the business cycle. New Brunswick (U.S.A) and London (U.K.): Transaction Publishers.
  • Toffler, A. (1980). The third wave. The Classic Study of Tomorrow
  • Von Hayek, F. A. (1937). Economics and Knowledge. Economica, 4(13), 33–54. https://doi.org/10.2307/2548786
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Beyza Toksoy 0000-0001-5911-8079

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2023
Kabul Tarihi 29 Kasım 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Toksoy, B. (2023). Girişimcilik ve sosyal medya. Kastamonu İnsan Ve Toplum Dergisi, 1(2), 183-194.

Kastamonu İnsan ve Toplum Dergisi - KİTOD