Mal ve hizmet üretiminin, satışının ya da reklamının elektronik iletişim ağı üzerinden
güvenli bir şekilde yapılması olarak tanımlanabilecek e-ticaret, günümüzde tüketiciler
için fiziki sınırları ortadan kaldıran, üreticiler ve tedarikçiler için ise pazarlama ve satış
olanaklarının genişleten bir ortam olarak karşımıza çıkmaktadır.
Günümüzde e-ticaretin kapsamı, ticari sonuçlar doğuran ya da ticari faaliyetleri
destekleyecek nitelikteki eğitim hizmetleri, kamuoyu bilgilendirme, tanıtım ve benzeri
amaçlar için, çeşitli teknolojik araçlarla, elektronik ortamlarda gerçekleştirilen işlemlerle
genişlemiştir. Kapsamının yanı sıra şirketler arası (B2B) satış yoluyla dünya çapındaki
işlem hacmi de genişlemekte olan e-ticaret Türkiye’de ise, işletmelerden son kullanıcıya
(B2C) satış biçimiyle yaygınlık kazanmaktadır. Özellikle 20. yüzyılın son yıllarından
itibaren Türkiye’deki internet kullanıcılarında gözlemlenen artışa bağlı olarak, gerek
ülke içerisindeki e-ticaret işlem hacminde gerekse bu yeni pazarda yerini almak isteyen
firma sayısında hızlı bir artış gözlemlenmektedir.
Bu çalışmada e-ticaretin, B2C satış türü bağlamında, Türkiye örneği üzerinden
incelendiğinde, piyasanın genişletilmesinin temel gereksinimleri olarak sayabileceğimiz,
tam rekabet, sonsuz tüketici ve haberleşmenin simetrikliği ekseninde ne derecede önemli
olduğu ele alınacaktır. Çalışma sonucunda ise e-ticaretin Türkiye mal ve hizmet
piyasalarındaki kapsamı, genişletici etkisi ve küresel düzeyde Türkiye piyasalarının
rekabet edebilirliğine olası katkıları ele alınacaktır.
E-Ticaret Genişletilmiş Piyasa Tam Rekabet Sonsuz Tüketici Haberleşmenin Simetrikliği Türkiye’de E-ticaret
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1 |