Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

B2C E-TİCARET’İN TAM REKABET PİYASASI ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 64 - 75, 31.12.2014

Öz








Mal ve hizmet üretiminin, satışının ya da reklamının elektronik iletişim ağı üzerinden
güvenli bir şekilde yapılması olarak tanımlanabilecek e
-ticaret, günümüzde tüketiciler
için fiziki sınırları ortadan kaldıran, üreticiler ve tedarikçiler için ise pazarlama ve satış
olanaklarının genişleten bir ortam olarak karşımıza çıkmaktadır.


Günümüzde e-ticaretin kapsamı, ticari sonuçlar doğuran ya da ticari faaliyetleri
destekleyecek nitelikteki eğitim hizmetleri, kamuoyu bilgilendirme, tanıtım ve benzeri
amaçlar için, çeşitli teknolojik araçlarla, elektronik ortamlarda gerçekleştirilen işlemlerle
genişlemiştir. Kapsamının yanı sıra şirketler arası (B2B) satış yoluyla dünya çapındaki
işlem hacmi de genişlemekte olan e
-ticaret Türkiye’de ise, işletmelerden son kullanıcıya
(B2C) satış biçimiyle yaygınlık kazanmaktadır. Özellikle 20. yüzyılın son yıllarından
itibaren Türkiye’deki internet kullanıcılarında gözlemlenen artışa bağlı olarak, gerek
ülke içerisindeki e
-ticaret işlem hacminde gerekse bu yeni pazarda yerini almak isteyen
firma sayısında hızlı bir artış gözlemlenmektedir.


Bu çalışmada e-ticaretin, B2C satış türü bağlamında, Türkiye örneği üzerinden
incelendiğinde
, piyasanın genişletilmesinin temel gereksinimleri olarak sayabileceğimiz,
tam rekabet, sonsuz tüketici ve haberleşmenin simetrikliği ekseninde ne derecede önemli
olduğu ele alınacaktır. Çalışma sonucunda
ise e-ticaretin Türkiye mal ve hizmet
piyasalarındaki kapsamı, genişletici etkisi ve küresel düzeyde Türkiye piyasalarının
rekabet edebilirliğine olası katkıları ele alınacaktır. 




Kaynakça

  • Bankalararası Kart Merkezi (2012). Seçilen Aya Ait Sektörel Girişim Raporu, http://www.bkm.com.tr/istatistik/aya_gore_sektorel_gelisim.asp?Year=2012&Month =11&List=Listele, Erişim Tarihi: 15 Ocak 2013.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Sektörel Araştırma ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı (2012). Üç Aylık Pazar Verileri Raporu: 2012 Yılı 3. Çeyrek Temmuz- Ağustos-Eylül, Ankara, http://www.tk.gov.tr/kutuphane_ve_veribankasi/pazar_verileri/ucaylik12_3.pdf, Erişim Tarihi: 09 Ocak 2013.
  • Çak, M. (2002). Dünyada ve Türkiye’de Elektronik Ticaret ve Vergilendirilmesi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul.
  • Dinler, Z. (2008). İktisada Giriş, Gözden Geçirilmiş 14. Basım, Ekin Kitapevi Yayınları, Bursa.
  • E-Commerce Facts (2011). Invesp Infographic Shows Volume and Outlook of Global E- Commerce, http://e-commercefacts.com/background/2011/07/invesp- infographic/index.xml, Erişim Tarihi: 06 Ocak 2013.
  • Fortune Magazine (2012). Global 500, http://money.cnn.com/magazines/fortune/global500/2012/full_list/index.html, Erişim Tarihi: 08 Ocak 2013.
  • Gündüz, M. (2008). B2B e-Ticaret ve e-Pazaryerleri, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, Ankara.
  • Milliyet Gazetesi, (1996). İnternet’in Şirketi Nihayet Hazır, 26 Ağustos 1996.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuri Gökhan Toprak

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toprak, N. G. (2014). B2C E-TİCARET’İN TAM REKABET PİYASASI ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 64-75.