Amaç: Araştırmanın iki amacı
bulunmaktadır. Bu amaçlardan ilki Kahveci ve Demirtaş (2013) tarafından öğretmenler
için geliştirilen örgütsel sessizlik ölçeğinin, akademisyenler için geçerlilik
ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Diğeri ise devlet ve vakıf
üniversitelerinde çalışan akademisyenlerin örgütsel sessizlik algılarının
sosyo-demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir.
Araştırmada olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniklerinden biri olan kolayda
örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Yöntem: Marmara Bölgesi’nde dört
farklı üniversitede görev yapan 137 akademisyenin katılımıyla ve anket tekniği
yoluyla toplanan veriler SSPS 20.0 ve AMOS 21.0 istatistik paket programında analiz
edilerek yorumlanmıştır. Elde edilen veriler açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör
analizleri, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri ile
değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırma
sonuçlarına göre örgütsel sessizlik ölçeğinin akademisyenler için geçerli ve
güvenilir olduğu görülmüştür. Ayrıca, akademisyenlerin eğitim düzeyleri ile dış
çevre kaynaklı sessizlik ve korunma amaçlı sessizlik, görev yaptıkları birim
ile dış çevre kaynaklı sessizlik, unvanları ile korunma amaçlı sessizlik
açısından sessiz kalma nedenlerinin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Objectives: The research has two aims. The
first aim of the research is to make adaptation study for academicians of the organizational
silence scale developed by Kahveci and Demirtaş (2013) for teachers. The second
aim of this study is to examine whether there is a difference between the
socio-demographic variables of academicians' perceptions of organizational
silence and the academicians working at state and foundation universities. In
the research, convenience sampling method is used, which is one of the
non-probability-based sampling techniques.
Method: The data, collected through the
participation of 137 academicians at four different universities in Marmara
Region and survey techniques, were analyzed using SPSS 20.0 and AMOS 21.0 statistical
program. Data obtained from research has been evaluated by explanatory and
confirmatory factor analysis, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H tests.
Findings: According to the results of the
research, it was found that the organizational silence scale is valid and
reliable for the academicians. Findings from the study showed that academicians
differ in terms of their educational level with based on external environment
silence and defensive silence, working unit with based on external environment
silence and the reasons for their silence in terms of titles with defensive
silence.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |