Political marketing is the all of the effort that political parties and candidates make to win the election or reach the target vote rate. Nowadays, ideology concept loses its importance for voters and political parties head voters with similar issues. In order to direct preferences of voters to a specific political party or candidate against similar programs and promises, political parties and candidates are required to express themselves appropriately to the voters. The aim of this paper is to investigate whether political marketing effort have effect on the preferences of first time voters. For this purpose, a survey is conducted to students of 10 high school that take place in Izmir, Buca and the results were evaluated
Siyasal pazarlama; siyasi partilerin ve adayların, seçim dönemlerinde seçimi kazanmak ya da hedefledikleri oy seviyesine ulaşmak için gerçekleştirdikleri çabaların tümüdür. Günümüzde seçmenler nezdinde ideoloji kavramı önemini yitirmekte ve siyasi partiler birbirlerine benzer konularla seçmenlere yönelmektedirler. Seçmenlerin, benzer parti programları ve vaatler karşısında tercihlerini belirli bir siyasi parti veya adaya yöneltebilmeleri için, siyasi parti ve adayların kendilerini seçmenlere doğru şekilde ifade etmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, siyasal pazarlama çabalarının ilk kez oy kullanacak seçmenlerin tercihlerine yönelik bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Bu amaca yönelik, İzmir ili Buca ilçesinde yer alan 10 adet lisenin son sınıf öğrencilerine anket uygulanmış ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir
Siyasal Pazarlama Siyasal Pazarlama Karması Seçim Kararı İlk Kez Oy Verecek Seçmenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 1 |