Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Konusunda Üniversite Öğrencilerinin Algı Düzeylerinin Ölçülmesi: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Örneği

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 33, 24 - 35, 29.12.2017
https://doi.org/10.18493/kmusekad.400123

Öz

Küreselleşen günümüz ortamında, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için aynı dili konuşmaları gerekmektedir. Aynı dili konuşmanın yolu ise Uluslararası Muhasebe Standartları’nı uygulamakla sağlanabilmektedir. Ülkemizde standartlara uyumlaştırma çalışmaları sonucu muhasebe uygulamaları ile mevcut muhasebe uygulamaları arasında farklılıklar oluşmaktadır. Meslek adaylarının bu farklılıklar hakkında bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, muhasebe meslek adaylarının söz konusu standartlar hakkında bilgi sahibi olmaları önem arz etmektedir. Yapılan araştırma sonucunda, 20 yaş ve altı ile 21 yaş ve üstü üniversite öğrencileri arasında; işletme, uygulamalı bilimler ve muhasebe ve vergi uygulamaları bölümleri arasında; 2. sınıflarla 3. ve 4. sınıflar arasında; staj yapmış ve yapmamış öğrenciler arasında muhasebe standartlarını algılamaları bakımından istatistiki açıdan anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler aldıkları muhasebe derslerinde TMS/TFRS’lerden az da olsa bahsedildiğini belirtmekle beraber, genel muhasebe dersini almış öğrencilerin kendi çabalarıyla muhasebe standartlarını öğrenebileceklerine katılmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin derslerde TMS/TFRS’ler hakkında daha fazla uygulama yapılması gerektiği düşüncesinde oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Albu, N., Albu, C.N. ve Gîrbină, M.M. (2012), “Educating Accounting Students in an Emerging Economy - an Analysis of the Importantance of Stereotypes in Teaching IFRS”. International Journal of Academic Research. 4(3), 51-57, May.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım E. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Aktaş, R. ve Karğın M. (2012), “UFRS’ye Geçiş Sürecinde Yükseköğretimde Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi”, World of UFRS Dergisi, Aralık, http://dergi.mumeyek.org/pdfler/d1863.pdf, (Son Erişim Tarihi: 24 Ocak 2016)
  • Dalğar, H., Çelik, İ. ve Mortaş, M. (2011). “Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi. 6: 217-230.
  • Demirkutlu (Karakaya), F. (2014), ‘‘İşletme Lisans Öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki İlgi Düzeyleri, Beklentileri ve Farkındalıkları: Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği’’ Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2/16, 156-174. James, M. L. ve Blaszczynski, C. (2010), “Accounting Students' Perceptions Of International Financial Reporting Standards”, Journal for Global Business Education,. 10, 37-49.
  • Kozak, M. (2014), Bilimsel Araştırma: Yasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara. Kurnaz
  • Kurnaz, N. (2002), ‘‘Statistical Analysis of the Factors Affecting Accounting Students’ Awareness of the TAS (Turkish Accounting Standards) and TFRS (Turkish Financial Reporting Standards)’’, http://www.ajournal.co.uk/pdfs/BSvolume4%281%29/BSVol.4%20 %281%29%20Article%2014.pdf, (Son Erişim Tarihi:24 Ocak 2016).
  • James, M.L. ve Blaszczynski, C. (2010), “Accounting Students’ Perceptions of international Financial Reporting Standarts”, Journal for Global Business Education, 10, 37-49.
  • Nakip, M. (2003), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Poria, S. V. (2009), “IFRS Implementation and Challenges in India” Maharashtra Economic Development Council-MEDC Monthly Economic Digest (August).
  • Ülkü, S. ve Gökgöz, A. (2013), ‘‘Lisans ve Ön Lisans Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Konusundaki Bilgi ve Algı düzeylerinin ve Farkındalıklarının Ölçülmesi: Yalova Örneği’’ Mali Çözüm Dergisi, 12(116), (Mart-Nisan): 39-56
  • Yanık, A., Yıldız, F., Kara, E. Ve Günce, N. (2013), ‘‘Muhasebe Eğitimi Gören Ön lisans Öğrencilerinin Muhasebe Standartları Hakkındaki Algıları Üzerine Bir Araştırma’’ Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 36, 243-252, Nisan.
  • Yıldız, F. ve Yanık, A. (2013), ‘‘Yüksek Öğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki Algıları: Ampirik Çalışma’’, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 205-220.
  • Yılmaz, Z., Şahin, Z. ve Çankaya, F. (2014), ‘‘Orta ve Doğu Karadeniz Bölgesindeki Öğrenci, Akademisyen ve Uygulayıcıların TMS/TFRS Farkındalıkları ve Görüşleri Üzerine Bir Çalışma’’ Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 16/2, 110-135.
  • Patro, A. ve Gupta, V. K. (2012), “Adoption of International Financial Reporting Standards (IFRS) in Accounting Curriculum in India - An Empirical Study”. Procedia Economics and Finance. 2, 227 – 236
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Erol Fidan

Taner Uysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Fidan, M. E., & Uysal, T. (2017). Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Konusunda Üniversite Öğrencilerinin Algı Düzeylerinin Ölçülmesi: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(33), 24-35. https://doi.org/10.18493/kmusekad.400123

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305