Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Eğitime İlişkin Algılarının Deprem Sonrası Değişimi: Fenomenolojik Bir Araştırma

Yıl 2023, Sayı: 13, 1385 - 1406, 31.12.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1375762

Öz

Depremler insanların hayatlarında büyük değişimlere sebep olan yıkıcı olaylardır. 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve sonrasında tüm Türkiye’yi etkisi altına alan depremler zinciri de böyle bir değişime neden olmuştur. Bu araştırma depremin üniversite öğrencilerinin eğitim süreçleri başta olmak üzere depremin onlar üzerinde meydana getirdiği etkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Hatay ilinden seçilen depremi yaşamış 51 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında katılımcılar deprem sonrası içinde bulundukları yaygın duyguyu kaygı olarak belirtmişlerdir. Bu duygunun kaynağını katılımcıların birden fazla yakınını kaybetmiş olmaları olarak yorumlanmıştır. Deprem sonrası bireylerin kendilerinde gördükleri değişimler içerisinde deprem korkusu ile yaşamaya alışmanın en fazla dile getirilen durum olduğu tespit edilmiştir. Deprem öncesi ve sonrası eğitim sürecinin değerlendirildiğinde eğitim şartlarının yetersiz olması ile eğitim sürecinin aksadığı ve eğitimin bireylerin yaşam süreçleri içerisinde onların öncelikleri arasından çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları, konu ve mevcut durum dikkate alındığında katılımcıların deprem sonrası temel ihtiyaçlarının karşılanmasının yanında onların sosyal yaşamlarına hızlı bir şekilde dönmesine yardımcı olacak bir dizi psikososyal destek hizmetlerinin planlanması önerilmektedir. Bununla birlikte teknolojinin eğitim-öğretim hizmetlerine deprem sonrası süreçte katkısı göz önünde alındığında teknolojik imkanların ve altyapının kriz süreçlerinin yönetimi için doğru biçimde geliştirilmesi önemli bulunmuştur.

Kaynakça

  • Amiri, H. ve Jahanitabesh, A. (2023). Psychological Reactions after Disasters. In Mokhtari, M. (Ed.). (2023). Natural Hazards-New Insights. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.109007 [Erişim Tarihi: 16.12.2023].
  • AFAD., (2018). Türkiye Deprem Tehlike Haritası. https://www.afad.gov.tr/turkiye-deprem-tehlike-haritasi [Erişim Tarihi: 10.08.2023].
  • AFAD., (2023). Hatay Deprem Tehlike Haritası. https://tdth.afad.gov.tr/ [Erişim Tarihi: 12.08.2023]. Akansel V. H., Soysal B.F., Kadas K. ve Gülkan H.P. (2020). An Evaluation of the 2018 Seismic Hazard Map of Turkey on the Basis of Spectrum Intensity. Turkish Journal of Earthquake Research, 2(2), 115-137.
  • Avlar, E., Limoncu, S. ve Tızman, D. (2022). Deprem Sonrası Geçici Barınma Birimi: Clt E-Box. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 38(1), 471-482.
  • Bolat, Y. (2023). Deprem Bölgesinde Eğitim Nasıl Sürdürülür? https://www.hurriyet.com.tr/egitim/deprem-bolgesinde-egitim-nasil-surdurulur-42233311 [Erişim Tarihi: 10.08.2023].
  • Caldera, H. ve Wirasinghe, S. (2021). A Universal Severity Classification for Natural Disasters. Natural Hazards, 111(2), 1533-1573.
  • Demirtaş, H. (2000). Kriz Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 353-373.
  • Dursun, R., Görmeli, C. A. ve Görmeli, G. (2012). Evaluation of the Patients in Van Training and Research Hospital Following the 2011 Van Earthquake in Turkey. Turkish Journal of Trauma and Emergency Surgery, 18(3), 260-264.
  • Erdik, M. (2002). Earthquake Performance and Vulnerability of Buildings in Turkey. Deprem Mühendisliği Bölümü, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Erdoğan, İ. ve Bolat, Y. (2023). Çevrimiçi Psikoeğitim Programları: Sistematik Bir İnceleme. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 766-786.
  • Erdoğdu, H., Cavdar, E. ve Özdemir, G. (2021). Türk Deprem Yönetmelikleri (DBYBHY ve TBDY) Spektrum Tanımlarının Deprem Yalıtım Sistemi Tasarımı Özelinde Karşılaştırılması. Teknik Dergi, 32(5), 11127-11152.
  • Greenberg, L. S. ve Watson, J. (2006). Emotion-focused therapy for depression. American Psychological Association. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/11286-000 [Erişim Tarihi: 23.07.2023].
  • Göver, İ. H. (2023). Türkiye ve Japonya’nın Deprem Gerçekliği: Karşılaştırmalı Bir Analiz. Mevzu: Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (Eylül 2023), 278-323.
  • Hsieh H. F. ve Shannon S. E. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • İnce, E. Y. ve Sancak, M. E. (2022). Educational Computer Game for Earthquake. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 7(1), 99-107.
  • Johnson, B. R. ve Christensen, L. (2014). Educational Research: Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches (5. ed). SAGE Publications.
  • Kağnıcı, D. (2023). Kırılgan Gruplar Özelinde Afetlerde Psikososyal Hizmetler. Afet ve Risk Dergisi, 6(1), 176-187.
  • Kaveh, A., Javadi, S. M. ve Moghanni, R. M. (2020). Emergency Management Systems after Disastrous Earthquakes Using Optimization Methods: A Comprehensive Review. Advances in Engineering Software, 149, 102885.
  • Mavrouli M, Mavroulis S, Lekkas E. ve Tsakris A. (2023). The Impact of Earthquakes on Public Health: A Narrative Review of Infectious Diseases in the Post-Disaster Period Aiming to Disaster Risk Reduction. Microorganisms 11(2), 419.
  • Mayring, P. (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. In: Bikner-Ahsbahs, A., Knipping, C., Presmeg, N. (eds) Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education. Advances in Mathematics Education. Springer.
  • Maynard, B. R., Farina, A. S., Dell, N. A. ve Kelly, M. S. (2019). Effects of Trauma‐İnformed Approaches in Schools: A Systematic Review. Campbell Systematic Reviews, 15(1-2), e1018.
  • Mimura, N., Yasuhara, K., Kawagoe, S., Yokoki, H. ve Kazama, S. (2011). Damage from the Great East Japan Earthquake and Tsunami- A quick report. Mitigation and Adaptation Strategies for Global Change, 16(2011), 803–818.
  • O’Toole, V. M. ve Frieesen, M. D. (2016). Teachers as First Responders in Tragedy: The Role of Emotion in Teacher Adjustment Eighteen Months Post-Earthquake. Teaching and Teacher Education, 59(2016), 57-67.
  • Özel, Y. ve Özkan, B. (2020). Kayıp ve Yasa Psikososyal Yaklaşım. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 12(3), 352-367.
  • Quarantelli, E. L. (1998). What is a Disaster? Perspectives on the Question. Routledge. Pistoia F, Conson M, Carolei A, Dema M. G, Splendiani A, Curcio G. ve Sacco S. (2018). Post-earthquake Distress and Development of Emotional Expertise in Young Adults. Frontiers in Behavioral Neurosciences, 12(91), 1-8.
  • Sandelowski, M. ve Barroso, J. (2007). Handbook for Synthesizing Qualitative Research. Springer. Schumacher, I. ve Strobl, E. (2011). Economic development and losses due to natural disasters: The role of hazard exposure. Ecological Economics, 72(15), 97-105.
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı, (2023). 2023 Kahramanmaraş ve Hatay Depremleri Raporu. https://www.sbb.gov.tr/2023-kahramanmaras-ve-hatay-depremleri-raporu/ [Erişim Tarihi: 24.12.2023]. Sözcü, U. (2021). Earthquake Week’ Activity Application for High School Students. Eurasian Journal of Educational Research, 92(2021), 275-296.
  • Sözen, E. (2019). The Earthquake Awareness Levels of Undergraduate Students. Journal of Pedagogical Research, 3(2), 87-101.
  • Shidiqi, K-A., Paola, A. D. ve Choi, A. (2023). Earthquake Exposure and Schooling: Impacts and Mechanisms. Economics of Education Review 94(2023), 102397.
  • Singh, K. (2007). Quantitative Social Research Methods. SAGE Publications.
  • Singh, S. S. B., Rathakrishnan, B. ve Rabe, Z. (2019). The Perception of Primary School Students About the Earthquake in Sabah Malaysia. In P. Besedová, N. Heinrichová, & J. Ondráková (Eds.), ICEEPSY 2019: Education and Educational Psychology, vol 72. European Proceedings of Social and Behavioral Sciences (pp. 645-652). Future Academy. https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.74 [Erişim Tarihi: 16.12.2023].
  • Şahin, Ş. ve Üçgül, İ. (2019). Türkiye’de Afet Yönetimi ve İş Sağlığı Güvenliği. Afet ve Risk Dergisi, 2(1), 43-63.
  • Şeker, B. D. ve Akman, E. (2014). Van Depremi Sonrası Duygusal, Bilişsel ve Davranışsal Tepkiler: Polis Örneklemi İncelemesi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(27), 215-231.
  • Şengün, H. (2007). Afet Yönetimi Sistemi ve Marmara Depremi Sonrasında Yaşanan Sorunlar. Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Taylor, B. ve Francis, K. (2013). Qualitative Research in the Health Sciences: Methodologies, Methods and Processes (1st ed.). Routledge.
  • Toprak, A. ve Sunkar, M. (2022). Ağrı İlinde Meydana Gelen Doğal Afetlerin Mekânsal ve Zamansal Analizi. Coğrafya Dergisi, 44(2022), 97-113.
  • YÖK., (2023a.) YÖK Başkanı Özvar, 2022-2023 Eğitim ve Öğretim Yılı Bahar Dönemine İlişkin Alınan Yeni Kararları Açıkladı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitim-ogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx [Erişim Tarihi: 10.08.2023]. YÖK., (2023b.) Yükseköğretim Yürütme Kurul Kararı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yuksekogretim-genel-kurulunca-2022-2023-bahar-yariyili-egitim-surecine-iliskin-alinan-kararlar.aspx [Erişim Tarihi: 10.08.2023].
  • Zotti, M. E., Williams, A. W., Robertson, M., Horney, J. A. ve Hsia, J. (2012). Post-Disaster Reproductive Health Outcomes. Maternal and Child Health Journal, 17(5), 783-796.
  • Wang, X., Gao, L., Zhang, H., Zhao, C., Shen, Y. ve Shinfuku, N. (2000). Post-Earthquake Auality of Life and Psychological Well-Being: Longitudinal Evaluation in a Rural Community Sample in Northern China. Psychiatry and Clinical Neurosciences, 54(4), 427-433.
  • Wisner, B., Blaikie, P., Cannon, T. ve Davis, I. (2004). At Risk: Natural Hazards, People’s Vulnerability, and Disasters. Routledge.

Changes in University Students’ Perceptions of Education After the Earthquake: A Phenomenological Research

Yıl 2023, Sayı: 13, 1385 - 1406, 31.12.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1375762

Öz

The earthquakes are a catastrophic event that causes significant changes in people’s lives. The earthquake sequence that occurred on February 6, 2023, and subsequently affected the entire Turkey, has also brought about such transformative consequences. This research aims to examine the impact of the earthquake on university students, particularly focusing on their educational processes. The study was conducted using the phenomenological design, a qualitative research method. The sample of the research consists of 51 individuals who experienced the earthquake and were selected from Hatay province. According to the results of the research, the prevalent emotion experienced by the participants after the earthquake was identified as anxiety. The source of this emotion was interpreted as the loss of multiple loved ones by individuals. Among the changes observed in individuals after the earthquake, the most frequently mentioned situation was adapting to living with the fear of earthquakes. When evaluating the pre- and post-earthquake education processes, it was concluded that the education conditions were inadequate, leading to disruptions in the educational process and a decline in the priority of education in individuals’ life processes. In light of the topic and the current situation, the research results suggest planning a series of psychosocial support services to not only meet the basic needs of the participants after the earthquake but also assist them in quickly returning to their social lives. Additionally, considering the contribution of technology to educational services in the post-earthquake period, it is emphasized that the development of technological capabilities and infrastructure for crisis management is crucial.

Kaynakça

  • Amiri, H. ve Jahanitabesh, A. (2023). Psychological Reactions after Disasters. In Mokhtari, M. (Ed.). (2023). Natural Hazards-New Insights. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.109007 [Erişim Tarihi: 16.12.2023].
  • AFAD., (2018). Türkiye Deprem Tehlike Haritası. https://www.afad.gov.tr/turkiye-deprem-tehlike-haritasi [Erişim Tarihi: 10.08.2023].
  • AFAD., (2023). Hatay Deprem Tehlike Haritası. https://tdth.afad.gov.tr/ [Erişim Tarihi: 12.08.2023]. Akansel V. H., Soysal B.F., Kadas K. ve Gülkan H.P. (2020). An Evaluation of the 2018 Seismic Hazard Map of Turkey on the Basis of Spectrum Intensity. Turkish Journal of Earthquake Research, 2(2), 115-137.
  • Avlar, E., Limoncu, S. ve Tızman, D. (2022). Deprem Sonrası Geçici Barınma Birimi: Clt E-Box. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 38(1), 471-482.
  • Bolat, Y. (2023). Deprem Bölgesinde Eğitim Nasıl Sürdürülür? https://www.hurriyet.com.tr/egitim/deprem-bolgesinde-egitim-nasil-surdurulur-42233311 [Erişim Tarihi: 10.08.2023].
  • Caldera, H. ve Wirasinghe, S. (2021). A Universal Severity Classification for Natural Disasters. Natural Hazards, 111(2), 1533-1573.
  • Demirtaş, H. (2000). Kriz Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 353-373.
  • Dursun, R., Görmeli, C. A. ve Görmeli, G. (2012). Evaluation of the Patients in Van Training and Research Hospital Following the 2011 Van Earthquake in Turkey. Turkish Journal of Trauma and Emergency Surgery, 18(3), 260-264.
  • Erdik, M. (2002). Earthquake Performance and Vulnerability of Buildings in Turkey. Deprem Mühendisliği Bölümü, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Erdoğan, İ. ve Bolat, Y. (2023). Çevrimiçi Psikoeğitim Programları: Sistematik Bir İnceleme. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 766-786.
  • Erdoğdu, H., Cavdar, E. ve Özdemir, G. (2021). Türk Deprem Yönetmelikleri (DBYBHY ve TBDY) Spektrum Tanımlarının Deprem Yalıtım Sistemi Tasarımı Özelinde Karşılaştırılması. Teknik Dergi, 32(5), 11127-11152.
  • Greenberg, L. S. ve Watson, J. (2006). Emotion-focused therapy for depression. American Psychological Association. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/11286-000 [Erişim Tarihi: 23.07.2023].
  • Göver, İ. H. (2023). Türkiye ve Japonya’nın Deprem Gerçekliği: Karşılaştırmalı Bir Analiz. Mevzu: Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (Eylül 2023), 278-323.
  • Hsieh H. F. ve Shannon S. E. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • İnce, E. Y. ve Sancak, M. E. (2022). Educational Computer Game for Earthquake. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 7(1), 99-107.
  • Johnson, B. R. ve Christensen, L. (2014). Educational Research: Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches (5. ed). SAGE Publications.
  • Kağnıcı, D. (2023). Kırılgan Gruplar Özelinde Afetlerde Psikososyal Hizmetler. Afet ve Risk Dergisi, 6(1), 176-187.
  • Kaveh, A., Javadi, S. M. ve Moghanni, R. M. (2020). Emergency Management Systems after Disastrous Earthquakes Using Optimization Methods: A Comprehensive Review. Advances in Engineering Software, 149, 102885.
  • Mavrouli M, Mavroulis S, Lekkas E. ve Tsakris A. (2023). The Impact of Earthquakes on Public Health: A Narrative Review of Infectious Diseases in the Post-Disaster Period Aiming to Disaster Risk Reduction. Microorganisms 11(2), 419.
  • Mayring, P. (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. In: Bikner-Ahsbahs, A., Knipping, C., Presmeg, N. (eds) Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education. Advances in Mathematics Education. Springer.
  • Maynard, B. R., Farina, A. S., Dell, N. A. ve Kelly, M. S. (2019). Effects of Trauma‐İnformed Approaches in Schools: A Systematic Review. Campbell Systematic Reviews, 15(1-2), e1018.
  • Mimura, N., Yasuhara, K., Kawagoe, S., Yokoki, H. ve Kazama, S. (2011). Damage from the Great East Japan Earthquake and Tsunami- A quick report. Mitigation and Adaptation Strategies for Global Change, 16(2011), 803–818.
  • O’Toole, V. M. ve Frieesen, M. D. (2016). Teachers as First Responders in Tragedy: The Role of Emotion in Teacher Adjustment Eighteen Months Post-Earthquake. Teaching and Teacher Education, 59(2016), 57-67.
  • Özel, Y. ve Özkan, B. (2020). Kayıp ve Yasa Psikososyal Yaklaşım. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 12(3), 352-367.
  • Quarantelli, E. L. (1998). What is a Disaster? Perspectives on the Question. Routledge. Pistoia F, Conson M, Carolei A, Dema M. G, Splendiani A, Curcio G. ve Sacco S. (2018). Post-earthquake Distress and Development of Emotional Expertise in Young Adults. Frontiers in Behavioral Neurosciences, 12(91), 1-8.
  • Sandelowski, M. ve Barroso, J. (2007). Handbook for Synthesizing Qualitative Research. Springer. Schumacher, I. ve Strobl, E. (2011). Economic development and losses due to natural disasters: The role of hazard exposure. Ecological Economics, 72(15), 97-105.
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı, (2023). 2023 Kahramanmaraş ve Hatay Depremleri Raporu. https://www.sbb.gov.tr/2023-kahramanmaras-ve-hatay-depremleri-raporu/ [Erişim Tarihi: 24.12.2023]. Sözcü, U. (2021). Earthquake Week’ Activity Application for High School Students. Eurasian Journal of Educational Research, 92(2021), 275-296.
  • Sözen, E. (2019). The Earthquake Awareness Levels of Undergraduate Students. Journal of Pedagogical Research, 3(2), 87-101.
  • Shidiqi, K-A., Paola, A. D. ve Choi, A. (2023). Earthquake Exposure and Schooling: Impacts and Mechanisms. Economics of Education Review 94(2023), 102397.
  • Singh, K. (2007). Quantitative Social Research Methods. SAGE Publications.
  • Singh, S. S. B., Rathakrishnan, B. ve Rabe, Z. (2019). The Perception of Primary School Students About the Earthquake in Sabah Malaysia. In P. Besedová, N. Heinrichová, & J. Ondráková (Eds.), ICEEPSY 2019: Education and Educational Psychology, vol 72. European Proceedings of Social and Behavioral Sciences (pp. 645-652). Future Academy. https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.74 [Erişim Tarihi: 16.12.2023].
  • Şahin, Ş. ve Üçgül, İ. (2019). Türkiye’de Afet Yönetimi ve İş Sağlığı Güvenliği. Afet ve Risk Dergisi, 2(1), 43-63.
  • Şeker, B. D. ve Akman, E. (2014). Van Depremi Sonrası Duygusal, Bilişsel ve Davranışsal Tepkiler: Polis Örneklemi İncelemesi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(27), 215-231.
  • Şengün, H. (2007). Afet Yönetimi Sistemi ve Marmara Depremi Sonrasında Yaşanan Sorunlar. Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Taylor, B. ve Francis, K. (2013). Qualitative Research in the Health Sciences: Methodologies, Methods and Processes (1st ed.). Routledge.
  • Toprak, A. ve Sunkar, M. (2022). Ağrı İlinde Meydana Gelen Doğal Afetlerin Mekânsal ve Zamansal Analizi. Coğrafya Dergisi, 44(2022), 97-113.
  • YÖK., (2023a.) YÖK Başkanı Özvar, 2022-2023 Eğitim ve Öğretim Yılı Bahar Dönemine İlişkin Alınan Yeni Kararları Açıkladı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yok-baskani-ozvar-2022-2023-egitim-ogretim-bahar-donemi-ne-iliskin-alinan-yeni-kararlari-acikladi.aspx [Erişim Tarihi: 10.08.2023]. YÖK., (2023b.) Yükseköğretim Yürütme Kurul Kararı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yuksekogretim-genel-kurulunca-2022-2023-bahar-yariyili-egitim-surecine-iliskin-alinan-kararlar.aspx [Erişim Tarihi: 10.08.2023].
  • Zotti, M. E., Williams, A. W., Robertson, M., Horney, J. A. ve Hsia, J. (2012). Post-Disaster Reproductive Health Outcomes. Maternal and Child Health Journal, 17(5), 783-796.
  • Wang, X., Gao, L., Zhang, H., Zhao, C., Shen, Y. ve Shinfuku, N. (2000). Post-Earthquake Auality of Life and Psychological Well-Being: Longitudinal Evaluation in a Rural Community Sample in Northern China. Psychiatry and Clinical Neurosciences, 54(4), 427-433.
  • Wisner, B., Blaikie, P., Cannon, T. ve Davis, I. (2004). At Risk: Natural Hazards, People’s Vulnerability, and Disasters. Routledge.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Betül Bilgili 0009-0000-0923-3466

Yavuz Bolat 0000-0002-2398-9208

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2023
Kabul Tarihi 26 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Bilgili, B., & Bolat, Y. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Eğitime İlişkin Algılarının Deprem Sonrası Değişimi: Fenomenolojik Bir Araştırma. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(13), 1385-1406. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1375762