Depremler insanların hayatlarında büyük değişimlere sebep olan yıkıcı olaylardır. 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve sonrasında tüm Türkiye’yi etkisi altına alan depremler zinciri de böyle bir değişime neden olmuştur. Bu araştırma depremin üniversite öğrencilerinin eğitim süreçleri başta olmak üzere depremin onlar üzerinde meydana getirdiği etkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Hatay ilinden seçilen depremi yaşamış 51 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında katılımcılar deprem sonrası içinde bulundukları yaygın duyguyu kaygı olarak belirtmişlerdir. Bu duygunun kaynağını katılımcıların birden fazla yakınını kaybetmiş olmaları olarak yorumlanmıştır. Deprem sonrası bireylerin kendilerinde gördükleri değişimler içerisinde deprem korkusu ile yaşamaya alışmanın en fazla dile getirilen durum olduğu tespit edilmiştir. Deprem öncesi ve sonrası eğitim sürecinin değerlendirildiğinde eğitim şartlarının yetersiz olması ile eğitim sürecinin aksadığı ve eğitimin bireylerin yaşam süreçleri içerisinde onların öncelikleri arasından çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları, konu ve mevcut durum dikkate alındığında katılımcıların deprem sonrası temel ihtiyaçlarının karşılanmasının yanında onların sosyal yaşamlarına hızlı bir şekilde dönmesine yardımcı olacak bir dizi psikososyal destek hizmetlerinin planlanması önerilmektedir. Bununla birlikte teknolojinin eğitim-öğretim hizmetlerine deprem sonrası süreçte katkısı göz önünde alındığında teknolojik imkanların ve altyapının kriz süreçlerinin yönetimi için doğru biçimde geliştirilmesi önemli bulunmuştur.
Doğal afetler deprem deprem algısı yükseköğretim Hatay fenomenoloji üniversite öğrencileri.
The earthquakes are a catastrophic event that causes significant changes in people’s lives. The earthquake sequence that occurred on February 6, 2023, and subsequently affected the entire Turkey, has also brought about such transformative consequences. This research aims to examine the impact of the earthquake on university students, particularly focusing on their educational processes. The study was conducted using the phenomenological design, a qualitative research method. The sample of the research consists of 51 individuals who experienced the earthquake and were selected from Hatay province. According to the results of the research, the prevalent emotion experienced by the participants after the earthquake was identified as anxiety. The source of this emotion was interpreted as the loss of multiple loved ones by individuals. Among the changes observed in individuals after the earthquake, the most frequently mentioned situation was adapting to living with the fear of earthquakes. When evaluating the pre- and post-earthquake education processes, it was concluded that the education conditions were inadequate, leading to disruptions in the educational process and a decline in the priority of education in individuals’ life processes. In light of the topic and the current situation, the research results suggest planning a series of psychosocial support services to not only meet the basic needs of the participants after the earthquake but also assist them in quickly returning to their social lives. Additionally, considering the contribution of technology to educational services in the post-earthquake period, it is emphasized that the development of technological capabilities and infrastructure for crisis management is crucial.
Natural disasters earthquake perception of earthquakes higher education Hatay phenomenology university students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 13 |