Bu araştırmanın amacı okul öncesi ve ilkokul öğrencileri için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından derlenen Anadolu Masalları’nda yer alan karakter güçlerinin belirlenmesidir. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada doküman incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. Veri kaynağı Milli Eğitim Bakanlığı’nın derlediği 15 okul öncesi, 15 ilkokul olmak üzere 30 masaldan oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından Peterson ve Seligman’ın (2004) karakter güçleri ve erdemler sınıflaması esas alınarak oluşturulan ‘Karakter Güçleri Formu’ kullanılmıştır. Araştırmada betimsel analiz yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre her masalda en az bir karakter gücü belirlenmiştir. İncelenen masallarda en çok vurgulanan erdem “insaniyet” olurken en çok vurgulanan karakter gücünün “nezaket” olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte “öğrenme aşkı” ve “alçakgönüllülük” karakter gücüne hiçbir masalda rastlanılmamıştır. Ayrıca özgünlük, çok yönlü bakış açısı, yaşam coşkusu, şükran ve mizah karakter güçleri okul öncesi ve ilkokul olmak üzere toplam 30 masal içerisinde sadece bir kez yer aldığı belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmış olup okul öncesi ve ilkokul grubuna yönelik karakter gücü ve erdemler açısından zengin masalların belirlenerek var olan listeye dahil edilmesi önerilmektedir.
Anadolu Masalları Karakter Güçleri Erdemler Okul Öncesi İlkokul
Çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. Etik izin almayı gerektiren bir konu olmadığı için etik kurul belgesi bulunmamaktadır.
Herhangi bir kurum tarafından desteklenmemektedir.
-
-
The aim of this research is to determine the character strengths in Anatolian Tales compiled by the Ministry of National Education for preschool and primary school students. This study is a qualitative research and document analysis method was used. The data source of the research consist of 30 fairy tales, 15 of which are preschool and 15 primary school. The ‘Character Strengths Form’, which was created by the researchers in line with the Peterson and Seligman’s (2004) classification of character strengths and virtues, was used as a data collection tool. Research data were analyzed by descriptive analysis method. According to the findings, at least one character strength was determined in each tale. While the most emphasized virtue in the examined tales was “Humanity”, it was determined that the most emphasized character strength was “kindness”. However, the character strengths of “love of learning” and “humility” have not been encountered in any fairy tale. In addition, it was determined that the character strengths of creativity, perspective, zest, gratitude and humor were included only once in a total of 30 fairy tales from preschool and primary school. The findings of the research were discussed in line with the relevant literature, and it is recommended that fairy tales rich in character strengths and virtues for preschool and primary school groups be identified and included in the existing list.
Anatolian Tales Chracter Strengths Virtues Pre-School Primary School.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Değerler Eğitimi, Eğitimin Psikolojik Temelleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 14 |