Çok
kriterli karar problemlerinin çözümünde kullanılan yöntemlerden biri olan Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP)
yöntemi, nitel ve nicel kriterleri göz önünde bulundurarak en uygun seçimi
yapmayı hedefler. Bu alanlardan biri de muhasebe meslek uygulamalarıdır. Söz
konusu uygulamalardan biri olan serbest muhasebeci mali müşavirlikte (SMMM),
karşılaşılan en önemli kararlardan biri hizmet verilecek müşteri firmanın
seçimidir. Bu çalışmada, AHP yöntemi kullanılarak serbest muhasebeci mali
müşavirlerin müşteri seçim kriterlerinin belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu
hedefe uygun olarak, 16 adet muhasebe firmasındaki üst düzey yöneticilerle yapılan
yüz yüze mülakat sonucunda elde edilen değişkenlere göre, kriterlerin
ağırlıkları AHP yöntemiyle tespit edilmiş ve değerlendirmeye alınmıştır. Elde
edilen verilerin AHP yöntemi ile yapılan analizi sonucunda müşteri işletmelerin
seçiminde daha çok firmaların finansal özelliklerine ait kriterlerin öncelikli
olarak öne çıktığı görülmüştür. Göz önüne alınan kriterler açısından 4 aday işletmeden,
en uygun adayın 1. aday olduğu da tespit edilmiştir.
Analitik Hiyerarşi Prosesi Çok Kriterli Karar Verme Serbest Muhasebeci Mali Müşavir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 38 |
**