Ülkemizden yurt dışına çıkışlarda vize istenen ülkeler
için; seyahat sağlık (vize) sigortası zorunlu bir belgedir. Yolcular bu sigorta
poliçesini çeşitli şekillerde satın almaktadırlar. Bu yöntemler; tele-satış,
e-ticaret ve geleneksel (acente, banka, broker) satın alma şekilleridir. Bu
çalışmanın amacı; yurt dışına çıkan yolcular ve yaptıkları harcamalar ile seyahat
sigortası satın alma tercihleri arasındaki ilişkiyi ölçmektir. Araştırmanın
amacı doğrultusunda, seyahat sağlık (vize) sigortası satış şekli (aylık adet)
ve seyahat sağlık (vize) sigortası satış şekli (aylık prim) (TL) miktarlarını
yurt dışına çıkan yolcu sayısına ve kişi başı harcama miktarı yıllık ortalamaya
göre karşılaştırmak için bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Bu araştırma
sonuçları; yolcu sayısı ve harcamaları ile seyahat (vize) sigortası satın alma
tercihi arasında bir ilişki olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 39 |
**