Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Havacılık İşletmeciliğine Yönelik Halkla İlişkiler Konusunda Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 47, 23 - 32
https://doi.org/10.35343/kosbed.1486879

Öz

Özet
Çalışmada ilk olarak halkla ilişkiler kavramı ifade edilmiştir. Daha sonra havacılık işletmeciliği ile ilgili halkla ilişkiler konusundaki lisansüstü tezler çeşitli kriterlere göre değerlendirilmiştir. Araştırmanın amacı, havacılık işletmeciliği ile ilgili halkla ilişkiler kapsamında yazılan lisansüstü tezleri çeşitli kriterlere göre incelemektir. Çalışmada Ulusal Tez Merkezinin web sitesinden veriler elde edilmiştir. Çalışmada havacılık işletmeciliği ile ilgili halkla ilişkiler kapsamında yazılan 63 lisansüstü teze ulaşılmıştır. Lisansüstü tezin türü, enstitü türü, yıl, üniversite, tezin başlığı, anabilim dalı, tez danışmanının unvanı, tezlerin devlet ve vakıf üniversitelerine göre dağılımı, tezin yazıldığı dil ve tezin sayfa sayısına göre inceleme yapılmıştır.

Teşekkür

23.Uluslararası İşletmecilik Kongresi (Kongre Özel Sayısı)

Kaynakça

  • Akat, Ö. (2008). Uluslararası pazarlama karması ve yönetimi: MAI, global compact ve örnek olaylar (6. Baskı). Bursa: Ekin Basım Yayın.
  • Bitirim Okmeydan, S. (2020). Türkiye’deki hava yolu şirketlerinin sosyal medyada pazarlama amaçlı halkla ilişkiler (MPR) uygulamaları üzerine bir inceleme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 39, Nisan, 255-279.
  • Çalışkan, M. ve Duygun, A. (2021). Havacılık sektöründe pazarlama iletişimi açısından COVID-19 pandemisi sürecinde sosyal medyada içerik analizi. Gaziantep Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), Mayıs, 15-29.
  • Geçikli, F. (2019). Halkla ilişkiler ve iletişim (5. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Güney, S. (2020). Asistanlık, yüksek lisans, doktora yeterlik ve doçentlik sınavları için yönetim ve organizasyon el kitabı (3.Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kotler, P. (2007). Soru ve cevaplarla günümüzde pazarlamanın temelleri. (Ü. Şensoy, Çev.). İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Kotler, P. (2022). A’dan Z’ye pazarlama: Pazarlamayla ilgilenen herkesin bilmesi gereken 80 kavram. (A. Kalem Bakkal, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I., (2023). Pazarlama 5.0: İnsan için teknoloji (4. Baskı). (T. Gezer, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları. Nişantaşı Üniversitesi Yayınları.
  • Ölçer, N. (2015). Kurumsal itibar aracı olarak kurumsal sosyal sorumluluk ve bankalar: Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası eğitim projeleri. Sevim Koçer (Ed.). Halkla ilişkiler’de uzmanlaşma (s.25-50) içinde. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Özgen, E., Palacı, H., Kurtuldu, Ö.R. ve Oğuzcan, A.U. (2019). Halkla ilişkiler ideali: Alanın keşfi. İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • Peltekoğlu, F.B. (2018). Halkla ilişkiler nedir? (10.Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Pirtini, S. (2004). Pazarlama yönetimi açısından entelektüel sermaye. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Ries, A., Ries, L., Zhang, S. ve Heper, M. (2022). 21. Yüzyılda konumlandırma. (İ. Demir, Çev.). İstanbul: The Kitap Yayınları.
  • Seitel, F.P. (2016). Halkla ilişkiler uygulaması (12. Baskı). (S. Çakar Mengü, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2022). İşletmelerde halkla ilişkiler (5.Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yıldırım, O. ve Karakaya Şatır, Ç. (2018). Halkla ilişkilerin stratejik bir işlevi olarak konu yönetimi: Bir havayolu şirketinde konu yönetimi analizi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(3), Kasım, 665-676.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Altan Ayan 0000-0002-3667-6577

Erken Görünüm Tarihi 13 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 5 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Ayan, A. (2024). Havacılık İşletmeciliğine Yönelik Halkla İlişkiler Konusunda Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(47), 23-32. https://doi.org/10.35343/kosbed.1486879

**