Günümüzde
dini değerler dahil birçok şey tüketimin bir konusu haline gelmiştir. İlk
bakışta farkına varılmasa bile, insanları tüketmeye iten motivasyonların
kaynağı din olabilmektedir. Öyle ki bu motivasyonlar tutuma dönüşerek,
davranışı ve davranışı oluşturan niyetin temeli olurlar. “Helal” kavramı,
Müslüman toplumlar açısından temel olarak ele alınır. Helal dairesi içerisinde
olan her şey, İslam dinince serbesttir. İnsanların inanç yapısı ile ilgili olan
bu yönelim, tüketici davranışını yönlendirme amacına da hizmet eder. Bir
pazarlama argümanı haline gelen helal kavramı, içerisinde yaşadığımız dünyanın
temel dinamiklerine çoğu zaman adapte olabilmektedir. Ancak bu adaptasyon
kavramın anlamsal niteliğini etkilemeye ve değiştirmeye başlamıştır. Bu etki ve
değişim, tüketim kültürü ve ona bağlı tüketici zihniyeti içerisinde açık bir
şekilde ortaya çıkarılabilir. Konu ile alakalı bir giriş niteliği taşıyan bu
çalışmanın temel amacı, tüketim kültürü yoluyla anlamından uzaklaştırılan helal
kavramını, İslam perspektifi ve İslami tüketim alanları vasıtasıyla derinlemesine
irdelemektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.