Bu çalışma, çevre eğitiminin jigsaw tekniği ve geleneksel öğretimle yapılmasının öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin jigsaw tekniği hakkındaki görüşlerini …
Bu çalışma, çevre eğitiminin jigsaw tekniği ve geleneksel öğretimle yapılmasının öğrencilerin akademik
başarısına etkisi ve öğrencilerin jigsaw tekniği hakkındaki görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Çalışma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, ön test-son test kontrol gruplu model ile yapılmıştır.
Çalışma Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği Programına kayıtlı
birinci sınıf öğrencileri (N=46) ile yürütülmüştür. Jigsaw tekniğinin uygulandığı şube deney, geleneksel öğretim
tekniğinin uygulandığı şube kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Her iki grup için veri toplama aracı olarak da
Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı 0,65 olarak bulunan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen toplam 30 soruluk
“çevre bilgisi başarı testi” kullanılmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerine uygulan teknik hakkındaki
görüşlerini alabilmek için Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı da 0.83 olarak bulunan ve 14 maddeden oluşan
“jigsaw tekniği görüş ölçeği” uygulanmıştır. Çalışma, 7 haftada tamamlanmıştır. Veriler, SPSS-17 paket
programı ile analiz edilmiştir.
Bulgulara göre jigsaw tekniğinin kullanıldığı deney grubu lehinde anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca
Jigsaw tekniğinin derslere ön hazırlık yapma, araştırma yapma, sınıf içi iletişimi arttırma ve kalıcı öğrenme
sağlama gibi olumlu yönlerinin olduğu ifade edilmiştir
Çevre eğitimi jigsaw tekniği geleneksel öğretim başarı öğrenci görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 7 |