Kişinin dünyaya gelmesiyle kazandığı hürriyetlerden birisi de din
hürriyetidir. Şahsın Tercih
etme imkânı olan dini öğrenme hakkı hem T.C Anayasası
hem de onun alt normları tarafından güvence altına alınmış ve en tabii insan
hakkı olarak kabul edilmiştir. Osmanlı bakiyesi Türkiye Cumhuriyeti’nde
konjonktüre bağlı olarak zaman zaman bazı sıkıntılar yaşansa da gelinen noktada
kişinin inandığı dini öğrenme ile ilgili sıkıntılar minimize edilmiş ve 2012
yılından başlayarak örgün eğitimlerde seçmeli din eğitimi dersleri okutulmaya
başlanmıştır. Bu seçmeli derslerden birisi de ismi ve programı değiştirilen
Peygamberimizin Hayatı dersidir. 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren 5.
ve 9. sınıflarda okutulmaya başlanılan Peygamberimizin Hayatı dersi ile ilgili
Giresun ili dâhilinde akademik lise ve ortaokullardan 339 öğrenci üzerinde
anket uygulanarak yazdığımız makalemizde Öğrencilerin görüşlerine dair bazı çıkarımlar yapılmaya çalışılmıştır.
Çalışma sonucunda öğrencilerin eğitim materyalleri ve sistemi ile
ilgili memnuniyet düzeyleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Hz. Muhammed’in
rol-model alınabilir bir peygamber olduğu olgusunun ve toplumdaki huzursuzluğa
çare bağlamında peygamber örnekliğinin yüksek seviyede kabul görmesi
değerlendirilmeye alınması gereken önemli bir bulgu olarak durmaktadır.
Peygamberin örnekliği bağlamında hangi özelliklerinin ön plana çıkarılması gerektiğine
dair sorulara verilen cevapların günümüz toplumunun ihtiyaç duyduğu sevgi,
iletişim ve ötekileştirme sorunlarına çözüm olacağı görülmüştür.
Din Eğitimi Seçmeli Dersler Peygamberimizin Hayatı Dersi Peygamberin örnekliği Rol-Model
One of the freedoms gained by the birth of the person is freedom
of religion. The right to learning one’s religion, which the individual has
chosen, is guaranteed by both the Constitution of the Republic of Turkey and
its sub-norms, and it has been accepted as the most natural human right. Even
though some problems occurs in the religious learning area from time to time in
the Republic of Turkey, which is remaining of the Ottoman empire, it seems
these problems have been minimized as of now, and after 2012 in formal
education elective religious education courses have begun to be taught. One of
these elective courses is the Life of Prophet Muhammad whose name and program
were changed. It has been taught since 2017-2018 for 5th and 9th grade
students. In this study, we assessed the results of a survey by 339 students,
who are composed of academic high schools and secondary schools in Giresun
province, related to the course of the life of our Prophet
The survey tried to evaluate the satisfaction levels of the
students about educational materials and syllabus. The fact that Muhammad is a
role-model prophet at high level, the acceptance of the prophet in the context
of remedying the unrest in the society is an important finding to be evaluated.
The answers given to the questions, about which characteristics of the Prophet
should be emphasized in the context of the sample of the Prophet Muhammed,
concluded what today's society need to answer to the problems of love and
communication and otherization.
Religious education selective subjects the prophet’s education for life Prophet’s example roll model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 19 |