Bu çalışmada öğretmenlerin uzaktan eğitim süreçlerine yönelik tutum düzeylerinin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçtan doğrultusunda bireysel çalışama sonuçlarının birleştirilerek etkilerinin belirlenmesinde meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Meta analize dahil edilecek çalışmaların belirlenmesinde 2020-2023 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi, Google Scholar ve Ulakbim’deki tez ve makaleler incelenmiştir. Araştırmanın kapsamına uyan ve etki değeri hesaplanmasına imkan veren 32 çalışma belirlenmiş ve araştırmaya dahil edilerek analizler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca alt grup analizlerinin yapılmasına imkan sunan teknikler kullanılarak sınıf öğretmenliği ve diğer öğretmenlik branşlarında görev yapan öğretmenlerin tutum düzeyleri incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerinde cinsiyetin etkisinin küçük olduğu belirlenirken diğer branşlarda orta düzeyde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to determine whether the attitudes of teachers towards distance education processes differ according to gender. For this purpose, the meta-analysis method was used to determine the effects by combining the results of individual studies..In determining the studies to be included in the meta-analysis, theses and articles in the Higher Education Council National Thesis Center, Google Scholar and Ulakbim were examined between 2020 and 2023. 32 studies that fit the scope of the study and allow the calculation of the effect value were determined and analyzed by including them in the research. In addition, the attitude levels of teachers working in classroom teaching and other teaching branches were examined by using techniques that allow subgroup analyzes to be made. According to the results of the research, it was concluded that while the effect of gender was small on the attitude levels of classroom teachers towards distance education, it had a moderate effect in other branches.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 29 |