Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cinsiyetin Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması

Yıl 2023, Cilt: 15 Sayı: 29, 672 - 687, 28.12.2023
https://doi.org/10.38155/ksbd.1358194

Öz

Bu çalışmada öğretmenlerin uzaktan eğitim süreçlerine yönelik tutum düzeylerinin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçtan doğrultusunda bireysel çalışama sonuçlarının birleştirilerek etkilerinin belirlenmesinde meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Meta analize dahil edilecek çalışmaların belirlenmesinde 2020-2023 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi, Google Scholar ve Ulakbim’deki tez ve makaleler incelenmiştir. Araştırmanın kapsamına uyan ve etki değeri hesaplanmasına imkan veren 32 çalışma belirlenmiş ve araştırmaya dahil edilerek analizler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca alt grup analizlerinin yapılmasına imkan sunan teknikler kullanılarak sınıf öğretmenliği ve diğer öğretmenlik branşlarında görev yapan öğretmenlerin tutum düzeyleri incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerinde cinsiyetin etkisinin küçük olduğu belirlenirken diğer branşlarda orta düzeyde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, F. (2023). Coğrafya öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının Buca ilçesi özelinde incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sakarya.
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması, Milli Eğitim 49 (1), 45-67.
  • Balcı, Ş. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının değişik faktörler açısından belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3 (3), 147-155.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (2009). Introduction to meta-analysis. Chichester: Wiley.
  • Boukranaa, A. M., Mjahad, A. A. & Mohammed, R. E. (2023). Students and teachers’ attitudes towards the effectiveness of distance education during covid-19 pandemic: Egypt and Morocco as case study. Technium Social Sciences Journal 45, 127-141.
  • Çakmak, K. (2022). Köy okullarında görev yapan fen bilimleri öğretmelerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Çelebi Yardımcı, N. (2022). Fen bilimleri öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi (Van ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Çetin, H. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum, özyeterlik ve motivasyonlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Çetinkaya M. (2023). Sınıf öğretmenlerinin internet kullanım özyeterlik algıları ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects . https://doi. org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Demir, T. (2021). Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmen ve öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Demir, S. (2023). Pandemi sürecinde ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık özyeterlikleri, e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları, teknolojik kabul düzeyleri ve uzaktan eğitime karşı tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Demirden, K. (2022). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen motivasyonları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Demiröz, U. (2022). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık durumlarının incelenmesi: Bursa ili örneği, arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Deniz, S. & Bağçeci, B. (2022). Investigation of teachers’ attitudes towards distance education in terms of various variables, E-International Journal of Educational Research, 13(6), 45-64. DOI: https://doi.org/10.19160/eijer.1168784
  • Dölek, P. (2022). Covid-19 sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi (Elazığ ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Düzgün, S. (2021). Teachers’ attitudes toward Turkey education informatics network during the distance education period in the Covid-19 pandemic. International Journal of Progressive Education, 17 (5), 102-118.
  • Erten, P. (2022). Attitudes and evaluations of the teachers towards distance education during the COVID-19 pandemic. Discourse and Communication for Sustainable Education, 13(1), 112-144.
  • Glass G. (1976) Primary, secondary, and meta-analysis of research. Educational Researcher, 5 (10), 3-8.
  • Goudeau , S., Sanrey , C., Stanczak , A., Manstead , A. &Darnon , C. (2021). Why lockdown and distance learning during the COVID-19 pandemic are likely to increase the social class achievement gap. Nature Human Behaviour, 5, 1273-1281.
  • Güney, İ. (2021). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Gürsül, N. (2022). İlk okuma yazma öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları, karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Ismık, N. (2022). Coğrafya eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi öğretmen adaylarının pandemi (covid-19) sürecinde uzaktan eğitime karşı tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale.
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Öğreti Yayınevi: Ankara.
  • Kara, T. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Elazığ ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kara Keser, İ. (2022). Covid-19 sürecinde birinci sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının, yeterliklerinin ve görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Karademir, L. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları, mesleki motivasyonları ve örgütsel iletişim iklimi düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Karagöl, M. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin mesleki kimlik algıları ve uzaktan eğitime yönelik tutumları ile okul kültürü arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Karagül, S. ve Şen, E. (2021). Turkish teachers’ attitudes towards distance learning during the Covid-19 pandemic. Erişim adresi: https://ccsenet.org/journal/index.php/ies/article/view/0/45973
  • Karalar, H. ve Sidekli, S. (2021). Examining primary school teachers’ attitudes towards distance education in the COVID-19 period. Erişim adresi: http://ejes.eu/wp-content/uploads/2021/10/1.-Examining-Primary-School-Teachers-Attitudes-Towards-Distance-Education-in-the-COVID-19-Period.pdf
  • Kılıç, Y. (2022). Öğretmenlerin eğitim teknolojilerini kullanım durumu ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Koca, M. F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumları: Osmaniye ili örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, Osmaniye.
  • Koçak, S. (2022). Ortaokullarda görev yapan uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Koşan, D. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Küçüker, M. S. (2021). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., Bakia, M., & Jones, K. (2010). Evaluation of evidence-based practices in online learning: A meta analysis and review of online learning studies. Washington DC: US Department of Education.
  • Oswald, F. L., & Plonsky, L. (2010). Meta-Analysis in second language research: choices and challenges. Erişim adresi: https://www.cambridge.org/core/journals/annual-review-of-applied-linguistics/article/abs/metaanalysis-in-second-language-research-choices-and challenges/C602E719CFA34B2BC426B68FA4560CAF
  • Özada, T. (2022). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özkan, S. (2023). Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin eğitim teknoloji yeterlilikleri ve uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (Eds.). (2005). Publication bias in metaanalysis: prevention, assessment and adjustments. John Wiley and Sons: West Sussex.
  • Şahin, U. (2023). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları, iletişim becerileri ve empatik eğilimleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). Content analysis and application examples. Epsilon Yayınları: İstanbul.
  • Ulutaş, A. (2022). Türkiye’deki uzaktan eğitim uygulamaları ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Yahşi, Ö. & Kırkıç, K. A. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Erişim adresi: https://turkishstudies.net/education?mod=tammetin&makaleadi=&key=46136
  • Yıldırım, İ., & Şen, S. (2019). The effects of gamification on students’ academic achievement: a meta analysis study. Interactive Learning Environments, 1-18.
  • Yumbul, E. (2021). Liselerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Yüceer, E. (2022). Sınıf öğretmenlerinin mesleki yenilikçilik eğilimleri ve uzaktan eğitime bakış açılarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Zülfikar, E. (2023). Covid-19 salgını sürecinde devlet okullarında çalışan lise öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile örgütsel bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.

The Effect of Gender on Teachers' Attitudes Towards Distance Education: A Meta-Analysis Study

Yıl 2023, Cilt: 15 Sayı: 29, 672 - 687, 28.12.2023
https://doi.org/10.38155/ksbd.1358194

Öz

In this study, it was aimed to determine whether the attitudes of teachers towards distance education processes differ according to gender. For this purpose, the meta-analysis method was used to determine the effects by combining the results of individual studies..In determining the studies to be included in the meta-analysis, theses and articles in the Higher Education Council National Thesis Center, Google Scholar and Ulakbim were examined between 2020 and 2023. 32 studies that fit the scope of the study and allow the calculation of the effect value were determined and analyzed by including them in the research. In addition, the attitude levels of teachers working in classroom teaching and other teaching branches were examined by using techniques that allow subgroup analyzes to be made. According to the results of the research, it was concluded that while the effect of gender was small on the attitude levels of classroom teachers towards distance education, it had a moderate effect in other branches.

Kaynakça

  • Acar, F. (2023). Coğrafya öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının Buca ilçesi özelinde incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sakarya.
  • Akman, A. (2021). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması, Milli Eğitim 49 (1), 45-67.
  • Balcı, Ş. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının değişik faktörler açısından belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3 (3), 147-155.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (2009). Introduction to meta-analysis. Chichester: Wiley.
  • Boukranaa, A. M., Mjahad, A. A. & Mohammed, R. E. (2023). Students and teachers’ attitudes towards the effectiveness of distance education during covid-19 pandemic: Egypt and Morocco as case study. Technium Social Sciences Journal 45, 127-141.
  • Çakmak, K. (2022). Köy okullarında görev yapan fen bilimleri öğretmelerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Çelebi Yardımcı, N. (2022). Fen bilimleri öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde yürütülen uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi (Van ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Çetin, H. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum, özyeterlik ve motivasyonlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Çetinkaya M. (2023). Sınıf öğretmenlerinin internet kullanım özyeterlik algıları ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects . https://doi. org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Demir, T. (2021). Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmen ve öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Demir, S. (2023). Pandemi sürecinde ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık özyeterlikleri, e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları, teknolojik kabul düzeyleri ve uzaktan eğitime karşı tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Demirden, K. (2022). Sınıf öğretmenlerinin öğretmen motivasyonları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Demiröz, U. (2022). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık durumlarının incelenmesi: Bursa ili örneği, arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Deniz, S. & Bağçeci, B. (2022). Investigation of teachers’ attitudes towards distance education in terms of various variables, E-International Journal of Educational Research, 13(6), 45-64. DOI: https://doi.org/10.19160/eijer.1168784
  • Dölek, P. (2022). Covid-19 sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi (Elazığ ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Düzgün, S. (2021). Teachers’ attitudes toward Turkey education informatics network during the distance education period in the Covid-19 pandemic. International Journal of Progressive Education, 17 (5), 102-118.
  • Erten, P. (2022). Attitudes and evaluations of the teachers towards distance education during the COVID-19 pandemic. Discourse and Communication for Sustainable Education, 13(1), 112-144.
  • Glass G. (1976) Primary, secondary, and meta-analysis of research. Educational Researcher, 5 (10), 3-8.
  • Goudeau , S., Sanrey , C., Stanczak , A., Manstead , A. &Darnon , C. (2021). Why lockdown and distance learning during the COVID-19 pandemic are likely to increase the social class achievement gap. Nature Human Behaviour, 5, 1273-1281.
  • Güney, İ. (2021). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Gürsül, N. (2022). İlk okuma yazma öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları, karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Ismık, N. (2022). Coğrafya eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi öğretmen adaylarının pandemi (covid-19) sürecinde uzaktan eğitime karşı tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale.
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Öğreti Yayınevi: Ankara.
  • Kara, T. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Elazığ ili örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Kara Keser, İ. (2022). Covid-19 sürecinde birinci sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının, yeterliklerinin ve görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Karademir, L. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları, mesleki motivasyonları ve örgütsel iletişim iklimi düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Karagöl, M. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin mesleki kimlik algıları ve uzaktan eğitime yönelik tutumları ile okul kültürü arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Karagül, S. ve Şen, E. (2021). Turkish teachers’ attitudes towards distance learning during the Covid-19 pandemic. Erişim adresi: https://ccsenet.org/journal/index.php/ies/article/view/0/45973
  • Karalar, H. ve Sidekli, S. (2021). Examining primary school teachers’ attitudes towards distance education in the COVID-19 period. Erişim adresi: http://ejes.eu/wp-content/uploads/2021/10/1.-Examining-Primary-School-Teachers-Attitudes-Towards-Distance-Education-in-the-COVID-19-Period.pdf
  • Kılıç, Y. (2022). Öğretmenlerin eğitim teknolojilerini kullanım durumu ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Koca, M. F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumları: Osmaniye ili örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, Osmaniye.
  • Koçak, S. (2022). Ortaokullarda görev yapan uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Koşan, D. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Küçüker, M. S. (2021). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., Bakia, M., & Jones, K. (2010). Evaluation of evidence-based practices in online learning: A meta analysis and review of online learning studies. Washington DC: US Department of Education.
  • Oswald, F. L., & Plonsky, L. (2010). Meta-Analysis in second language research: choices and challenges. Erişim adresi: https://www.cambridge.org/core/journals/annual-review-of-applied-linguistics/article/abs/metaanalysis-in-second-language-research-choices-and challenges/C602E719CFA34B2BC426B68FA4560CAF
  • Özada, T. (2022). Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özkan, S. (2023). Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin eğitim teknoloji yeterlilikleri ve uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Rothstein, H. R., Sutton, A. J., & Borenstein, M. (Eds.). (2005). Publication bias in metaanalysis: prevention, assessment and adjustments. John Wiley and Sons: West Sussex.
  • Şahin, U. (2023). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları, iletişim becerileri ve empatik eğilimleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). Content analysis and application examples. Epsilon Yayınları: İstanbul.
  • Ulutaş, A. (2022). Türkiye’deki uzaktan eğitim uygulamaları ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Yahşi, Ö. & Kırkıç, K. A. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Erişim adresi: https://turkishstudies.net/education?mod=tammetin&makaleadi=&key=46136
  • Yıldırım, İ., & Şen, S. (2019). The effects of gamification on students’ academic achievement: a meta analysis study. Interactive Learning Environments, 1-18.
  • Yumbul, E. (2021). Liselerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Yüceer, E. (2022). Sınıf öğretmenlerinin mesleki yenilikçilik eğilimleri ve uzaktan eğitime bakış açılarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Zülfikar, E. (2023). Covid-19 salgını sürecinde devlet okullarında çalışan lise öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile örgütsel bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Temel Eğitim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muammer Yüksel 0000-0002-8692-0937

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Yüksel, M. (2023). Cinsiyetin Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 15(29), 672-687. https://doi.org/10.38155/ksbd.1358194