Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining The Ideas Of Bilsem Teachers' About Etwinning Which Is A Multicultural Project In The Context Of Technology Acceptance Model

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 65 - 84, 30.06.2023

Öz

The aim of this study is to determine the views of BİLSEM teachers in the context of Technology Acceptance Model about eTwinning, a multicultural platform that provides cooperative learning by establishing partnerships between European schools and is widely used by teachers. The study is a qualitative research and has a case study pattern. 25 teachers from different branches and seniority from 190 BİLSEMs all over Turkey participated in the research. As a data collection method, a semi-structured interview form was prepared, and the interviews were carried out in a virtual environment due to the pandemic. The obtained data were analyzed using content analysis and descriptive analysis methods. According to the results of the study, Bilsem teachers stated that they perceived the platform and the technology components it brought with it as difficult and complex. However, they said that their perceptions changed due to the benefit it provides as they use it. There are also participants who stated that the platform has a difficult structure. They stated that teachers' attitudes towards technological tools such as eTwinning and especially Web 2.0 tools that need to be used together are positive and they try to integrate them into their lessons because of the benefits they see. It is presented as a suggestion for new researchers that this study can be done in different educational institutions.

Kaynakça

  • Aldemir, Özge.(2020). Endüstri 4.0'ın Teknoloji Kabul Modeli Kapsamında Değerlendirilmesine Yönelik Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkaya A. ve Şahin, F. (2018). Bilgi Paylaşımının Teknoloji Kabul Modeli Üzerinden İncelenmesi; Bir Sosyal Ağ Uygulaması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: XI Sayı: Özel Sayı 1 Sayfa:11-21. DOİ: http://dx.doi.org/uujss.516.
  • Akça, Yaşar ve Özer, Gökhan(2012). Bussines and Economics Research Journal, Cilt 3, Sayı: 2, Sayfa: 79-96. ISSN: 1309-2448. Avcı, F. (2021). Çevrim Içi Bir Öğrenme Ortamı Olarak Etwinning Platformuna Ilişkin Öğretmenlerin Görüş Ve Değerlendirmeleri. Cumhuriyet International Journal Of Education, 10(1), 1-22. Http://Dx.Doi.Org/10.30703/Cije.663472.
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu. eTwinning Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi , 1 (1) , 42-64 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/eetd/issue/29867/301105.
  • Davis, Fred, D.; Bagozzi, R.P. ve Warshaw, P.R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models, Management Science, 35(8), 982-1003.
  • eTwinning. (2022). https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm adresinden alınmıştır.
  • Gündüz Çetin, İ. & Gündoğdu, K. (2022). E Twinning Proje Uygulamalarina İlişkin Öğretmen Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (81), 76-90. Doi: 10.17755/Esosder.981142.
  • Karakaşlar Gezgin, S. ve Gökbaş Çabuk, M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398, DOI: 10.35346/aod.1004386
  • Kılıç, Ş. (2021) Bilsem Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojisi Öz Yeterliği Üzerine Bir Çalışma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Male, Mary (1990). Cooperative Learning and Computers in The Elementary and Middle School Math Clasrooms, Cooperative Learning in Mathematics, Editor: Neis Davidson. ORGM. (2022) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Resmi İnternet Sitesi. https://orgm.meb.gov.tr/ adresinden 07.02.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Şimşek, Ufuk.,Şimşek,Ümit., ve Doymuş, Kemal(2006). İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerinde Derleme Çalışması III, İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Eğitim Ortamındaki Faydaları, KKE Dergisi, Sayı:13 Sayfa: 413-430.
  • Uğur, N. G., ve Turan, A. H. (2016). Mobil Uygulama Kabul Modeli: Bir Ölçek GeliĢtirme ÇalıĢması. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 34(4).
  • Yakışır, Aliye Nur (2009). Bir Modern Olgu Olarak Çok Kültürlülük (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yay. Ankara.
  • Polat, İlhan ve Kılıç, Eylem (2013). Türkiye’de Çok Kültürlü Eğitim ve Çok Kültürlü Eğitimde Öğretmen Yeterlilikleri, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:10, Sayı:i, Sayfa:352-372. http://efdergi.yyu.edu.tr .

BİLSEM Öğretmenlerinin eTwinning Platformu Hakkındaki Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 65 - 84, 30.06.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı Avrupa okulları arasında ortaklık kurarak işbirlikli öğrenmeyi sağlayan ve öğretmenler tarafından yaygın olarak kullanılan çok kültürlülük platformu eTwinning hakkında Teknoloji Kabul Modeli bağlamında BİLSEM öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışma nitel bir araştırma olup durum çalışması desenindedir. Araştırmaya tüm Türkiye’deki 190 BİLSEM’den farklı branş ve kıdemde 25 öğretmen katılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış mülakat formu hazırlanmış olup görüşmeler pandemi dolayısyla sanal ortam üzerinden gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonuçlara göre Bilsem öğretmenleri platformu ve beraberinde getirdiği teknoloji bileşenlerini zor ve karmaşık olarak algıladıklarını ifade etmişlerdir. Ancak kullandıkça sağladığı fayda dolayısıyla algıları değişmiştir. Platformun zor bir yapısı olduğunu ifade eden katılımcılar söz konusudur. Öğretmenlerin eTwinning ve beraberinde kullanım gerektiren başta Web 2.0 araçları gibi teknolojik araçlara yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu ve gördükleri yararlardan dolayı derslerine entegre etmeye çalıştıklarını ifade etmişlerdir. Bu çalışmanın farklı eğitim kurumlarında da yapılabileceği yeni araştırmacılar için öneri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aldemir, Özge.(2020). Endüstri 4.0'ın Teknoloji Kabul Modeli Kapsamında Değerlendirilmesine Yönelik Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkaya A. ve Şahin, F. (2018). Bilgi Paylaşımının Teknoloji Kabul Modeli Üzerinden İncelenmesi; Bir Sosyal Ağ Uygulaması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: XI Sayı: Özel Sayı 1 Sayfa:11-21. DOİ: http://dx.doi.org/uujss.516.
  • Akça, Yaşar ve Özer, Gökhan(2012). Bussines and Economics Research Journal, Cilt 3, Sayı: 2, Sayfa: 79-96. ISSN: 1309-2448. Avcı, F. (2021). Çevrim Içi Bir Öğrenme Ortamı Olarak Etwinning Platformuna Ilişkin Öğretmenlerin Görüş Ve Değerlendirmeleri. Cumhuriyet International Journal Of Education, 10(1), 1-22. Http://Dx.Doi.Org/10.30703/Cije.663472.
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de Okullarda Teknoloji Entegrasyonu. eTwinning Örneği Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme . Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi , 1 (1) , 42-64 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/eetd/issue/29867/301105.
  • Davis, Fred, D.; Bagozzi, R.P. ve Warshaw, P.R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models, Management Science, 35(8), 982-1003.
  • eTwinning. (2022). https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm adresinden alınmıştır.
  • Gündüz Çetin, İ. & Gündoğdu, K. (2022). E Twinning Proje Uygulamalarina İlişkin Öğretmen Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (81), 76-90. Doi: 10.17755/Esosder.981142.
  • Karakaşlar Gezgin, S. ve Gökbaş Çabuk, M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398, DOI: 10.35346/aod.1004386
  • Kılıç, Ş. (2021) Bilsem Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojisi Öz Yeterliği Üzerine Bir Çalışma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Male, Mary (1990). Cooperative Learning and Computers in The Elementary and Middle School Math Clasrooms, Cooperative Learning in Mathematics, Editor: Neis Davidson. ORGM. (2022) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Resmi İnternet Sitesi. https://orgm.meb.gov.tr/ adresinden 07.02.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Şimşek, Ufuk.,Şimşek,Ümit., ve Doymuş, Kemal(2006). İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerinde Derleme Çalışması III, İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Eğitim Ortamındaki Faydaları, KKE Dergisi, Sayı:13 Sayfa: 413-430.
  • Uğur, N. G., ve Turan, A. H. (2016). Mobil Uygulama Kabul Modeli: Bir Ölçek GeliĢtirme ÇalıĢması. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 34(4).
  • Yakışır, Aliye Nur (2009). Bir Modern Olgu Olarak Çok Kültürlülük (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yay. Ankara.
  • Polat, İlhan ve Kılıç, Eylem (2013). Türkiye’de Çok Kültürlü Eğitim ve Çok Kültürlü Eğitimde Öğretmen Yeterlilikleri, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:10, Sayı:i, Sayfa:352-372. http://efdergi.yyu.edu.tr .
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şadiye Kılıç 0000-0001-7174-0039

Tuğba Kıral Özkan 0000-0002-7050-3805

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, Ş., & Kıral Özkan, T. (2023). BİLSEM Öğretmenlerinin eTwinning Platformu Hakkındaki Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(1), 65-84.

Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.