İnternet ve buna bağlı olarak sosyal medya yaşadığımız dönemin en çok
kullanılan araçlarından biri olmuştur. Sosyal medyanın ortaya çıkması ve
insanların bu araçlara yönelmesi sosyal bilimler açısından yeni olguların
ortaya çıkmasına neden olmuştur. Yeni olgulardan olan sosyal medya kullanımı ve
dindarlık ilişkisinin araştırılması da önem arz etmektedir. Bu araştırmada
İlahiyat öğrencilerinin sosyal medya kullanımları ve dindarlık ilişkisi ele
alınmaktadır. Çalışmanın temel araştırma konusu İlahiyat öğrencilerinin sosyal
medya kullanımı, sosyo-ekonomik durumları, cinsiyet ve dindarlık dağılımları ve
bunlar arasında ilişkilerin olup olmadığıdır. Literatüre bakıldığında sosyal
medya kullanımı ile ilgili çeşitli çalışmalar farklı değişkenlerle
ilişkilendirilerek yapılmaktadır. Bu çalışmanın temel yaklaşımı dindarlığın
sosyal medya kullanımı ile ilişkisini betimsel olarak ele almaktır.
Çalışma 2016-2017 döneminde 176 İlahiyat öğrencisi üzerinde
yapılmıştır. Tarama inceleme metoduyla ilgili literatür araştırılmış ve
kavramsal çerçeve genel hatlarıyla çizilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın
uygulamasında anket tekniği kullanılmıştır. Kişisel Bilgi Formu, Dindarlık
Ölçeği ve Sosyal Medya Kullanım Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına
göre “dindarlık ile sosyal medya kullanımı arasında ilişki vardır” hipotezi
doğrulanamamıştır. Bu bakımdan din veya dindarlık herhangi bir şekilde sosyal
medya kullanımının önüne geçememektedir.
Sosyal Medya Kullanımı Dindarlık İlahiyat Öğrencileri Sosyal Medya
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 30 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |