Hanefî imamlarının bey’ bahsinde ortaya koyduğu ictihadlar, alış verişlerle
ilgili hususların anlaşılması ve yeni meselelere örneklik ve yol göstericiliği
yapması açısından günümüzde önemli bir kriter olarak kabul edilmektedir. Hanefi
imamı Ebû Hanîfe’nin bizatihi ticari hayatın içinde yer alması, İmam Ebû Yûsuf
ve İmam Muhammed’in kadılık görevlerinde bulunmaları onların meselelerin
uygulamada karşılaşılan zorluklarına vakıf olmalarına vesile olmuştur. Bu
sebeple Hanefî imamlarının alış veriş konularındaki ictihadlarını, meselelere
yaklaşımlarını ve çözüm yöntemlerini görmek günümüze ışık tutması açısından
önem arz etmektedir. Mezhep içerisinde hoca ve talebeler arasında meselelere
yaklaşım ve çözüm yöntemi noktasında bir hayli farklılık bulunmaktadır. Bu
durum ilmi tartışmaların özgür bir ortamda gerçekleştiğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 32 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |