Evlat edinme korunmaya muhtaç çocukların bakımı için bir yol olarak tarihi süreçte toplumların kültürlerine göre farklı şekillerde varlığını sürdürmüştür. Osmanlılar evlat edinme meselesini korunmaya muhtaç çocuklar ile mühtedi çocukların terbiyesi amacına yönelik olarak sistemleştirmişlerdir. İslam öncesi cahiliye toplumunda evlat edinme bulunmakta ve evlatlık evlenme ve miras konularında aynen öz çocuk gibi kabul edilmekteydi. Fakat İslam geldikten sonra Medine döneminde inen ayetlerle Cahiliye dönemindeki evlatlık uygulaması kaldı-rılarak evlatlığın öz çocuk olmadığı bu nedenle de evlenme ve miras konularında öz çocuk hükümlerine tabi tutulamayacağı ve evlatlığın nesebinin kendi öz babasına nispet edilmesi gerektiği hükme bağlanmıştır. Bu amaçla tesadüfi yöntemle belirlenen örneklem grubu üzerinden Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi öğrencilerinin cinsiyet, eğitim alınan fakülte türü, yaşam sürdürülen yer, aile dindarlık ve öznel dindarlık değiş-kenleri açısından evlatlık ve korunmaya muhtaç çocuklarla ilgili tutumları nicel bir araştırmayla incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada Frekans ve Chi-Square’den yararlanılmış olup, verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır.
Adoption has existed in different ways according to the cultures of societies in the historical process as a way to care for children in need of protection. The Ottomans systematized the issue of adoption for the purpose of educating children in need of protection and children converted to İslam. Adoption also existed in the pre-Islamic society of Jāhiliyya (The Age of Ignorance), and the adopted child was not considered differently than one’s biological child in matters of marriage and inheritance. However, after the advent of Islam, with the verses revealed in the Madīna period, the practice of adoption of the Jāhiliyya period was abolished. It was decided that the adopted child was not to be considered like a biological child, not to be subject to the provisions of marriage and inheritance like a biological child, and that the lineage of the adopted should be ascribed to his biological father. For this purpose, we focus in this study on determining the attitudes of Kahramanmaraş Sütçü Imam University's students towards adopted children and children in need of protection in terms of gender, type of faculty, place of residence, family religiosity and subjective religiosity through a sample group determined by a random method. In this research, we use frequency and chi-square. İn addition, to evaluate the data and find the calculated values we use the statistical package SPSS 16.0.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 39 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |