Bu çalışmanın amacı, farklılıklar yönetimi algılarının,
öğrencilerin akademik performansları üzerinde etkioluşturan bir unsur olup olmadığını tespit etmektir Bu
bağlamda Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 362 öğrenciye
anket uygulanmıştır. Kavramların, alan
yazını incelendikten sonra literatür kısmı oluşturulmuş, araştırmanın verileri
anket yöntemiyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı
ile analiz edilmiş olupsonuçlar tablolar halinde açıklanmıştır.
Çalışma
sonucunda elde edilen bulgulara göre, “farklılığın yönetimi” algılamalarının
öğrencilerin akademik performansı ile düşük düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir
ilişkiye sahip olduğuortaya çıkmıştır. Bu bulgulara göre “farklılıkların yönetimi
algısı ile öğrencilerin akademik performansı arasında anlamlı bir ilişkiolduğu
saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Farklılıkların Yönetimi,
Ayrımcılık Algısı, Üniversite
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |