Ülkeler arasındaki rekabet, son dönemde ülke boyutunu aşmış, bölgelerin ve özellikle kentlerin taşıdıkları potansiyellerin farkına varmaları ülkelerle yarışır pozisyonlara erişmelerini, markalaşarak ön plana çıkmalarını sağlamıştır. Bu rekabet durumunun, bölgesel anlamda kentlere yansıması ve kentleri harekete geçiren dinamiklerinin bürokratik ve yerel kademeler tarafından yeterince algılanmaya başlamasıyla, yeni ve sistematik değişimin de kapısı aralanmıştır. Bu bağlamda, rekabet edebilir bir potansiyele sahip olan TRA1 Düzey 2 bölgesinin gelişime ve değişime en açık kenti konumunda olan Erzincan, sahip olduğu iklim ve coğrafi koşullarla büyük bir potansiyeli bünyesinde barındırmaktadır. Ulaşım koşullarının elverişliliği, büyük kentlerle olan bağlantı noktalarına yakınlığı, ticari açıdan bazı avantajlara sahip olması, kentin gelişimi ve markalaşması yönündeki temel argümanların yeterli olduğunu göstermektedir. Kentin yerel dinamiklerinin son zamanlarda yeni bir yapılanma içinde olması, beledi birçok faaliyete ev sahipliği yapmasıyla, değişimi, kentin modern yüzünde görmek mümkündür. Yine bölgesel kalkınma örgütleri ve yerel kuruluşların çalışmaları, Erzincan’ın bölgede cazibe merkezi haline gelmesi konusundaki gelişimini hızlandırmaktadır.
Çalışmada, Erzincan kentinin rekabet edilebilirlik açısından markalaşma olgusunun, kentin sosyo-kültürel hayatına yansımaları ve bu imkânlarını ne ölçüde geliştirebileceği, marka olma sürecinde kentte yürütülen faaliyetler ve bu sürece sağlanabilecek bilimsel ve dinamik desteklerin neler olabileceği ortaya konulmaktadır. Çalışmada konu ile ilgili yerli ve yabancı literatür taraması yapılmakta olup, ayrıca Erzincan ili çeşitli verileri ışığında analiz edilmektedir.
bölgesel rekabet edilebilirlik kent ve markalaşma TRA1 Düzey 2 bölgesi erzincan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |