Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Yükselen Piyasa Ekonomileri Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 225 - 242, 31.10.2017

Öz




Gelişmekte
olan ülkeler içerisinde ayrı bir konuma sahip olan ve yükselen piyasa ekonomisi
olarak isimlendirilen ülkeleri diğer ülkelerden ayıran bazı ekonomik ve sosyal
farklılıklar bulunmaktadır. Uluslararası bazı kuruluşlar yükselen piyasa
ekonomisi ülkelerini kendi kriterlerine göre sınıflandırmaktadır. Bu kurumlar
farklı sayılarda ve farklı ülkeleri bu sınıflandırmada göstermekle birlikte
toplamda 36 ülke yükselen piyasa ekonomisi olarak nitelendirilmektedir.
Çalışmada dünya ekonomisinde yaşanan değişimle birlikte yükselen piyasa
ekonomilerini ön plana çıkartan olaylar ve bu ülkelerin sahip olduğu özellikler
ele alınmaktadır. Değerlendirmeler ise IMF tarafından yükselen piyasa ekonomisi
olarak nitelendirilen 23 ülke üzerinden 1995-2015 yılları arasındaki veriler
kullanılarak yapılmıştır.




Kaynakça

  • Arnold, David J ve Quelch, John A (1998) “New Strategies in Emerging Markets. Sloan Management,Review”, 40(1), October, ss. 7-20.
  • Bradford, Colin I ve Linn Johannes F (2010) “The G20 Summit-Its Significance for World and for Turkey,” Uluslararası Ekonomik Sorunlar Dergisi Krize Özel Sayısı, ss. 54-68.
  • Çavuşgil, S Tamer ve Ghauri, Pervez N (1990) Doing Business in Developing Countries: Entry and Negotiation Strategies, New York
  • Dawar Niraj ve Frost, Tony (1999) Competing with giants. Survival strategies for local companies in emerging markets, Harvard Business Review, March-April,
  • Garten, Jeffrey. E (1997) The Big Ten: The Big Emerging Markets and how They Will Change Our Lives, BasicBooks
  • IMF, (1998) Main Developments in the World Economy Annual Report 1998, Chapter 1, ss. 7-22.
  • J.P. Morgan, (2016) “Emerging Markets Bond Index Monitor March 2016”. J.P. Morgan. Retrieved April.
  • Khanna, Tarun, ve Palepu G. Krishna (1999). “The Right Way to Restructure Conglomerates in Emerging Markets” Harvard Business Review 77 (4), July-August, ss. 125-134.
  • Köse, Ayhan M ve PRASAD, Eswar S. (2010) “Emerging Markets Come of Age”, Finance and Development, Vol. 47, No:4, December, ss. 7-10.
  • Melemen, Mehmet (2007). Çin Uluslararası Ticarette Yükselen Pazar Ekonomisi, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Miller, R. Russell (1998) Selling to Newly Emerging Markets, Greenwood Publishing Group.
  • www.ccsi.columbia.edu/publications/emgp/
  • www.databank.worldbank.org/data/download/site-content/OGHIST.xls
  • www.t24.com.tr/yazarlar/h-bader-arslan/yukselen-pazar-ekonomileri1,339
  • www.tr.tradingeconomics.com/russia/gdp-growth-annual
  • www.economywatch.com/market-economy/emerging-market-economy.html
  • www.ftse.com/analytics/factsheets/home/constituentsweights
  • www.g20.org/English/aboutg20/AboutG20/201511/t20151127_1609.html
  • www.imf.org/external/np/exr/glossary/showTerm.asp#97
  • www.oecd.org/about/membersandpartners/#d.en.194378
  • www.samonis.com/business.htm#chapt1
  • www.worldometers.info/world-population/
  • www.global.wharton.upenn.edu/topic/emerging-markets/
  • www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/02/pdf/text.pdf
  • www.msci.com/market-cap-weighted-indexes
Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 225 - 242, 31.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Arnold, David J ve Quelch, John A (1998) “New Strategies in Emerging Markets. Sloan Management,Review”, 40(1), October, ss. 7-20.
  • Bradford, Colin I ve Linn Johannes F (2010) “The G20 Summit-Its Significance for World and for Turkey,” Uluslararası Ekonomik Sorunlar Dergisi Krize Özel Sayısı, ss. 54-68.
  • Çavuşgil, S Tamer ve Ghauri, Pervez N (1990) Doing Business in Developing Countries: Entry and Negotiation Strategies, New York
  • Dawar Niraj ve Frost, Tony (1999) Competing with giants. Survival strategies for local companies in emerging markets, Harvard Business Review, March-April,
  • Garten, Jeffrey. E (1997) The Big Ten: The Big Emerging Markets and how They Will Change Our Lives, BasicBooks
  • IMF, (1998) Main Developments in the World Economy Annual Report 1998, Chapter 1, ss. 7-22.
  • J.P. Morgan, (2016) “Emerging Markets Bond Index Monitor March 2016”. J.P. Morgan. Retrieved April.
  • Khanna, Tarun, ve Palepu G. Krishna (1999). “The Right Way to Restructure Conglomerates in Emerging Markets” Harvard Business Review 77 (4), July-August, ss. 125-134.
  • Köse, Ayhan M ve PRASAD, Eswar S. (2010) “Emerging Markets Come of Age”, Finance and Development, Vol. 47, No:4, December, ss. 7-10.
  • Melemen, Mehmet (2007). Çin Uluslararası Ticarette Yükselen Pazar Ekonomisi, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Miller, R. Russell (1998) Selling to Newly Emerging Markets, Greenwood Publishing Group.
  • www.ccsi.columbia.edu/publications/emgp/
  • www.databank.worldbank.org/data/download/site-content/OGHIST.xls
  • www.t24.com.tr/yazarlar/h-bader-arslan/yukselen-pazar-ekonomileri1,339
  • www.tr.tradingeconomics.com/russia/gdp-growth-annual
  • www.economywatch.com/market-economy/emerging-market-economy.html
  • www.ftse.com/analytics/factsheets/home/constituentsweights
  • www.g20.org/English/aboutg20/AboutG20/201511/t20151127_1609.html
  • www.imf.org/external/np/exr/glossary/showTerm.asp#97
  • www.oecd.org/about/membersandpartners/#d.en.194378
  • www.samonis.com/business.htm#chapt1
  • www.worldometers.info/world-population/
  • www.global.wharton.upenn.edu/topic/emerging-markets/
  • www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/02/pdf/text.pdf
  • www.msci.com/market-cap-weighted-indexes
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm İktisat
Yazarlar

Ferhat İspiroğlu

Seyhan Taş

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İspiroğlu, F., & Taş, S. (2017). Yükselen Piyasa Ekonomileri Üzerine Bir Değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 225-242.

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.