Tüketicinin korunması, evrenselliğini ve güncelliğini hiçbir zaman
kaybetmeyen yaşamsal öneme sahip bir konudur.
Tüketiciyi koruma çabaları içinde en önemli hususları hiç kuşkusuz
üretimde standardizasyonun ve kalitenin sağlanması, ölçü ve tartı kontrolü,
çarşı ve pazarların düzenlenmesi ve denetlenmesi oluşturmaktadır. İslâm hukuku, tüketicilerin aldatılmasına karşı
çıkarak muhayyerlik haklarıyla kusurlu mala karşı tüketicilerin korunmasını
sağlamış ve tüketicilere aldanma ve kusurlu mal sebebiyle akdi bozma hakkı tanımıştır.
Hz. Peygamber’den bugüne kadar tüketicinin korunmasında rol üstlenen bir takım
kurumlar bulunmaktadır. Bunların ilki, varlığı Hz. Peygamber dönemine dayanan “Hisbe”
teşkilatıdır. Hisbe teşkilatı tüketicinin korunmasının pratik bir
uygulamasıdır.
Tüketici Tüketim Tüketici Hakları Korunma Standart Kalite Muhayyerlik Ayıp
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.