Bu çalışmada, birlikte soralım birlikte öğrenelim tekniğinin Türkçe öğretmeni adaylarının yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımına yönelik akademik başarıları üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen esas alınmıştır. Çalışma grubu, Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 41 öğrenciden oluşmuştur. Deney (n=20) ve kontrol grubu (n=21) random yöntemi ile düzenlenmiştir. Grupların yazım ve noktalama kurallarına yönelik akademik başarıları Yazım-Noktalama Başarı Testi (YNBT) ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 16 aracılığıyla Mann Whitney U ve Wilcoxon Z testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, yazım kuralları ve noktalama işaretleri kullanımında deney ve kontrol grubu arasında akademik başarı yönünden birlikte soralım birlikte öğrenelim tekniği lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür.
Yazım Noktalama İşaretleri Birlikte Soralım Birlikte Öğrenelim Tekniği Başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.