In this study, the effectiveness, permanence, interpersonal generalization and social validity of the Video Modeling Practice in teaching “table cleaning skill” to children with Autism Spectrum Disorder (ASD) were investigated. Three males who were diagnosed with ASD participated in the study. The study was conducted in the kitchen of a private education institution. Multiple probe design with probe conditions across subjects, which is one of the single-subject research models, was used in the study. As a result of the study, all three subjects acquired the target behavior. It was observed that the subjects were able to generalize these behaviors to other individuals, and to maintain the behaviors after 2, 4 and 6 weeks. The teachers of the participants stated their positive opinions about the target behavior and Video Model Application.
Bu araştırmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara masa silme becerisinin öğretiminde videoyla model olma uygulamasının etkililiği, kalıcılığı, bireyler arası genelleme ve sosyal geçerliliği araştırılmıştır. Araştırmaya OSB tanısı almış 3 erkek katılmıştır. Araştırma bir özel özel eğitim kurumunun mutfağında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek-denekli araştırma modellerinden yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda 3 denekte hedef davranışı kazanmıştır. Deneklerin kazandıkları davranışları başka bireylere de genelleyebildikleri ve kazandıkları davranışları 2, 4 ve 6. hafta sonra da sürdürebildikleri görülmüştür. Deneklerin öğretmenleri ise hedef davranış ve video model uygulaması hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir.
Videoyla model olma Otizm spektrum bozukluğu günlük yaşam becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.