İşletmelerin
müşteri isteklerini önceden belirlemeleri ve müşterilerine çıkan sonuçlar
doğrultusunda hizmet sunmaları büyük önem taşımaktadır. KFG, müşteriye dayalı
kalite yönetimi, müşteri isteklerinin algılanması ve bu hizmeti sunmayı
gerçekleştirmek amacıyla kullanılabilecek en uygun yöntemlerden birisidir. Bu
nedenle, bu çalışmada teneke sac üretimi yapan bir firmada, müşteri isteklerini
karşılamak, müşteri memnuniyetini arttırmak ve bu firmanın piyasadaki rekabet
gücünü arttırmak amacıyla KFG tekniği uygulanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda, KFG metodu kullanılarak yapılan iyileştirmeler ile elde edilen
memnuniyet artışının yüksek düzeyde tatmin edici olduğu görülmektedir. Çalışma
sonucunda, müşterilerden etkin bilgi almayı sağlayacak anlaşılır ve kolay
uygulanabilir bir uygulama oluşturmanın, müşteri isteklerinin işletmeye
taşınmasını kolaylaştıracağı yönünde ortak görüş birliğine varılmıştır. Çalışmanın daha az nitelikli bir
firmada gerçekleştirilmesi durumunda elde edilecek iyileştirme oranlarının çok
daha yüksek olması beklenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.