Due to the increasingly and rapidly changing competitive environment, companies have become aware of the critical role of logistics management to survive and grow. Because companies know that if they can not distribute their products, there is no need to produce and sell them. For this reason, companies cooperate with third part logistics (3PL) firms, which outsource elements of the company's distribution and fulfilment services, to do their logistics activities efficiently.
3PL companies are external service businesses that undertake at least three different activities from the main logistics activities that their customers need, depending on a specific contract.
The effectiveness of this process depends on the effective provision of communication, cooperation and information sharing between businesses and 3PL companies. With the effective communication, cooperation and information sharing provided by 3PL companies, the process handles effectively; thus, businesses are decreasing waste of resources and time, optimizing inventory quantities, shortening cycle time and increasing their efficiency. This is also thought to positively affect logistical performance.
In the study, it is aimed to investigate the effects of communication, cooperation and information sharing of 3PL companies on logistics performance with the businesses they serve. In this study conducted in Kahramanmaras province, the data was accessed through 111 surveys obtained from industrial enterprises. As a result of the analysis, it was determined that communication, cooperation and information sharing affect logistical performance in a meaningful and positive way.
logistics performance communication colloboration knowledge sharing 3PL
Günümüzde hızla değişen ve yoğunlaşan rekabet şartlarında işletmeler varlıklarını sürdürebilmek ve büyüyebilmek için lojistik yönetiminin kritik rolünün bilincine varmaya başlamışlardır. Çünkü işletmeler, üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerini gerçekleştirseler dahi, bu ürünleri müşterilere ulaştıramadıkça amaçlarına ulaşmalarının mümkün olmadığının farkındadırlar. Bu nedenle işletmeler lojistik faaliyetleri etkin bir şekilde gerçekleştirebilmek için lojistik hizmet sunan ve 3PL olarak adlandırılan üçüncü parti lojistik 3PL firmalarından hizmet almaya başlamışlardır. 3PL firmaları belirli bir sözleşmeye bağlı olarak, müşterilerinin gereksinim duydukları temel lojistik faaliyetlerinden minimum üç değişik faaliyeti üstlenen ve bunların etkin bir biçimde yapılmasını denetleyen dışsal bir hizmet işletmeleridir.
Bu sürecin etkinliği de işletmeler ile 3PL firmaları arasındaki iletişim, işbirliği ve bilgi paylaşımının etkin bir şekilde sağlanmasına bağlıdır. 3PL firmalarının sağladıkları etkin iletişim, işbirliği ve bilgi paylaşımları sayesinde, süreç etkin bir biçimde işlemekte; böylece işletmelerin kaynak ve zaman israfı azalmakta, stok miktarları optimize olmakta, çevrim süresi kısalmakta ve verimlilikler artmaktadır. Bu durumun da lojistik performansı olumlu yönden etkilediği düşünülmektedir.
Çalışmada, 3PL firmalarının hizmet verdikleri işletmelerle kurduğu iletişim, işbirliği ve yaptığı bilgi paylaşımının lojistik performansı üzerindeki etkilerinin araştırılması amaçlanmaktadır. Kahramanmaraş ilinde yapılan bu çalışmada verilere sanayi işletmelerinden elde edilen 111 anket yoluyla erişilmiştir. Yapılan analizler sonucunda iletişim, işbirliği ve bilgi paylaşımının lojistik performansı anlamlı ve pozitif bir şekilde etkilediği bulgularına ulaşılmıştır.
Lojistik performans, iletişim, işbirliği Bilgi paylaşımı 3PL
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.