Ülkemiz ekonomisine katkısı her geçen gün artan, gelişen ve globalleşen lojistik firmalar; nakliye, depolama, gümrükleme, ambalajlama ve dağıtım faaliyetlerini yürütürler. Firmaların bu faaliyetlerini gerçekleştirmesi, kaliteli ve verimli bir hizmet sunması için çalışanlar arasında iyi bir koordinasyon ve bilgi akışı olmalıdır. Firmalar, departmanları ve çalışanları arasındaki bu koordinasyon ve bilgi akışını örgütsel iletişim aracılığıyla gerçekleştirirler. Örgütsel iletişim; firmanın işleyişini sağlayan, amaçlarını gerçekleştiren ve firmanın iç ve dış çevre ile bilgi alışverişini sağlayan bir süreçtir. Bilginin, teknolojinin ve çevrenin hızla değiştiği, rekabetin arttığı günümüz koşullarında örgütsel iletişim kilit role sahiptir. Lojistik firmalarda örgütsel iletişim, firma çalışanlarının kişisel özellikleri, tutumu ve düşünceleri tarafından doğrudan etkilenmektedir. Bu etkinin farkında olan lojistik firmalar, çalışanlarını titizlikle seçmekte ve örgütsel iletişim algılarını yükseltmek için çabalamaktadır.
Çalışmanın amacı, lojistik firma çalışanlarının demografik özelliklerinin işgören-üst iletişim algılarında anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığının araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul’da lojistik alanında faaliyetlerini sürdüren firmalarda çalışan işgörenler üzerinde anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. İşgörenlerden elde edilen veriler SPSS programı ile değerlendirilmiş ve ANOVA analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda lojistik firma çalışanlarının yaş, medeni durum, eğitim seviyesi, yöneticilik düzeyi, çalışma süresi, mesleğe ilgisi, mesleki beklentisi, çalışma temposu ve çalışılan departmanın işgören-üst iletişim algılarında anlamlı farklılıklar oluşturduğu gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.