Siyaset ve pazarlama kavramlarının ve uygulamalarının birlikte ele alınmasıyla siyasal pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Siyasal pazarlama alanında yapılan yenilikler ve gelişmeler, bu yüzden, siyasal başarı açısından dikkatlice takip edilmektedir. Seçmenlerin kararlarını ve davranışlarını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu bağlamda, siyasal pazarlama kavramını merkeze alan bu çalışmanın amacı, demografik faktörlerin Avusturya’da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan seçmenlerin siyasal davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışma iki bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde, siyasal pazarlama alanındaki temel kavramların tanımlamaları, ikinci bölümde ise, Avusturya’da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının siyasal davranışlarının demografik faktörler açısından analizi ve sonuçları verilmiştir. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi ve bundan sonraki çalışmalara yönelik öneriler ile çalışma tamamlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmanın, ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlaması beklenmektedir. Ayrıca, siyasi partilerin yurtdışında yaşayan seçmenlere yönelik gelecekte yürütecekleri siyasal kampanya faaliyetlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Innovations and developments in political marketing are carefully examined for political success. There are lots of different factors that affect voters’ decisions and behaviors. In this sense, this study aims to analyze the impact of political marketing activities on the political behavior of Turkish voters living in Austria within the context of political marketing. For this purpose, this study is separated into parts. In the first, the definitions of the main concepts are performed and in the second part, analyzes and results of impacts of demographic factors on political behavior of the Turkish voters living in Austria are provided. The study is completed with the evaluation of the findings and recommendations for future studies. Moreover, it is believed that this study will make significant contribution to the literature and present a projection to political parties which campaigns for the voters living abroad.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.