Bireyin mutluluğunu ölçmek amacıyla kullanılan bir kavram olarak hayat memnuniyeti, bireylerin hayatlarını ne düzeyde olumlu veya olumsuz olarak değerlendirdiklerini ifade etmektedir. Hayat memnuniyeti duygusal değerlendirmeden ziyade bilişsel bir ölçme olduğu için hem bireysel hem de sosyal anlamda önemli bir değişken olarak kabul edilmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, hem bireylerin ihtiyaçlarının belirlenmesi hem de hayat memnuniyet düzeylerini etkileyen sağlık, iş, finans, eğlence, evlilik ve ilişki, çocuk, bireysel faktörler, arkadaş ve akraba ile konut koşulları gibi hizmetlerden ne derece memnun olduklarını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu tarafından ilgili çalışma ve ankete yönelik verilen “Etik Kurul Belgesi” ile çalışma başlatılmıştır. Kahramanmaraş’ta faaliyet gösteren bir gıda firmasında çalışan 127 mavi yakalı personele anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler tanımsal istatistikler, korelasyon, faktör analizi (keşif amaçlı ve doğrulayıcı) ve Kruskal Wallis testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, hayat memnuniyetini etkileyen faktörlerin kendi aralarında anlamlı bir ilişkiye sahip oldukları ve sosyo-demografik özelliklerin araştırma değişkenleri üzerinde anlamlı bir farklılığa sebebiyet verdiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.