Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Değerlendirmeleri: Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 1, 403 - 416, 30.04.2022
https://doi.org/10.33437/ksusbd.910518

Öz

Bu çalışma, eğitim-öğretim faaliyetlerini örgün öğretimle yürüten yükseköğretim kurumlarının Covid-19 salgını ile birlikte geçiş yapmak zorunda kaldıkları uzaktan eğitim sistemine ilişkin öğrencilerin bakış açıları ve öz yeterliklerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini ölçmek üzere toplam 37 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS 22.00 istatistik programında analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcıların uzaktan eğitim sistemine adapte olamadıkları görülmüştür. Katılımcıların %54,9’u uzaktan eğitim sisteminin kullanımının kolay olduğunu belirtmesine karşın, %61,4’ü ise sürece alışmakta zorluk yaşadığını ifade etmişlerdir. Benzer şekilde, katılımcıların %42,9’u uzaktan eğitim sürecinin bireysel gelişimlerine katkı sağlamadığını belirtmiştir. Ortaya çıkan bu olumsuzlukların yanında, uzaktan eğitimde yürütülen derslere yönelik materyallerin kayıt edilebilme ve yeniden izlenme gibi özelliklerinin öğrenme sürecine faydası olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Afşar, Bilge ve Büyükdoğan, Birol (2020, Ekim), Covid-19 Pandemisi Döneminde İİBF ve SBBF Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Değerlendirmeleri, Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), ss. 161-182.
  • Arslan, İbrahim ve Karagül, Soner (2020), Küresel Bir Tehdit (COVID-19 Salgını) ve Değişime Yolculuk, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:10, s.s: 1-36.
  • Çağrı, Erhan ve Gümüş, Şenay (2020), “Küresel Salgın Sonrasında Yükseköğretimde Fırsatlar ve Riskler: Üniversitelerin Geleceği”, Küresel Salgının Anatomisi: İnsan ve Toplumun Geleceği (Edt. K. Şeker, A. Özer ve C. Korkut), Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Demir, Ekrem (2014), Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 39, ss. 203-211. Genç, Muhammet F. ve Gümrükçüoğlu, Süleyman (2020), Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakışları, Turkish Studies, 15(4), ss. 403-422. Gürbüz, Sait ve Şahin, Faruk (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İslamoğlu, Hamdi A. ve Alnıaçık, Ümit (2014), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • İşman, Aytekin (2011). Uzaktan Eğitim, Ankara: Pegem Akademi.
  • Karaca, Şükran ve Kelam, Doğan (2020), COVİD-19 Gölgesinde Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin İncelenmesi, Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi , (5), ss. 7-18.
  • Keskin, Merve ve Özer Kaya, Derya (2020), COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), ss, 59-67.
  • Kırık, Ali M. (2014), Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu, Marmara İletişim Dergisi, Sayı 21. ss. 73-94.
  • Koçak Tufan, Zeliha (2020), “Küresel Salgın Sonrasında Sağlık Eğitiminin Dönüşümü”, Küresel Salgının Anatomisi: İnsan ve Toplumun Geleceği (Edt. K. Şeker, A. Özer ve C. Korkut), Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Özarslan, Yasin (2008), “Uzaktan Eğitim Uygulamaları için Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”, Ankara: inet-tr’08 - XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri Kitabı, ss.55-60.
  • Özbay, Özkan (2015), Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 5, ss. 376-394.
  • Özer, Mahmut ve Suna, H. Eren (2020), “COVID-19 Salgını ve Eğitim”, Küresel Salgının Anatomisi: İnsan ve Toplumun Geleceği (Edt. K. Şeker, A. Özer ve C. Korkut), Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Seçmeli, Murat ve Kurnaz, Ersin (2020), Covıd-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma, Journal Of International Social Sciences Academic Researches Dergisi, 4 (1), ss. 40-53.
  • Tarlakazan, Elif ve Tarlakazan, Burak E. (2020), Covid 19 Pandemi Sürecinde Türkiye’de Uzaktan Eğitim Çalışmaları: Kastamonu Üniversitesi Örneği, Turkish Studies, 15(7), ss. 3107-3122.
  • Ural, Ayhan ve Kılıç, İbrahim (2013), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Üçer, Neda (2020), Pandemi (Covid-19) Sürecinde Uzaktan Eğitim Araçlarının Etkinliğinin Üniversite Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesine Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Açısından Bir Bakış, Global Media Journal TR Edition, 11 (21), ss. 206-233.
  • https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2021/yok-un-yaptigi-anket-sonuclari-aciklandi.aspx, 08.03.2021
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Perktaş 0000-0003-3080-2808

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Perktaş, E. (2022). Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Değerlendirmeleri: Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 403-416. https://doi.org/10.33437/ksusbd.910518

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.