Bu çalışma, eğitim-öğretim faaliyetlerini örgün öğretimle yürüten yükseköğretim kurumlarının Covid-19 salgını ile birlikte geçiş yapmak zorunda kaldıkları uzaktan eğitim sistemine ilişkin öğrencilerin bakış açıları ve öz yeterliklerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini ölçmek üzere toplam 37 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS 22.00 istatistik programında analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcıların uzaktan eğitim sistemine adapte olamadıkları görülmüştür. Katılımcıların %54,9’u uzaktan eğitim sisteminin kullanımının kolay olduğunu belirtmesine karşın, %61,4’ü ise sürece alışmakta zorluk yaşadığını ifade etmişlerdir. Benzer şekilde, katılımcıların %42,9’u uzaktan eğitim sürecinin bireysel gelişimlerine katkı sağlamadığını belirtmiştir. Ortaya çıkan bu olumsuzlukların yanında, uzaktan eğitimde yürütülen derslere yönelik materyallerin kayıt edilebilme ve yeniden izlenme gibi özelliklerinin öğrenme sürecine faydası olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.