Bu çalışmada öğretmenlerin psikolojik sağlamlıkları ile kendini işe vermeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırmanın evreni, Kahramanmaraş ili merkez ve ilçelerinde bulunan resmi ve özel anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem yoluyla seçilen 346 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada, öğretmenlerin psikolojik sağlamlıklarını ölçmek için “Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği”, kendini işe verme düzeylerini ölçmek için “Kendini İşe Verme Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının sosyo demografik özelliklerini belirlemek üzere araştırmacı tarafından geliştirilmiş “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin psikolojik sağlamlıklarının ve kendini işe verme düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin psikolojik sağlamlıklarının cinsiyet değişkeni bakımından farklılaştığı; medeni durum, kıdem, branş, yaş, eğitim durumu ve çalışılan okul kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Araştırmanın bir diğer sonucu olarak öğretmenlerin kendini işe verme düzeyleri; cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu ve çalışılan okul kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, kıdem ve branş değişkenleri bakımından farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin psikolojik sağlamlık ve kendini işe verme puanları arasında pozitif ve düşük seviyede ilişki olduğu görülmüştür. Araştırmanın son kısmında araştırma sonuçlarından hareketle geliştirilen önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.